• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

הרמב"ם היומי: תקנה שמאחדת את העם

הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א ייסד את תקנת לימוד הרמב"ם באחרון של פסח בשנת תשד"מ [1984]. מטרת התקנה היא, לאחד את עם ישראל בלימוד ספר 'משנה תורה' המקיף את כל התורה שבעל פה • הכתבה המלאה
הרמב"ם היומי: תקנה שמאחדת את העם
חגיגות סיום הרמב"ם בקהיר
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בימים הסמוכים יחגגו יהודים רבים בעולם כולו, את סיום לימוד ספר 'משנה תורה' - על יד אלפי הלומדים בכל מקום ומקום במסגרת 'תקנת לימוד הרמב"ם'.

ספר 'משנה תורה' נכתב על ידי הרמב"ם - רבי משה בן מימון זצ"ל מגדולי חכמי ישראל שחי לפני יותר מ800 שנה. הספר מוכר אף בשם 'הי"ד החזקה' על שם חלוקתו לארבעה עשר ספרים - נושאים בהלכה היהודית.  

ייחודיותו של ספר זה מתבטאת בכך שזהו החיבור ההלכתי היחיד הכולל בתוכו את כל התורה כולה, הלכות השייכות לבית המקדש, לתקופת כהונת הסנהדרין ואפילו לימי הגאולה העתידה - כך שעל ידי לימוד ספר זה מקיימים את מצוות עשה של לימוד כל התורה כולה. 

מעבר לכך הלימוד בספר ההלכות של הרמב"ם מהווה הכנה לגאולה השלימה - הזמן בו נזכה לקיים את התורה והמצוות הצורה מושלמת "כמצוות רצונך".

מעלות נפלאות אלו היוו בסיס לתקנת לימוד הרמב"ם - תקנה ללימוד יומי בספר משנה תורה לרמב"ם. הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א ייסד את התקנה באחרון של פסח בשנת תשד"מ [1984]. מטרת התקנה היא, לאחד את עם ישראל בלימוד ספר 'משנה תורה' המקיף את כל התורה שבעל פה.

הרבי ציין שכאשר כולם ילמדו את כל ההלכות יפעל הדבר אחדות נפלאה והדבר יוביל למציאת שפה לימודית משותפת בין הלומדים שיוכלו להתפלפל ולחדש באותו עניין.

התקנה מחולקת לשלשה מסלולי לימוד:

שלשה פרקים ליום - סיום כל ספר משנה תורה תוך כאחד עשר חודשים (339 ימים).

פרק ליום - סיום כל ספר משנה תורה תוך כשנתיים ועשרה חודשים (1017 ימים).

לימוד ספר המצוות לרמב"ם (במסלול זה נלמדות בכל יום המצוות העוסקות בנושא הנלמד באותו היום במסלול של שלשה פרקים, והוא מסתיים במקביל אליו). מסלול זה מיועד לנשים וילדים.

התקנה התקבלה מתוך שמחה והתלהבות על ידי אלפי לומדים מכל חוגי היהדות שהחלו בלימוד יומי החל מסיומו של חודש ניסן.

הרב רייטשיק - מזקני רבני חב"ד ביקש פעם ברכה מהרבי עבור אדם עם בעיות רפואיות מסויימות, והרבי אמר: "אם הוא זקוק למופת - שילמד רמב"ם, שהרי רמב"ם הוא ראשי תיבות 'רבות מופתי בארץ מצרים'".

שיעורים רבים נערכים בלימוד הרמב"ם ברחבי העולם ממיטב הרבנים והמרצים על מנת להגיע ללימוד ישר וממצה. כמו כן ניתן למצוא שיעורים על גבי הרשת ובקווי הטלפון של 'נחייג ונשמע' שיעורי תורה בטלפון.

לקראת סיום הרמב"ם הראשון שחל ביום הולדתו של הרבי מלך המשיח שליט"א בי"א ניסן תשמ"ה [1985] ביקש הרבי שיערכו את הסיום ברוב פאר והדר.

לאורך השנים פיארו את מעמדי סיום הרמב"ם גדולי ישראל מכל החוגים, שנשאו דברים בשבח התקנה ובשבח מייסד התקנה. בארץ, מתקיים מעמד הסיום על ציון הרמב"ם בטבריה. בנוסף, מתקיים מעמד ארצי בו השתתפו לאורך השנים אדמו"רים ורבנים רבים ביניהם: האדמו״רים הקדושים מהחצרות החסידיות גור, אלכסנדר, זוטשקא, קוידנוב, נדבורנה, לובלין, קלאיב, הרבנים הגאונים ר״י טשעבין הגרב״ש שניאורסאהן, רב העיר בני ברק הגרמי״ל לנדא, ראב"ד בד״צ אגודת ישראל הגר״י פלקסר, רבה של עיה״ק י-ם הר״ש משאש, ראש ישיבת פורת יוסף הגר״י צדקה, הרב עובדיה יוסף, הרבנים הראשיים לישראל ועוד רבים וטובים.

מדי שנה מתקיים מעמד סיום הרמב"ם העולמי ב770 בית משיח. 

בהוראת הרבי מלך המשיח שליט"א הכינוס התקיים במשך כמה שנים במנהטן, באולם גדול ומפואר על מנת לאפשר להמוני בית ישראל להשתתף באירוע.

זהו הזמן להחליט להצטרף לתקנה שמאחדת את עם ישראל מכל קצוות תבל, ולהתכונן לגאולה השלימה.

76e198393c3d4d0aa1ac17dcf7645709IMG-20230421-WA0047IMG-20230421-WA0048IMG-20230421-WA0049

סיפורה של מהפכה - תקנת לימוד הרמב''ם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...