• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

דעת התורה: האם אכן קיימים חוצנים?

קיומם של חוצנים החיים אי שם, מצית את דמיונם של אנשים רבים. מהי דעת היהדות בנושא? קיראו ותופתעו
דעת התורה: האם אכן קיימים חוצנים?
האם הם קיימים? (צילום: Thomas Budach)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

קיומם של חוצנים החיים במקומות שונים מחוץ לכדור הארץ, מעסיק אנשים רבים, החל החוקרים ומדענים וכלה במפיקי סרטים, סופרים ואנשי רוח ומדומינים למיניהם.

תמיד החוצנים היו נושא לוט בערפל שבו רב הנסתר על הגלוי. נושא שיש בו דעות קוטביות ומגוונות.

שאלה זו, האם באמת קיימים יצורים חיים מחוץ לכדור הארץ, אינה נוגעת ישירות לקיום התורה והמצוות. עם זאת כיהודים אנו מאמינים כי בתורה יש תשובה והסבר לכל דבר, גם לנושאים שהתעוררו בדורות האחרונים.

אזכור בספרות היהודית לחיים מחוץ לכדור הארץ, נמצא בשני מקומות בתלמוד: במסכת שבועות (לו, א) ובמסכת מועד-קטן (טז, א). וכך נאמר שם:

כאשר סיסרא שר צבא חצור נלחם עם ישראל בתקופת השופטים (כ-800 שנה לפנה"ס), אירע נס וצבא סיסרא נס עוד לפני שהחלה המלחמה. לאחר הניצחון אמרה דבורה הנביאה שירה, הנקראת בספרות היהודית "שירת דבורה".

אחד התיאורים בשירת דבורה על האויב - צבא חצור, נאמר ״אורו מרוז, אמר מלאך ה', אורו ארור יושביה״. על כך מביאה הגמרא שני פירושים המתייחסים לזהותו של אותו ״מרוז״, כאשר לפי הפירוש השני מדובר בכוכב שהשתתף במלחמה, כנאמר בפסוק אחר באותה שירה ״מן השמים נלחמו הכוכבים ממסילותם".

כאמור, לפי הפירוש השני בגמרא דבורה הנביאה דיברה על הכוכב "מרוז" ועל תושביו. יוצא אם כן שישנם יצורים חיים מחוץ לכדור הארץ.

מיהם אותם יצורים החיים מחוץ לכדור הארץ? האם אלו יצורים בעלי תבונה, האם יש להם טכנולוגיות שאין לנו?

על כך כותב הרבי שליט"א מלך המשיח שלמרות שעל פי התורה יתכנו חיים על אחד הכוכבים, אין שם יצורים בעלי תבונה כמו בני האדם. 

הסיבה לכך היא שלפי היהדות רק לבני האדם ניתנה "בחירה חופשית", כלומר אפשרות לבחור בטוב או ברע (בשונה מבעלי חיים שמתנהגים לפי האינסטינקט). וקיומה של הבחירה החופשית אפשרית רק הודות לתורה, שניתנה לעם ישראל (וגם לגויים יש קשר מסויים לתורה, על ידי קיום שבע מצוות בני נח).

יוצא מכך, שלא יתכן שקיימים יצורים בעלי תבונה אנושית מחוץ לכדור הארץ, היכן שלא ניתנה התורה.

לא ניתן לומר שהתורה ניתנה גם לאותם חוצנים, שכן התורה מתארת את מעמד קבלת התורה לפרטי פרטים ומדגישה שהוא היה כאן בכדור הארץ ולעם ישראל בלבד. מאידך לא ניתן לטעון כי החוצנים קיבלו תורה אחרת, שכן התורה היא"תורת אמת", ואמת היא רק אחת.

למסקנה - בהתאם להשקפת העולם היהודית, ייתכן אמנם קיומם של חוצנים אי שם, אך לא תיתכן קיומה של תרבות מושכלת של חוצנים בדומה לאנושות.

הדבר מזכיר אפיזודה מעניינת, כאשר אחד מהעובדים בנאס"א עבר בחלוקת הדולרים המפורסמת ושאל את הרבי שליט"א מלך המשיח מה יש על הירח. השיב לו הרבי שליט"א מלך המשיח שאם ידעו מה יש בירח, לא היו מתאמצים כל כך לנסוע לשם…

אכן עיסוקינו העיקרי צריך להיות בחיים ה"רגילים" שבכדור הארץ, ובמילוי התפקיד שהוטל עלינו - להוסיף במצוות ומעשים טובים ובכך להביא את הגאולה האמיתית והשלימה.

קידוש לבנה

סיפורה של מהפכה - תקנת לימוד הרמב''ם

תגובות

  • אליהו אדרי , ה' אדר א' התשפ"ב, 19:17

    לדעתי לא דייק המחבר בדבר כ"ק אדמו"ר מה"מ שליט"א. שהרי המענה המפורסם לוועלוועל גרין הרבי אמר לו שאין להם בחירה אבל לא שאינם תבוניים, ובהחלט אפשר להסיק מזה שהינם מתקדמים גם טכנולוגית אבל אין להם בחירה בין טוב לרע כלל, ואצלם זהו טבעם ממש גם להיות בעלי שכל וקדמה. לגבי מה שישנו בירח, לכא' משמע מהכותב שיש קשר בין זה לבין נחיתות החוצנים, ולא היא, כי אם שלכא' הפשט הוא שבירח אין חיים כלל, והוא, כפי שמראים המחקרים - כוכב שומם.
    ועוד הרבה יש מה להוסיף בזה ..

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...