הדלקת נרות החנוכה היא זיכרון לנצח הרוחני של עם ישראל על היוונים, שביקשו לטמא את קדושת התורה והמצוות. עם זאת, בגאולה האמיתית והשלימה, הדלקת הנרות תעבור שדרוג מהותי: אור הנרות יסמל לא רק את ניצחון הרוח היהודית אלא גם ובעיקר את התגלות האלוקות בעולם באופן שלם ונצחי. כפי שכתוב, "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר" (ישעיהו מ, ה).
הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר כי השמן המבטא חכמה עליונה, חכמה שהיא מעל לסדרי הטבע, מסמל את תורתו של משיח - פנימיות התורה שתתגלה בגאולה האמיתית והשלימה. נרות החנוכה מבטאים אם כך את ההכנה לאותו גילוי נעלה, את המעבר מאור גשמי לאור אלוקי נצחי.
הרבי שליט"א מלך המשיח מדגיש את חשיבות המושג "נר איש וביתו" אותו אנו מוצאים בהלכות חנוכה. ההדלקה בבית מסמלת את הקדושה שמתחילה מבפנים, מתוך הבית היהודי, ומתפשטת החוצה. בגאולה, המושג של 'בית יהודי' יגיע לשיאו, כאשר כל העולם יהפוך ל"דירה בתחתונים" – משכן להקב"ה.
העובדה כי אנו מדליקים בכל יום נר נוסף מדגישה את הרעיון של עלייה מתמדת בקדושה, ובגאולה האמיתית והשלימה, תהליך זה יגיע לשלמות.
מצוות "פרסומי ניסא" - פרסום הנס של חנוכה מכינה אותנו למציאות הגאולה, שבה "מלאה הארץ דעה את ה'" (ישעיהו יא, ט). האור שיוצא מנרות החנוכה מסמל את אור המשיח שיאיר לכל העמים, ויביא לתיקון עולם במלכות ש-ד-י.
הרבי שליט"א מלך המשיח מבהיר שוב ושוב שחנוכה הוא לא רק חג של זיכרון אלא גם חג של הכנה לגאולה האמיתית והשלימה. הוא מדגיש שהמעשים הקטנים שלנו - דוגמת הדלקת נרות, חינוך הילדים ופרסום הנס - הם החוליות שמחברות אותנו לגאולה הקרובה.
בחנוכה זה, נתפלל ונפעל להבאת הגאולה בפועל, שבה כל העולם יתמלא אור וקדושה, בדיוק כמו אור הנרות שמאיר את חשכת הלילה.
מקורות: שיחות קודש של הרבי שליט"א מלך המשיח, חנוכה תשל"ח ותש"נ, "לקוטי שיחות", כרך כה.
תגובות