• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

בביתו של הממציא הדגול

גם ההמצאות המשוכללות ביותר, מדהימות ככל שיהיו, אינן שוות אם בסופו של דבר לא טורחים לשלם את חשבון החשמל. האם נשכיל לחבר את עצמינו למקור האנרגיה?
בביתו של הממציא הדגול
אי אפשר בלי החשמל (צילום: MILNER MOSHE)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

על פרופסור זיגפריד מועלם כבר שמעתם? זה השכן האינטלקטואל מהוילה המפוארת בצפון המושב, שתמיד נראה מהורהר ומתעמק בהמצאות טכנולוגיות מסובכות.

כן, אי אפשר להתבלבל. זיגפריד הוא הדמות לחיקוי שכל אמא מצויה מאחלת לעצמה לראות את בנה כשיגדל, ולא רק בגלל רכב השרד המהודר ומקום המגורים האקסקלוסיבי.

פרופ' זיגפריד הוא מומחה מהשורה הראשונה לבניית ותיפעול מוצרי אלקטרוניקה מהסוג המתוחכם והמורכב ביותר, עד שזיגפריד מונה לשמש כזה שכותב את הוראות היצרן עבור כל מוצר היוצא לשוק. ועוד לא נגענו בכישרון ויכולות ההמצאה המהפנטות שיכול להפיק הראש הגאוני הזה.

השלימות בהתגלמותה?

לא פלא, איפוא, שכל מי שהורשה אי פעם לבקר במעצמת הטכנולוגיה הראשית שלו בקומת המרתף של ביתו/ארמונו/מבצרו, עמד נדהם ולא יכל להישאר אדיש. כי כשרואים מבנה כה מדהים שמסוגל להכיל עשרות מוצרים כל כך איכותיים ומוצלחים, מבינים שהמוח של זיגפריד הוא בהחלט מתנת שמיים אמיתית.

כל פריט ומוצר חדש שזיגפריד פגש או המציא, עבר בחינה מדוקדקת של כל מרכיביו. אין מצב שתקרה איזושהי פשלה או מחדל הקשור במוצרים אלו.

זהירות: היהירות מסממת!

אבל אנחנו ניגע דווקא באירוע סטנדרטי ואיזוטרי. מדובר בכינוס הקשור במשפחות חברי הכיתה של יוסי מכיתה ג' - הבן של זיגפריד - שחפצן היה עז להגיע ולהיחשף באופן אישי ובלתי אמצעי אל המוצגים המתקדמים שרק מתי מעט מקהיליית המדענים ידעה על קיומם.

ראשית, הם הוזמנו לקומת הכניסה, שם התכבדו בשתיה קלה ומאפים טריים. אך לא רבים שמו לב כיצד באותם רגעים פרץ בסערה אל האולם איש התחזוקה של הבית - סעדיה סבטלנוב - ולחש באוזניו של זיגפריד משהו כשזיגפריד מחווה באצבעו בתנועת ביטול יהירה.

לאחר מכן, הם נקראו אל האולם הענק ששכן כאמור מתחת לקרקע, ולאחר כמה מילות הקדמה כלליות ביקש מהם זיגפריד לבחור ארבעה מוצרים מכל המבחר המרשים, והם אכן נבחרו והובלו אחר כבוד לעבר קידמת בימת המיצגים.

כשהבסיס נשמט!

המוצר הראשון, הוא אביזר לראייה ותצפית כהחידוש בו הוא היכולת לצפות מבעד לעדשה בכל הנעשה מעבר לקיר הבטון הסמוך.

המוצר השני היה נראה כשילוב של בועת קוקפיט שקופה המכילה תא מושב וגוף היגוי ביחד עם כדור פורח ומתנייע שמאפשר לנוסע בתוכו להגיע לכל מקום שליבו חפץ, כאשר עליו רק מוטלת המשימה הפשוטה להקליד את הנ.צ. על המסך ולהפעיל את המנוע.

