בשנת 1927, נאסר הרבי יוסף יצחק שניאורסון, האדמו"ר השישי של חב"ד, על ידי השלטון הקומוניסטי ברוסיה. הרבי, שנלחם בעוז להפצת היהדות תחת משטר עוין, הובל לכלא השפולרקי הידוע לשמצה. למרות עינויים ואיומים, הרבי עמד איתן באמונתו, מסרב להיכנע לדרישות חוקריו. בעקבות לחץ בינלאומי, שוחרר הרבי כעבור שבועות ספורים. שחרורו נחשב לניצחון רוחני משמעותי, המסמל את עמידתה האיתנה של היהדות מול רדיפות. הרבי ראה בכך גאולה כללית לכל היהודים, ופעל להמשך הפצת היהדות ברחבי העולם. כל הפרטים על הגאולה המופלאה של י"ב תמוז, החודש לפני 97 שנים, בכתבה שלפניכם
כבכל שבוע, מוציא "המכון להפצת תורתו של משיח", חוברת שבועית מתוך הספרים שעתידים לצאת לאור כחלק מהסט "דברי משיח". בחוברת ניתן למצוא שיחות קודש, חלוקות דולרים ויומן שבועי מהשנה בה עוסקת החוברת
הגאולה השלמה דומה מאוד לסיפור המגילה. גולת הכותרת שלה תהיה רגע אחד, אבל התמונה השלמה של ההתרחשות תתקבל משורה ארוכה של אירועים, תמורות ושינויים
כל הצביון של פורים הוא תחפושת אחת גדולה. על פניו, זהו יום משעשע שמצווה לשמוח בו ולאכול ולשתות ללא הגבלה. אולם בעצם מדובר רציני וחשוב ביותר
סוד קיומו של העם היהודי הוא בלתי טבעי והוא נובע אך ורק מהקשר המיוחד שלו לבורא עולם. כל ניסיון שלנו לשחק לפי כללי המשחק של משפחת העמים, נועד לכישלון
בניגוד לעיתויים אחרים בהם גזירות גירוש גררו המרת דת המונית כלפי חוץ – הרי שבימי אחשוורוש, למרות שפתרון כזה יכול היה להיות הצלת חיים, דבקו היהודים באמונתם גם באופן גלוי
כשקוראים את מגילת אסתר מגלים ומפתחים מודעות לכך שגם ההתרחשויות הטבעיות הן למעשה נס אלוקי. מודעות כזו ממהרת את הזמן שבו הנוכחות האלוקית תתגלה בצורה מלאה – בגאולה האמיתית והשלמה
אין כמו להוסיף למשלוח המנות אוזן המן טריה שנאפתה בבית. קבלו מתכון נהדר (וחלבי) לאוזני המן במילוי פרג
כל דבר שאנו באים איתו במגע נועד לסייע לנו במילוי הרצון האלוקי. לפעמים מגיע הסיוע בדרך של יד תומכת, ולפעמים – בדרך של משוכה מחשלת, אבל המטרה זהה - לסייע ליהודי בעבודתו את בוראו
מרדכי ידע היטב שבמציאות אין לו סיכוי נגד המן ומעלליו. אבל כיהודי מאמין הוא גם ידע היטב שהמציאות במגרש הפיזי לא מתנהלת מעצמה. יש מישהו מלמעלה שמושך בחוטים
מדוע חוגגים את חג הפורים, מה קרה שם שהוביל לנס המופלא ומה אנו צריכים לעשות ביום החג. כל המידע על היום השמח בלוח השנה היהודי. יוצאים לדרך
מרדכי מעניק לנו תמונה חיה של מנהיג ישראל אמיתי. כזה שמוליך את העם ולא הולך אחריו. כזה שלא מסיר אף פעם אחריות, גם לא מאלה שלא שומעים בקולו. כזה שמגלה אומץ ושאר-רוח, לא מתקפל מול לחצים ולא נרתע מול איומים
מצד השכל וההיגיון, המן ומרדכי הם הפכים גמורים. אולם כשיהודי מתעלה לדרגה נעלית יותר מהשכל וההבנה האנושית, הוא מגלה את הדברים כפי שהם מנקודת מבטו של בורא העולם, שם אין באמת הבדל ביניהם
העבודה הרוחנית של מחיית עמלק היא ההתגברות על הנתק. ליצור מצב בריא בו השכל והרגש משפיעים וניכרים בדיבור ובמעשה
חודש אדר כבר פה, ואתם מחפשים מה להשמיע לילדים לפני השינה. "שרגא ושמשון בשושן הבירה" הוא סיפור מרתק על שני ילדים בני זמננו, שקפצו לביקור בממלכת אחשוורוש • האזינו
רבי ניסים הוציא את הרימון מהעטיפה ונתן אותו לרב. הרב חתך את הרימון לשניים, וסחט מחצית מן הרימון לתוך כוס קטנה. את המיץ נתן טיטפף לשפתותיו של החולה ולתדהמת כל הנוכחים, פתח החולה את עיניו! חיש-מהר הבחינו הנוכחים כיצד הנסיך מבריא והולך
לרגל יום חמשה עשר בשבט, ראש השנה לאילן. ליקטנו הוראות מהחג, מתורתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, כפי שהתפרסמו בחוברת לקט הלכות ומנהגים, שיצא לאור ע"י האגודה למען הגאולה האמיתית והשלימה
למרות שט"ו בשבט מזוהה תמיד כיום הקשור לחקלאות, לעצים ולטבע, חשוב לציין כי יום זה קשור במיוחד אלינו - בני האדם
בי' שבט אנו חוגגים 72 שנה לעליית וזריחת מלכותו של נשיא ומנהיג דורנו, רבי מנחם מענדל שניאורסון שליט"א - מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות, המחולל מהפכה עולמית בהפצת היהדות וקירוב עם ישראל, נלחם את מלחמות ה' למען קיום העם ובטחונו, ומתקן את העולם כולו לדרך האמת והצדק כרצון הבורא • מלכותו, הנהגתו והשפעתו הולכת ומתפשטת משנה לשנה בכל רחבי תבל, אך ביום זה אנו מסמנים את היעד והמטרה אליה כולנו שואפים ופועלים: שהעולם כולו יכיר וידע במנהיגותו המופלאה וכל אנשי הדור יקבלו עליהם את מלכותו כמלך המשיח
חג י' שבט כבר נכנס, ואיתו מנהגים רבים. משניות, לימוד מאמר, כתיבת פדיון נפש.. מבולבלים? הבאנו לכם את כל המנהגים אותם כתב הרבי מלך המשיח שליט"א במכתב מראש חודש שבט תשי"א, מסודרים בלשון קלה ובהירה
אנשי אתונה היו ראשי החץ במאבק האידיאולוגי נגד עם ישראל בימי החשמונאים. התרבות היוונית שיצאה מבית מדרשם כבשה בסערה את העולם, אולם את המעוז היהודי החשמונאי לא הצליחה לכבוש