תחזיות קורסות, חזאים טועים ורק אחד צופה הכל

מה קרה לחזאים השנה? בניגוד גמור למודלים והתחזיות מראש, יכול להעיד כל אחד על כמויות הגשם הגדולות היורדות ב"ה בארצנו • שוב ושוב מתברר כי אי אפשר לסמוך על התחזיות, ולא רק על אלה העוסקות במזג האוויר • יש רק כתובת אחת!

עולם השליחות עם הרב אליהו חביב

בן 35, נשוי לדבורה לאה ואב לחמישה, שליח הרבי שליט״א מלך המשיח לאדיס אבבה, אתיופיה

קבר הרמב”ם, טבריה

ביום כ' טבת, חל יום ההילולא של הנשר הגדול - רבי משה בן מימון, הטמון בעיר הקודש טבריה

חג הספרים היהודי

גם בעידן הדיגיטלי, חשוב לא לוותר על חוויית הקריאה. טור מיוחד לרגל יום הנצחון במשפט הספרים, ששינה את פני ההיסטוריה והפך לחג חסידי בו רוכשים ספרים חדשים מידי שנה

סיפורו של ג’מוס

זהו שיר הלל ועידוד. הלל - למי שמעז באומץ ובעקשנות להתמודד עם האתגר האמיתי של חייו, ונוחל כשלונות פעם אחר פעם, ובכל זאת אינו מוותר ואינו מתייאש, ועידוד - לקראת הבשורה הטובה של מהפכת הגאולה של הרבי שליט"א מלך המשיח: כן. עכשיו זה הולך להסתיים, ובגדול!

בין טוב לרע

אחד הרגעים הקסומים בשנה היא הישיבה סביב החנוכייה והאש המהפנטת שמרקדת מבעד לנרות. מה אנחנו כמשפחה צריכים ללמוד מזה? ולמה דווקא עכשיו?

מבצר פטרופבלסקי, פטרבורג

מקום המאסר של אדמו"ר הזקן, משם שוחרר בחג הגאולה י"ט כסלו

כל אחד מאיתנו הוא סיפור השראה

אורן רווח, נשיא קבוצת אסתי לאודר בארץ, מספר על הדרך האישית שעבר, מאז ילדותו בטבריה ועד למעמדו כיום • בריאיון אישי הוא חושף כמה מהרגעים המכוננים שעברו עליו עד היום • על המהפך האישי שחל בו אחרי שהשתתף בכינוס השלוחים העולמי ב-770 • על המסרים שהוא לוקח מתוך שיעורי התורה בהם הוא נוטל חלק • ועל התוכניות שלו להפוך את התקשורת בין בני האדם לחיובית ומלאת טוב

עולם השליחות עם הרב יוסף יצחק זלצמן

בן 66, נשוי לחֶינה ואב לארבעה עשר, שליח הרבי שליט״א מלך המשיח בטורונטו, קנדה

היפני שלא הסכים

דביקות במטרה וציות לפקודות הם מרכיבים בסיסיים בהתנהגות של כל חייל. אבל מה קורה כאשר חייל לא מאמין שהפקודות השתנו? סיפורו של המפקד שהמשיך מלחמה שהסתיימה לפני עשרות שנים

ואמונתך בלילות

את חסידי חב"ד אנו פוגשים בכל פינה בחג החנוכה, מנורות מאירות על גג הרכב, חנוכיית ענק בכיכר העיר והדלקות באין ספור מקומות. אבל את החנוכיה האישית-המשפחתית הם מציבים בתוך הבית ולא על אדן החלון. מה המסר?

קבר רחל אמנו

המונים עלו בי"א חשוון למקום קבורתה של רחל אמנו - על המקום המסמל תפילה לגאולה מאז החורבן הראשון

חופר, אתה חסר

הגבאי העקשן לו לעגו בני הקהילה, התגלה אחרי שנים כטיפוס שהציל את בית הכנסת מסכנת סגירה. מי יותר מועיל בחיי האדם, חודש תשרי 'העליז' או חודש חשוון 'המשעמם'?

סוף המאה האמריקאית?

בחמישים השנים האחרונות הולכת ומסתמנת תחזית עתיקה, שמבשרת את סופה של ההגמוניה האמריקאית ועליונותה הפוליטית והכלכלית בעולם. היסטוריונים, פרשנים ומומחים משטחים נוספים עוסקים בכך בחצי המאה האחרונה. הביזיון בפאקיסטן היה רק סמן קיצוני שהכריח גם את אלה שלא רצו לקרוא את הכתובת שעל הקיר, להכיר בכך. אבל זה לא התחיל שם

להפוך את האפור

דוווקא בחודש האפרורי כל כך, זה שמסמל את המעבר החד לימים שגרתיים, אנו עומדים לחגוג את החגיגה המרכזית שלא היתה כדוגמתה. מה יוביל לשינוי החד בין המשעמם לחגיגי?

מעגלי היהדות והגאולה בנפש הילד

הזהות היהודית של ילדינו מורכבת ממעגל חיים, ביניהם חגים, העוטפים את זהותם במחזוריות הדרגתית מופלאה שפוסעת בין סמליות, חוויתיות, מאכלים, ריחות, רגשות ותחושות שמלווים את הלב הפועם. מה נשאר לנו לעשות כדי להעניק לילדנו את הטוב ביותר?

עולם השליחות עם הרב דוד עטר

בן 33, נשוי לחנה ואב לחמישה, שליח הרבי שליט״א מלך המשיח ומנהל בית חב"ד בחואן דל סור, ניקרגואה

מה מחבר את הכל?

בניגוד למה שאנו מרגישים כשצפוף לנו, מדענים טוענים שהיקום הוא מרווח מאד ויש מקום לכולם • החשיבה המדעית הקלאסית גורסת שלא רק מרחבי החלל "מלאים" בוואקום ענק ומבהיל. אלא גם במיקרו, חומר שנראה סולידי ודחוס כאבן או מתכת, מורכב ברובו המכריע מ...כלום?

עסקים עם אלוקים

ימי החודש הראשון בשנה, הינם זמן בו כל אחד עושה את השיקולים והתחזיות מה הוא רוצה שיהיה לו בשנה הבאה. יש לך את האפשרות לעשות עסקה עם הקדוש ברוך הוא ולהחליט מראש כמה כסף יכנס לך השנה לחשבון. זה עובד? אני ניסיתי וגיליתי

החלוץ המרכזי

יצא לכם פעם להרגיש מאוכזבים או מתוסכלים מעצמכם. אז זהו. השנה זה הולך להסתיים.יותר נכון: זה הולך להתחיל אחרת!

דף 4 מתוך 5