• ב"ה ימות המשיח!
  • י"א ניסן התשפ"ד (19.04.2024) פרשת מצורע

סיפורו המרתק של "מבצע צדקה"

כל מבצע מעבר להיבטו ההלכתי, חולל שינוי תודעתי עמוק ורחב היקף. מהדוגמאות הבולטות הוא - מבצע צדקה. במסגרת מבצע זה, עורר הרבי שליט"א מלך המשיח על חשיבות נתינת הצדקה בכל הזדמנות אפשרית, כאשר הוא ממנף את "קופת הצדקה" והופך אותה לנקודת מוקד בכל מקום • כתבה מרתקת מתוך "שיחת הגאולה" גליון מס' 1178 • הכתבה המלאה
סיפורו המרתק של "מבצע צדקה"
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כל מבצע מעבר להיבטו ההלכתי, חולל שינוי תודעתי עמוק ורחב היקף. מהדוגמאות הבולטות הוא - מבצע צדקה. במסגרת מבצע זה, עורר הרבי שליט"א מלך המשיח על חשיבות נתינת הצדקה בכל הזדמנות אפשרית, כאשר הוא ממנף את "קופת הצדקה" והופך אותה לנקודת מוקד בכל מקום • כתבה מרתקת מתוך "שיחת הגאולה" גליון מס' 1178 • הכתבה המלאה

קיץ תשל"ד, רושם אירועי מלחמת יוה"כ שהתחוללה בראשית השנה, ניכר היה באוירה הכללית. פעולות האיבה נמשכו ונדרשה שמירה מיוחדת, כמו גם עידוד רוחני מיוחד לחיזוק העם והכנתו לגאולה האמיתית והשלימה. המענה ניתן ע"י הרבי שליט"א מלך המשיח, במבצעי המצות, שנוספו ל"מבצע תפילין" שכבר החל ערב "ששת הימים".

זה אחר זה הגיעו המבצעים החדשים, שנודעו כ"מבצעי שמירה, הגנה והצלה": "תורה", "מזוזה", "צדקה", "בית מלא ספרים", "נרות שבת קודש". בהמשך (בתשל"ה) הכריז על מבצעי: "כשרות האכילה והשתיה" ו"טהרת המשפחה". בתשל"ו נוספו: "חינוך" ו"אהבת ישראל ואחדות ישראל". מעתה התוודע עם ישראל למושג החדש - "עשרת המבצעים". מאוחר יותר נוסף מבצע אות בספר תורה.

ממנף את קופת הצדקה
כל מבצע מעבר להיבטו ההלכתי, חולל שינוי תודעתי עמוק ורחב היקף. מהדוגמאות הבולטות הוא - מבצע צדקה. במסגרת מבצע זה, עורר הרבי שליט"א מלך המשיח על חשיבות נתינת הצדקה בכל הזדמנות אפשרית, כאשר הוא ממנף את "קופת הצדקה" והופך אותה לנקודת מוקד בבית, במשרד, ברכב ואפילו בכיס החולצה. פשוט להציב קופת צדקה בכל מקום אפשרי.

בקיום מצות הצדקה, הבהיר, מקבל היהודי את ברכות הקב"ה המעניק אותם כצדקה, מידו המלאה הפתוחה הקדושה והרחבה וזוכה לתוספת שמירה לכל בני הבית. קופת הצדקה מאפשרת את קיום מצות הצדקה גם כשאין לידינו עני. לכן ביקש לקבוע אותה במקום בולט, כשבכך היא עצמה מעוררת את אדם לקיום המצוה ובפרט בחדרי הילדים, שקופת הצדקה האישית שלהם תהא מעוצבת ותעורר אותם לקיום המצווה.

זכות גדולה למחזיקים בה
קביעת קופת הצדקה שייכת גם לתורמים סכומים גדולים למוסדות. עצם קיום הקופה מהווה זכות גדולה למחזיקים בה. כמו"כ הציע להדפיס על הקופות ציורים של שאר 'מבצעי המצוות', לאיזכור המצוות נוספות.

במסגרת המבצע הורה הרבי שליט"א מלך המשיח, הוראות שונות, ומהן: שלא לכתוב על הקופות לאיזו מטרה הן מיועדות, הן בקופה הפרטית בבית, כדי שיהיה מן המוכן כסף של צדקה לכל מטרת צדקה הנדרשת, והן בקופות שמחלקים במבצעים, כדי להבהיר שהמטרה היא שיוסיפו בקיום מצוות צדקה.

כאשר מרוקנים את קופת הצדקה, יש להותיר לפחות מטבע או שתיים. להשתדל לתת מתנה לחתן וכלה קופת צדקה, עבור הבית החדש שלהם. ניתן לתת צדקה בקופה גם בלילה. בפרט הדגיש את חשיבות הנתינת צדקה בקופה לפני הדלקת נרות שבת וחג.

בערב ראש השנה תשמ"ט קיים שיחה מיוחדת, בה ביקש שיקבעו את קופת הצדקה בקיר הבית. קירות הבית סופגים בכך את מעלת הצדקה ונותנים לבית יציבות ותוקף ברוחניות כמו גם בגשמיות ועד שמקנים לבית יכולת עמידה בפני רעידות אדמה.

בכל חדר ומשרד
בין המקומות הנוספים שביקש לקבוע קופת צדקה: בכל חדר בבית ובמיוחד במטבח, ולתת צדקה לפני הכנת האוכל לסעודה. בבית העסק, להמשכת הברכה האלוקית להצלחה, וכן בכל חדר ומשרד בבית העסק, ועל ידי כך נעשים 'שותף' עם הקב"ה. בבית הארחה לקבוע את הקופה לקיר, ע"י נייר דבק כך שאסור להורידה בשבת, כך שעפ"י הלכה זה חלק מקיר הבנין, וכשעוזבים להורידה ולקובעה בקיר הבית הפרטי. בכל רכב יחד עם סידור תהלים ותניא (חת"ת), כולל אוטובוסים, רכבת אוניות ומטוסים. ביציאה לפעילות, להניח קופת צדקה בגלוי. זה יעורר לתת צדקה, עדי הגאולה האמיתית והשלימה עכשיו ממש.

חיים גאולה בבית המרקחת

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...