• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

כל הפרטים על סעודת משיח

בנוסף לטקסים הרבים הנערכים בליל הסדר, אסור לפספס מאורע עיקרי נוסף בחג הפסח - "סעודת משיח" הנערכת בצרכי היום האחרון של פסח. סעודה חסידית-משיחית עם סגולות רבות
כל הפרטים על סעודת משיח
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

סעודת משיח היא סעודה הנערכת בצהרי היום אחרון של פסח (בזמן בו עורכים בדרך כלל את הסעודה השלישית בשבת).

בחוץ לארץ, במקומות בהם חוגגים יומיים, סעודה זו נערכת ביום "אחרון של פסח" ובארץ היא נערכת ביום "שביעי של פסח".

סעודה זו נוסדה על ידי הבעל שם טוב הקדוש (1698-1760, ת"ס-תק"כ), מייסד תורת החסידות.

הבעל שם טוב קרא לסעודתו ביום האחרון של פסח "סעודת משיח", זאת כיוון שאחרון של פסח הוא זמן בו על פי תורת הקבלה מאיר "גילוי הארת המשיח", וזהו יום המסוגל להבאת הגאולה.

בשנת תרס"ו (1906), התחיל הסדר בעיירה ליובאוויטש (המקום בו היתה אז חצר חסידות חב"ד) שתלמידי ישיבת תומכי תמימים יאכלו יחד בחג הפסח בהיכל הלימוד בבית המדרש, ובאחרון של פסח אכל עימם כ"ק אדמו"ר הרש"ב נ"ע (האדמו"ר החמישי בחסידות חב"ד), שאף ציוה לתת לכל תלמיד ארבע כוסות יין כמו בליל הסדר, ואמר אז: "זוהי סעודת משיח".

הרבי שליט"א מלך המשיח הורה כי בשתיית ארבעת הכוסות בסעודת משיח יש לכוון על כך ששתיית היין קשורה לגאולה האמיתית והשלימה ומזרזת ופועלת את ביאתה, ומי שלא כיוון זאת בעת שתיית הכוס - עליו לשתות שוב ולכוון זאת.

בסיום סעודת משיח נוהגים לרקוד ריקוד שמח, וריקוד זה נקרא "משיח טאנץ" ("ריקוד משיח", אידיש). הרבי שליט"א מלך המשיח מסביר כי לביטוי זה משמעות כפולה: הוא ריקוד לקראת ביאת משיח, והוא ריקוד יחד עם משיח בכבודו ובעצמו. במיוחד נהוג אצל הרבי שליט"א מלך המשיח לשיר את הניגון "הופ קוזק".

כיום, נערכת "סעודת משיח" בבתי כנסת רבים בארץ ובעולם, בעקבות ההתעוררות הגדולה עליה הורה הרבי שליט"א מלך המשיח לחסידי חב"ד ולשלוחים בעולם כולו, לדאוג שבכמה שיותר בתי כנסת יקיימו סעודה זו לזירוז הגאולה.

גם אלה שאינם יכולים להגיע לבית הכנסת, אפילו נשים וילדים, כדאי שיציינו זמן מיוחד זה באכילת מצות ושתיית יין (או מיץ עבנים) ובתפילה ובקשה מהקב"ה שיביא כבר את הגאולה האמיתית והשלמה.

אחרון של פסח – יום הגאולה

שתי סעודות – שני סגנונות מנהיגות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...