• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ח אב התשפ"ד (01.09.2024) פרשת ראה
author

שיחת הגאולה

אור החיים • שלומי דגלים

יש לו לרבי שליט"א מלך המשיח חיילים אלמונים לא מעטים, הפועלים בהפצת בשורת הגאולה. לאו דווקא חב"דניקים במראה ובלבוש, אך כאלה הפועלים ללא ליאות, ביוזמתם ועל חשבונם, במסירות עצומה, ללא מעמד רשמי וללא מקורות הכנסה מסודרים. והחשוב מכל, הישגיהם אינם מבוטלים כלל • פינת "אור החיים" משיחת הגאולה גליון מס' 1098.

מאמר מערכת • גילוי היהלום שבכל יהודי

חשיבות עצמית זו הנובעת מעצם הנשמה שבכל יהודי, בחינת "יחידה", יש ביכולתנו להביאה לידי גילוי, ע"י לימוד פנימיות התורה והתקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח • "מאמר המערכת" של שיחת הגאולה גליון מס' 1098.

בר יוחאי בתהלוכת הילדים

ביום חמישי יתקיימו בעזהשי"ת בקהילות ישראל, על פי בקשת הרבי שליט"א מלך המשיח, תהלוכות ל"ג בעומר, שציין כי רשב"י עצמו נמצא בתהלוכות אלו ומעניק את ברכתו הקדושה לכל משתתף. מספר על כך הרב יעקב ברוכמן, הלומד ב"כולל האברכים" של הרב ברכץ בירושלים.

מקווה טהרה ראשון בניקרגואה

בימים אלה ממש, לאחר שיותר מ-500 שנה שלא היתה במדינת ניקראגוה, חגיגה של התייסדות מוסד יהודי כל שהוא, הנה בתאריך ב' ניסן, יום הסתלקות של הרבי הרש"ב, שליח הרבי שליט"א מלך המשיח הרב דוד עטר, חנך את המקווה הראשון בניקרגואה. היה זה מעמד היסטורי עבור חברי הקהילה היהודית המקומית, שלו ידעו את נפשם מרוב אושר.

אבנים טובות ומרגליות בקישון

במקביל לנבואה ההביאה לגילוי הנדיר של אבנים טובות ומרגליות בקישון, הודיע הרבי שליט"א מלך המשיח כי אנו כבר בזמן הגאולה וביכולתנו לזרז התגלותה בפועל ממש. מציאתה של אבן אודם יחודית, באתר הכריה של חברת "שפע ימים" בקישון – "הגדולה ביותר שנמצאה עד היום בישראל", הזניקה לערוצי התקשורת בשבוע שעבר, את אחת מנבואותיו הידועות של הרבי שליט"א מלך המשיח - אבנים טובות ומרגליות בקישון.

חיבור כל העולם לגאולה

בין חסידי חב"ד הרבה מומחים שהמשיכו במקצועם אחרי שחזרו בתשובה. גדעון שרון טייס הסקייהוק המשיך כטייס ריסוס, ראובן דונין הטרקטוריסט מחיפה, ברוך נחשון הצייר מחברון, פרופ' קאליש שלמה מבכירי תעשיית ההיי-טק בישראל, אבי פיאמנטה המוזקאי, ד"ר טל ניר הרופא, פרופ' אליהו סורקין מנהל יחידת הטראומה באיכילוב, דניאל זמיר נגן הסקסופון, גדליה גודמן מאמן סוסי מירוץ בארה"ב הינם חלק קטן מאותה רשימה...

פקיד המכס אחמד הניח תפילין ב"קנדי"

הרב אבי פיאמנטה נחת בשדה תעופה קנדי בניו יורק, ושם בעמדת המכס ביקש ממנו הכושי להשליך לפח את הפירות שלקח איתו. הסתבר שהכושי הזה נולד במצרים, אבי החליף איתו כמה מילים בערבית, והתברר שסבתו של הכושי אחמד ש"אוהב לעזור ליהודים", התחתנה במצרים עם ערבי, ואמא שלו נולדה לאמא יהודיה... הם הלכו לחדר צדדי ופקיד המכס האמריקאי אחמד, הניח לראשונה תפילין בהתרגשות רבה.

גילויים של ימות המשיח

השבוע זכה אוצר ספרי התורה בעם ישראל, לפרסום חשיפתו של ספר תורה (כתב אשכנזי) מלפני כשמונה מאות שנה, ואולי מהעתיקים ביותר שבידינו. בספרי התורה בחב"ד, הסיומת במילה "דכא" היא באות באל"ף. והנה בספר התורה העתיק שלפנינו, נכתבה התיבה דכא באל"ף, באופן ברור ביותר. עדות זו מצטרפת למסורת הידועה בחב"ד.

דף 20 מתוך 20