לא המלחמות היו עיקר בנס הניצחון. יהודים אינם עושים חג, לזכר נצחון בשדה הקרב. חג החנוכה חגו של נצחון הרוח, רוח התורה והמצוות הרוח של "נר מצחה ותורה אור", ובכדי שלא נבוא לידי טעות בהערכת מאורעות חנוכה, חולל השם יתברך את נס פך השמן
שיקול קר, אפילו מנקודת מבט תורנית-הלכתית, היה שולל יציאה למלחמה בנחיתות כה גדולה מול האויב. אולם החשמונאים היו בטוחים, כי מציאות העולם לא יכולה להתנגש עם רצון הבורא. מתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לחג החנוכה. אקטואלי
למה קוראים לחג "חנוכה"? למה משחקים בסביבון? למה אוכלים לביבות? ועוד שאלות ותשובות לחג החנוכה
אומרים 'הלל' (כולו) וקוראים בתורה בפרשת הנשיאים • מרבים בצדקה בימי החנוכה • מנהג חב"ד - להעמיד את החנוכייה בתוך חלל הפתח עצמו • החנוכייה היא רק פתרון טכני להדלקת הנרות ולא עניין עקרוני - ניתן להדליק גם ללא חנוכייה
מהו הזמן המתאים להדלקת הנרות, היכן מציבים את החנוכיה, מי צריך להיות נוכח בשעת ההדלקה, מהי חנוכיה כשרה, איך מדליקים את הנרות, מהו חומר הבערה הטוב ביותר והמהודר ביותר להדלקת נרות חנוכה, מה אומרים אחרי שמדלקים את הנרות ומה מברכים עליהם לפני. על כך ועוד בכתבה שלפניכם
הטעמים הפנימיים למשחק בסביבון, נתינת דמי חנוכה, ועוד. מתוך דברי החסידות אשר מתייחסת לענינים אלו במקורות שונים. וגם: מה דעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח על ההצגות הנערכות לילדים בחנוכה בהם מספרים את סיפור הנס
רבים נוהגים לשיר ושלמר לאחר הדלקת נר החנוכיה. בראש ובראשונה יש לומר את המובא בסידור, והוא "הנרות הללו", יש לקרוא מתחילה ועד הסוף את הנוסח. לאחר מכן, יש המוסיפים שירים שונים, לפניכם המילים לשירים המוכרים
הלכות חנוכה: מי חייב להדליק נרות חנוכה? ממה צריכים להיות עשויים הנרות והפתילות? מהי חנוכיה כשרה? היכן צריכים להעמיד את החנוכיה? מתי הוא הזמן להדליק את החנוכיה? מהן הברכות שמברכים בעת ההדלקה? על כך ועוד בכתבה שלפניכם
חנוכה? בטוחים שלא חנוכד? נס החנוכה נחגג בעקבות כד קטן של שמן, וגם לפי חלק מהשיטות המלחמה הסתיימה בכ"ד כסלו, אז למה לא לקרוא לחנוכה "חנוכד"?
לפניכם ארבעה עשר הלכות ומנהגי חב"ד בעת הלדקת נר חנוכה, יחד עם הוראות הרבי מלך המשיח שליט"א בנוגע להנהגה בעת ההדלקה
למה קוראים לחג "חנוכה"? למה משחקים בסביבון? למה אוכלים לביבות? ועוד שאלות ותשובות לחג החנוכה
אומרים 'הלל' (כולו) וקוראים בתורה בפרשת הנשיאים • מרבים בצדקה בימי החנוכה • מנהג חב"ד - להעמיד את החנוכייה בתוך חלל הפתח עצמו • החנוכייה היא רק פתרון טכני להדלקת הנרות ולא עניין עקרוני - ניתן להדליק גם ללא חנוכייה
אנשי אתונה היו ראשי החץ במאבק האידיאולוגי נגד עם ישראל בימי החשמונאים. התרבות היוונית שיצאה מבית מדרשם כבשה בסערה את העולם, אולם את המעוז היהודי החשמונאי לא הצליחה לכבוש
במשך השבוע של חג החנוכה עלינו לפרסם קבל עם ועולם על ניצחון החשמונאים על היוונים, ועל נס פך השמן, וזאת אנו עושים על ידי הדלקת הנרות
בגאולה תיקבע ההלכה כבית שמאי והדלקת הנרות תהיה בסדר יורד: ביום הראשון שמונה נרות, ביום השני שבעה וכן הלאה
העיתוי של חג החנוכה בסוף חודש, מהווה תופעה ייחודית בלוח השנה העברי. החגים האחרים, לפחות התחלותיהם, חלים באמצע החודשים או במחציתם הראשונה. האם זה אומר משהו? בוודאי שכן. ביהדות יש לכל דבר משמעות. כדי להבין מה זה אומר, עלינו לחזור בקצרה על עובדות אסטרונומיות פשוטות וידועות
הנס נעשה דווקא בשמן – כיוון שהתנגדות היוונים הייתה דווקא לקדושת התורה, ל'שמן' שבה
אחד הסיפורים ההרואיים ביותר שנחרתו באותה תקופה על דפי ההיסטוריה הוא סיפורם של חנה ושבעת בניה. האם היהודייה הגאה שהשכילה לחנך את בניה לאמונה איתנה בכל נימי נפשם
ימי חנוכה מסוגלים ביותר להוסיף בכל פעולות החינוך של ילדי ישראל. ובהדגשה יתרה בימינו אלה, כאשר למרבה הצער כו', ישנם מאות ואלפים כו' מילדי ישראל שאין להם שום מושג בענייני יהדות תורה ומצוותיה