• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

סיום חג הפסח: השלב שאחרי גאולת מצרים

לא רבים יודעים זאת, אך הימים האחרונים בחג הפסח מסמלים את השלב השני והעיקרי בגאולת מצרים - הגאולה האמיתית והשלימה לה אנו מצפים מידי יום
סיום חג הפסח: השלב שאחרי גאולת מצרים
הדמיית בית המקדש השלישי (ציור: אלישע כץ)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

לא רבים יודעים זאת, אך הימים האחרונים בחג הפסח מסמלים את השלב השני והעיקרי בגאולת מצרים - הגאולה האמיתית והשלימה לה אנו מצפים מידי יום.

לפנינו קטע משיחה שאמר הרבי שליט"א מלך המשיח בשנת תשמ"ב, בה מבוארת מעלתם של הימים האחרונים בפסח (שביעי של פסח בארץ, ובחו"ל גם "אחרון של פסח"):

כללות העבודה דאחרון-של-פסח קשורה עם הגאולה העתידה בביאת משיח צדקנו. ונתבאר שעניין זה מודגש ביותר בדורנו זה - דרא דעקבתא דמשיחא.
ועל-פי זה מובן שבדורנו זה ישנה עבודה חדשה ומיוחדת, שהיא בבחינת "קודשי שעה" - היינו, שכל אחד ואחד מישראל צריך להתכונן בעצמו ולהכין את הסביבה כולה לקבלת פני משיח צדקנו.

[...] ובפרט כאשר נמצאים בסיום אחרון-של-פסח, ומתכוננים להתפלל תפילת מעריב, ולומר "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח"!

ואדרבה: באחרון-של-פסח מודגש כללות העניין דביאת משיח צדקנו עוד יותר מאשר אמירת "את צמח דוד עבדך מהרה תצמיח" (שבתפילת מעריב במוצאי יום-טוב) - כי באחרון-של-פסח אוכלים "סעודת משיח", היינו, שכללות העניין דביאת משיח צדקנו חודר בפנימיותו, ועד שנעשה דם ובשר כבשרו.
וזוהי השייכות המיוחדת ד"קודשי שעה" אלו (עבודת ההכנה לביאת משיח צדקנו) עם אחרון-של-פסח - כי בדורנו זה גופא מודגשת העבודה ד"קודשי שעה" באחרון-של-פסח, שאז אוכלים "סעודת משיח".

(משיחת אחרון-של-פסח ה'תשמ"ב, התוועדויות ה'תשמ"ב כרך ג' עמ' 1299)

כל מה שרציתם לדעת על שביעי של פסח

שתי סעודות – שני סגנונות מנהיגות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...