המוצר השלישי היה מיצג בריאותי שכלל חוט המחובר לגוף חשמלי מתוחכם שכאשר ליפפו אותו על אחת מאצבעות הידיים נשלח לעבר תא מרכז המידע שלו דיווח בריאותי מלא של האדם.

המוצר הרביעי היה סוג של מדפסת תלת מימד שיכולה לשכפל בנקל כל חפץ על פני היקום בתנאי שיהיה בגודל המתאים.

האורחים התפעמו והתלהבו. אין ספק שמדובר במשהו בהחלט בלתי רגיל.

ואז לפתע זה קרה. ברגע אחד, ללא הודעה מוקדמת, נכבה האור והמכונות קרסו ודממו. כן, האזהרה החמורה של סעדיה באוזניו של זיגפריד בדבר חשבון החשמל שזיגפריד מאן לשלם זה כחודשיים, למרות הנדנודים החוזרים ונשנים של סעדיה וההתראות האדומות של חברת החשמל, התממשו ברגע אחד.

"מה חשבת שיקרה?" זעק סעדיה, "שהמכונות יפעילו בעצמם את עצמם?"

נכלם ומבויש עמד לפניהם זיגפריד והתנצל על הטרחה הכרוכה בהגעה אל המקום: "רציתי לשמח אתכם ילדים, ולהפגין את יכולותי המדעיות. אך ביהירותי לא שעיתי לאזהרות הפועל המסור שלי ושכחתי שללא החיבור למרכז הכח אזי אין שום משמעות לכל ההמצאות שלי, חכמות ככל שיהיו".

החודש המכונן: דע מאין באת

זה קורה בדיוק עכשיו, בחודש שבט. זו התקופה שהקב"ה בחר להזכיר לכל אחד ואחד מאיתנו ששום דבר לא יכול לזוז ולהתקיים ללא החיבור אל המקור והמנוע הבסיסי שמניע אותו.

זה נכון לא רק לגבי החיבור של המכונות של זיגפריד לתחנת הכוח. זה נכון גם לגבי החיבור של אדם אל הוריו, עמו ומורשתו ואל נקודת החיים הראשונית שלו.

זה קורה בדיוק עכשיו, כשמזכירים לנו את נשיא הדור ומלך המשיח - הרבי שליט"א מליובאוויטש, שבעשירי לחודש הזה, לפני 72 שנה, הוא זמן עלייתו לכס הנשיאות. הזמן שבו הוא הופך להיות ר'אש ב'ני י'שראל בפועל ממש. אין אחד מאיתנו שלא חש את הנוכחות המאסיבית של הרבי באחד השלבים של חייו.

כי אין יכולת לאף איבר שבגוף הגדול הזה של עם ישראל להתקשר אל אבינו שבשמיים - הקב"ה, מבלי להיות מחוברים היטב לראש (=משה רבינו) של כל הגוף הזה - של עם ישראל (= הגוף של הבן בנמשל). משה רבינו הוא זה ש"עומד בין ה' וביניכם להגיד לכם את דבר ה'", וכמו שכל התורה אינה ספר היסטוריה, אלא חיה וקיימת גם כאן ועכשיו - 

כך גם נמשך משה רבינו בכל דור ודור, ונמצא ומלובש בגופו של נשיא הדור. האדם נמשל לעץ השדה. אז כאן ועכשיו כדאי וחשוב להתחבר אל השורש שמחובר אל מקור הכוח של אמא אדמה. הגזע, הענפים, העלים, הפרחים והפירות לא ישרדו ללא הקשר הבסיסי הזה, שעכשיו הזמן לחזקו. כן, זיגפריד הגדול. רוץ לשלם את חשבון החשמל שלך...

יש לך עוד הרבה מה ללמוד מסעדיה הפועל הפשוט שזלזלת בו ביהירות מתנשאת. ותזכור תמיד: אין חשמל - לא מעניין! 

סיפורו של ג’מוס

שלום בבית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...