תשובה שלמה: מהמקום שתמיד נשאר טהור

השבת נקרא בתורה את פרשת שופטים. פרשה זו הנקראת בחודש אלול, יש בה הקשר ברור לזמן בו היא נקראת, כפי שניתן ללמוד זאת מנצחות עגלה ערופה המופיעה בה

מה התנבא חגי הנביא בראש חודש אלול?

הייתכן שישנם יהודים הסוברים שכעת הוא לא הזמן המתאים לבניית בית המקדש?! כיצד קיימת בכלל טענה שכזו? הנבואה של חגי הנביא שנאמרה בראש חודש אלול רלוונטית יותר מתמיד

מנהגי ישראל באמונה - ברכה מעל הטבע

מה יותר חשוב ומה קודם למה, קיום מצווה מהתורה, או הקפדה על מנהג או הנהגה רוחנית? פרשת השבוע נותנת את התשובה מיד בפתיחתה ומורה לאדם שעליו להקפיד על קיום כל דבר, גם אם הוא נראה בעיניו כדבר קל שאינו ראוי לשימת לב מיוחדת

כשגלי הקול חודרים במסה הדוממת

אחד הניסים הגדולים המתוארים בפרשתנו, פרשת ואתחנן, שהיו במתן תורה הוא שקולו של הקדוש ברוך הוא לא פסק, כלשון הפסוק: "קול גדול ולא יסף". מה המשמעות של נס זה?

זמן השיא של האמונה בביאת המשיח

יום תשעה באב הוא יום לידת משיח צדקנו, ועניין זה שב וחוזר על עצמו בכל שנה ושנה, ובתשעה באב מתגבר המזל של המשיח, ולכן מובן כמה יום זה מסוגל במיוחד לגאולה האמיתית והשלימה. רעיון שבועי מתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח

המסר מרוצח בשוגג להבאת הגאולה

החטא של "מכה נפש" ברוחניות העניינים מצביע על השלב הכי נעלה ביציאה מ'מצרים' הפרטית, שכן לאחר כל הדרגות שיהודי עולה, נרגש אצלו שלגבי שלימות האמיתית נחשבת עבודתו הנוכחית כ'חטא'

זה הזמן להפוך גלות לגאולה

מדוע הומשלו ימי שלושת השבועות ל'מקל שקד' בדברי הנביאים? מה הקשר בין הדברים? מה המזל השקד ומה המסר אלינו להבאת הגאולה האמיתית והשלימה

שלושת השבועות - להדגיש את החיובי

מדוע אנו קוראים לתקופה זו שבין שבעה עשר בתמוז לתשעה באב, בשם שלשת השבועות ולא בשם עשרים ואחד הימים? מה מסתתר מאחורי הכינוי?

למה להנציח צורר בשם של פרשה בתורה?

נשאלת השאלה בנוגע לפרשת השבוע, פרשת בלק, הכיצד זה שפרשה שלימה בתורה נקראת על שמו של רשע, אדם שכל העת ניסה להזיק ולפגוע בעם ישראל?

מדוע לא הסכים רבי יוסף יצחק לצאת מבית הכלא?

אחד הסוהרים הודיע לרבי שבאם הוא לא יסכים לנסוע עכשיו הוא לא ישוחרר כלל מהכלא, אך הרבי לא התרשם והשיב שהוא מוכן להישאר בכלא כמה שיידרש והעיקר שלא לנסוע בשבת. רעיון שבועי מתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח

המרגלים רצו להתבדל, קורח רצה להתחבר

שתי פרשות, זו אחר זו ,מספרות סיפור דומה אך שונה על אותם אלו שחלקו על דרכו ודעתו של משה רבינו. כיצד קורח יצא לדרכו המפלגת, בשעה שנוכח לראות מה עלה בגורלם של המרגלים?

כשיהודי פורץ דרך בעבודת ה'

בפרשת השבוע, פרשת שלח, אנו שומעים על סיפור המרגלים ששלח משה רבינו ועל תוצאות המעשה כאשר הם הוציאו את דיבת הארץ רעה. מדוע משה רבינו בכלל החליט לשלוח אותם ללא הוראת הקב"ה?

הלחם האלוקי שייך לכולם

ההבדל בין לחם רגיל הגדל כאן בארץ לבין לחם מן השמים הוא שבעבור הכנת לחם דרוש תהליך ארוך ומאמץ רב: לחרוש, לזרוע, לקצור וכן הלאה, וגם לאחר שמברכים על המוגמר הלחם מותיר אחריו פסולת. רעיון שבועי מתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח

המסר של שבועות: כל יהודי מלך

כל יהודי הפך במתן תורה למלך, וכל יהודי גם צריך להתנהג בהתאם למעמדו - מלך. איך יכול כל אחד להתנהג כמו מלך? על ידי ההתקרבות לנשיא הדור שמתנהג כמו מלך - כפי שניתן לראות על מנהיגי ישראל הגדולים: משה, דוד המלך והבעל שם טוב

צבא של ילדים

השבת, שבת מברכים בה מתכוננים לקראת מתן תורה. סיפור מתן תורה אינו נחלת ההיסטוריה בלבד אלא הוא אירוע בעל משמעות והשלכות עכשוויות, ועל כן ראוי להתבונן כיצד יש להתכונן אליו

גאולה אחת, שתי תקופות

מוכרחים לומר שהרמב"ם סובר שישנם שתי תקופות בימות המשיח. בתקופה הראשונה אכן לא יתרחש שום שינוי במעשה הבריאה והנהגת העולם, אלא "עולם כמנהגו נוהג". אך לאחרי תקופה זו תגיע תקופה נוספת בימות המשיח, שבה יתרחשו בוודאי שינויים לרוב בטבע העולם, ואז יקרו כל אותם ייעודים נפלאים הכתובים בתורה

פסח שני - לכל יהודי?

האם יש משמעות עכשווית ליום פסח שני, אותו נציין בתחילת השבוע הבא? הרי כל מהות החג מלכתחילה נועדה רק עבור קבוצה מצומצמת בקרב העם

מעלתו של היהודי הפשוט

מה ניתן ללמוד ממצוות ארבעת המינים המופיעה בפרשתנו? מה עושה הערבה שאין לה טעם וריח לצד המינים האחרים על מעלתם? מתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח

כשמלכתחילה נשארים בריאים

חודש אייר, מבטא את ראשי התיבות אני ה' רופאך. המרמז על רפואה ניסית ומיוחדת הבאה מאת הקדוש ברוך הוא. הכח לזה מגיע מחודש ניסן המבטא את הכוח מלמעלה למטה, למעלה מדרך הטבע

הסעודה שמבטאת את האמונה

לצד היותו החג בו מציינים את הגאולה ממצרים, חג הפסח ובמיוחד החג האחרון שבו הם מביאים לידי ביטוי את הגאולה האמיתית והשלמה. לכן אנו נוהגים לאכול סעודת משיח ביום האחרון של פסח

דף 4 מתוך 5