הכנסת ספר תורה לקבר דוד המלך

על אף גשמי הברכה שפקדו את האזור - אלפים הגיעו בסוף השבוע האחרון להכנסת ספר תורה מרגשת בציונו של קבר דוד המלך בירושלים. את הספר הכניסו עם ישראל. נשאו דברים רבני מתפללי קבר דוד הגאון הרב אהרון שטרן, הרב יוסף ברגר, חבר מועצת חכמי בצורה הרב הגאון הרב ראובן אלבז, גאון הרב דוב ליאור רבה של קריית ארבע , תהלוכה ספר התורה התחילה בשירה ובריקודים מרחבת הכותל המערבי לכיוון קבר דוד.

נפילת דמשק - ירידת המקדש משמים

בניגוד להערכות כל גורמי המודיעין בעולם ובישראל, הודיע פוטין על הסגת רוב הכוחות מסוריה, מלבד שמירת האינטרסים הרוסים שלא קשורים לדמשק. איראן כבר הסיגה את כוחותיה מסוריה לפני כשנה. החיזבאללה המרוסק ביחד עם צבאו הקטן וחלש של אסד לא יעמדו לאורך זמן מול כוחות עדיפים בהרבה של "המורדים" למיניהם ודאעש שמתקרבים לכיבוש דמשק. ועל זה אומר המדרש, "דמשק" לשון מקדש, שזה קם זה נופל.

סערה בצה"ל: אלפי חיילים נדרשים להסיר את הזקן עד יום רביעי

פקודה חדשה של צה"ל, שאמורה להכנס לתוקף ביום רביעי הקרוב (היל"ת), כ"ב אד"ר, מעוררת זעם רב בקרב חיילים שומרי מצוות שמגדלים זקנים. לפי הפקודה כל חייל המבקש לגדל זקן צריך לקבל אישור של הרב הצבאי, של מפקד היחידה ומעליהם של קצין השלישות הפיקודי.לאיגוד ישיבות ההסדר הגיעו בימים האחרונים מאות תלונות מחיילים בני ישיבות שביקשו לגדל זקן וסורבו או שפשוט לא קיבלו כל תשובה. כלומר - הם יצטרכו להוריד את הזקנים עד ליום רביעי!

גילויים של ימות המשיח

השבוע זכה אוצר ספרי התורה בעם ישראל, לפרסום חשיפתו של ספר תורה (כתב אשכנזי) מלפני כשמונה מאות שנה, ואולי מהעתיקים ביותר שבידינו. בספרי התורה בחב"ד, הסיומת במילה "דכא" היא באות באל"ף. והנה בספר התורה העתיק שלפנינו, נכתבה התיבה דכא באל"ף, באופן ברור ביותר. עדות זו מצטרפת למסורת הידועה בחב"ד.

דף 12 מתוך 12