• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

מבצר פטרופבלסקי, פטרבורג

מקום המאסר של אדמו"ר הזקן, משם שוחרר בחג הגאולה י"ט כסלו
מבצר פטרופבלסקי, פטרבורג
קרדיט: florstein
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

לכשיפוצו

קודם לנשיאותו של אדמו"ר הזקן, הלכה והתפשטה תורת החסידות על ידי הבעל שם טוב ולאחר מכן על ידי המגיד ממעזריטש. הסיבה להפצת תורה מיוחדת זו, נעוצה בדברי מלך המשיח, שאמר לבעל שם טוב, בעת עליית נשמתו להיכלות העליונים, אשר ביאתו של המשיח תלויה בכך ש"יפוצו מעיינותיך חוצה".

קטרוג

מאחר ובהפצת תורת החסידות תלויה הגאולה, הרי שבשמיים ישנם מקטרגים שאינם חפצים שתבוא הישועה לעם ישראל, ואלו עושים כל שביכולתם על מנת לעכב את פרסום תורת החסידות הנעלית, שהיתה אמורה להישאר חבויה ומסותרת בידי מורמים מעם. אי לכך התעורר קטרוג רוחני כנגד אדמו"ר הזקן, על היותו מפיץ חסידות בקנה מידה רחב ביותר. מקטרוג זה נוצרה למטה העלילה שהובילה למאסרו באשמת מרידה במלכות.

קידוש לבנה

בתחילה אסרו אותו בתנאים קשים בתא ה"מורדים במלכות", אך כשהבחינו החוקרים כי מדובר באיש קדוש, העבירו אותו לתא אחר שהתנאים בו היו נוחים יותר. בכל פעם שביקשו לחקור את אדמו"ר הזקן, היו מובילים אותו מתאו למקום מושבם של החוקרים על גבי סירה, שהיתה חוצה את הנהר. באחת הפעמים, כשהועבר בשעת לילה, התאפשר לו לקיים את קידוש הלבנה תחת כיפת השמיים. 

גאולה

באחד הימים, בעת שבתו בתא המאסר, נתגלו אל אדמו"ר הזקן רבותיו הבעל שם טוב והמגיד ממעזריטש וסיפרו לו כי הסיבה למאסרו היא מפני שמפרסם חסידות ברבים, כולל גם ענינים כמוסים שבתורת הסוד. כאשר שאל אותם האם יפסיק מעתה לפרסם את תורת החסידות, אמרו לו כי להיפך, מאחר וכבר נפסק בשמיים כי מותר לו להפיץ חסידות, הרי ימשיך ויוסיף בזה. 

קבר רחל אמנו

רפידים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...