• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

גיוס בנות רח"ל, ועוד ליחידות מעורבות

גוף ציוני שמזוהה עם חוגי המתיישבים בשומרון הפיק לפני כמה חודשים סרטון אנימציה נגד גיוס בנות: "לי זה לא יקרה". הסרטון "זכה" לביקורת קשה מגורמי המפד"ל שדואגים לגיוס הבנות רח"ל, שכביכול הסרטון מגזים. יוצרי הסרטון טוענים הפוך. במציאות, חוסר הצניעות בה נתקלת בת דתיה שמתגייסת לצה"ל, הרבה יותר גרועה ממה שהם יכלו להציג בסרטון, גיוס בנות לקרבי - שמחבל בצה"ל.
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

גוף ציוני שמזוהה עם חוגי המתיישבים בשומרון הפיק לפני כמה חודשים סרטון אנימציה נגד גיוס בנות: "לי זה לא יקרה". הסרטון "זכה" לביקורת קשה מגורמי המפד"ל שדואגים לגיוס הבנות רח"ל, שכביכול הסרטון מגזים. יוצרי הסרטון טוענים הפוך. במציאות, חוסר הצניעות בה נתקלת בת דתיה שמתגייסת לצה"ל, הרבה יותר גרועה ממה שהם יכלו להציג בסרטון, גיוס בנות לקרבי - שמחבל בצה"ל.

בחודשים האחרונים, פתח צה"ל במסע שכנוע בין נערות בבתי"ס תיכון וב"אולפנות", להתגייס לצה"ל כלוחמות ביחידות מעורבות רח"ל.

ZO04

כדי למשוך בנות לשרת ביחד עם בנים ביחידות מעורבות רח"ל, הופקו סרטוני פרסום בערוצי הטלוויזיה, ומודעות בעיתונות. במקביל, צה"ל מצמצם את השירות הלאומי כדי להכריח את אותן בנות שרוצות לתת למדינה, להתגייס לצבא, ועוד, כלוחמות ביחידות מעורבות.

בעקבות זאת, הפיק גוף ציוני שמזוהה עם חוגי המתיישבים בשומרון סרטון אנימציה נגד גיוס בנות. "לי זה לא יקרה". הסרטון "זכה" לביקורת קשה מגורמי המפד"ל שדואגים לגיוס הבנות רח"ל, שכביכול הסרטון מגזים. יוצרי הסרטון טוענים הפוך, שהמציאות של חוסר הצניעות בה נתקלת בת דתיה שמתגייסת לצה"ל הרבה יותר גרועה ממה שהוצג בסרטון, וכפי שיפורט להלן.

עמדת ההלכה בנושא גיוס בנות ברורה וחד משמעית. בן גוריון "התכופף" בנושא זה, ואיפשר לכל בת שתרצה בכך, לקבל פטור מגיוס מטעמי דת, עניין מבורך כשלעצמו, שמנוצל ע"י הרבה בנות שגדלו בבתים לא דתיים, לא ולצורך הוכחת הדתיות שלהן כדי לקבל את הפטור, לומדות כמה וכמה הלכות הצריכות להן.

כחודשיים אחרי מלחמת יום כיפור הרבי שליט"א מלך המשיח דיבר גם על הנושא הזה, והשווה את ענין גיוס הבנות לאג'נדה הקומוניסטית של פירוק התא המשפחתי. עוד אמר, שכל ענין גיוס הבנות החל כמחלוקת אישית ונצחנות בין כמה אישים בהקמת המדינה. למרות שבאותם ימים לא גיוס צה"ל בנות ל"קרבי", היו חיילות שנפלו בשבי, והרבי שליט"א מלך המשיח אמר שהוא לא רוצה לדבר על "דברים מבהילים שהיו איתם", אבל שמותיהן פורסמו בשמות חילופי השבויים.

הדברים הוכחשו ע"י דובר צה"ל כדי שבנות ימשיכו להתגייס. הרבי שליט"א מלך המשיח התייחס להכחשה חזר ואמר ש"השמות פורסמו רק אתמול בעיתון". וכל זה היה הרבה לפני שבנות החלו לשרת ב"קרבי".

 

וגם כאן - הבג"ץ. בשנת 1995 הורה בג"ץ אחרי עתירה של בת שרצתה להתגייס לקורס טייס, לאפשר לה להתגייס. כתוצאה מכך, נפרץ הסכר, וצה"ל החל לשלב בנות כלוחמות ביחידות חי"ר מעורבות, ובתותחנים החל בערך משנת 2000.

ZO01

מחקר ארוך שנים של אגף רפואה בצה"ל על השתלבות בנות בקרבי, מוכיח שרוב הבנות שמתגייסות לקרבי נפגעות. כ75% מהבנות שמשרתות ביחידות המעורבות בקרבי נפגעות במשך שירותן הצבאי!! אלו נתונים מדהימים. אל"ם רז שגיא, יו"ר הפורום לחוסן צה"ל אומר שכולם מודים שהבנות מיותרות לצה"ל ומזיקות, בעיקר לעצמן, אבל גם לצה"ל.

אל"ם שגיא אומר, "אם 50% מהצנחנים היו לא כשירים בגלל פגיעה באימונים, היו מפסיקים את האימונים בכל הצבא". אצל הבנות מדובר על פגיעה בשלוש מתוך ארבע בנות במהלך שירות הרבה יותר קצר. בעשרות אחוזים יותר מהבנים. ולשם כך, הורידו את רף הכושר באימונים שוב ושוב כבר ארבע פעמים, כדי שיתאים לבנות. אבל, הן ממשיכות להיות פגיעות הרבה יותר מהחיילים.

לאחרונה, עלה הנושא שוב לכותרות, לאחר שראש המכינה הצבאית בעלי, הרב לוינשטיין דיבר בחריפות נגד גיוס בנות בכלל, וליחידות מעורבות בפרט. הפלא הוא, שכמה מרבני הציונות הדתית יצאו נגדו. בתגובה , יצא אחד הרבנים הכי מפורסמים בציונות הדתית ורבו של הרב לוינשטיין - הרב טאו, נשיא ישיבת "הר המור", ודיבר במילים הכי חריפות וחד משמעיות על האיסור של בנות להתגייס לצה"ל בכלל, לא רק ליחידות הקרביות.

ועדיין לא הזכרנו את נושא הצניעות בצה"ל, ולפי הנתונים הסטטיסטיים שהתפרסמו בעיתונות, ענייני צניעות שגם קודם לא היו ב"שיא הטוהר", החמירו במיוחד אחרי הקמת היחידות המעורבות, ואין כאן המקום להרחיב בנושא החמור מאד. ובתורה כתוב "ולא יראה בך ערות דבר, ושב מאחריך".

ביום האחרון עלתה "עצומה" נגד גיוס בנות ליחידות מעורבות. כדאי מאד לחתום ולהפיץ ורק לדעת שלפי דעת תורה גיוס בנות מושלל לגמרי, לא רק ביחידות קרביות מעורבות.

Z003

הסינים באים להוזיל את הדירות

כשהרב מרדכי אליהו התראיין לעיתון הגאולה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...