• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

כל מה שרציתם לדעת על שביעי של פסח

כ"א ניסן, היום בו נבקע הים עת יצאו בני ישראל ממצרים לאחר עשרות שנים של עבדות ופרך תחת מרות פרעה. בנוסף, לקראת תום החג, בשעות בין הערביים של שביעי של פסח, נוהגים לערוך את "סעודת משיח" עם שתיית "ארבע כוסות" כהוראת אדמו"ר הרש"ב.
כל מה שרציתם לדעת על שביעי של פסח
בסעודת משיח נוהגים לאכול מצה שמורה ולשתות ארבע כוסות יין (צילום: Edsel Little)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

ט"ו ניסן, היום בו צאו בני ישראל ממצרים לאחר עשרות שנים של עבדות ופרך תחת מרות פרעה. בכ' ניסן הצליח פרעה להדביק את הקצב, ולהתקרב לבני ישראל במרחק נגיעה. בני ישראל היו חסרי אונים: מולם היה הים, מאחוריהם היה המצרים.

אבל אז התרחש הנס הגדול: ים סוף נחצה לשניים, ובני ישראל עברו בתוכו. על זה בדיוק אנחנו חוגגים את שביעי של פסח.

הנס התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של "שביעי של פסח" (כ"א ניסן). מהסיבה הזו, נוהגים להישאר ערים כל הלילה וללמוד תורה, כהודאה לקב"ה על קריעת ים סוף ועל הניסים שהתרחשו לבני ישראל ביציאת מצרים.

סעודת משיח

בנוסף, לקראת תום החג, בשעות בין הערביים של שביעי של פסח, נוהגים לערוך את "סעודת משיח" יחד עם שתיית "ארבע כוסות" כהוראת אדמו"ר הרש"ב - רבי שלום דובער שניאורסון האדמו"ר החמישי בשושלת חב"ד.

הרבי שליט"א מלך המשיח מציין את חשיבות הסעודה ואמר כי בסעודה זו מאיר במיוחד אורו של משיח וע"י השתתפות בסעודה ממשיכים את אותה הארה אלינו ממש ומזרזים בכך בפועל מש את הגאולה האמיתית והשלימה.

כמו כן הבעל שם טוב אמר כי באחרון של פסח "מאיר גילוי הארת משיח", ומהסיבה הזו תיקן את סעודת משיח.

במוקדי חב"ד ברחבי הארץ ובעולם בכלל, יתקיימו סעודות משיח פומביות לציבור הרחב. לשנה הבאה בירושלים הבנויה יחד עם הרבי שליט"א מלך המשיח. חג שמח!

מדוע נמשיך להזכיר את יציאת מצרים גם בגאולה?

שתי סעודות – שני סגנונות מנהיגות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...