• ב"ה ימות המשיח!
  • י' ניסן התשפ"ד (18.04.2024) פרשת מצורע

אור החיים • בתי חב"ד לבתי הרפואה

משדיווח לרבי שליט"א מלך המשיח על הפעילות קיבל תשובה שהכילה הוראה ברורה לא להסתפק בקיים אלא להרחיב את הפעילות לכל מקום שידו מגעת. כעת כבר לא נותרה ברירה. "החלטתי שצריך להקים "בתי חב"ד בבתי הרפואה" • הרב אלון כהן בראיון מיוחד • מדור "אור החיים" בשיחת הגאולה גליון מס' 1148 • לקריאה
אור החיים • בתי חב"ד לבתי הרפואה
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

במשך תקופה נהג הרב אלון כהן מהרצליה לפעול אישית במבצע תפילין באחד מבתי הרפואה באיזור המרכז. נהג לעבור מחדר לחדר ממחלקה למחלקה ולהניח תפילין עם החולים. מפגש לא שיגרתי שבדרך כלל גם מתפתח לשיחה עירנית בנושאי יהדות, חסידות, גאולה ומשיח". בהזדמנות זו לוקחים את שמו של החולה ומסבירים לו שאנו מעבירים את השמות אל הרבי שליט"א מלך המשיח, שיברך לרפואה שלמה".


ככל שחלף זמן, חש שכדאי היה להעתיק את דפוס הפעילות גם לבתי רפואה נוספים, אך עדיין לא מצא את העוז בנפשו.


הוראה להרחבת הפעילות
רק משדיווח לרבי שליט"א מלך המשיח על הפעילות קיבל תשובה שהכילה הוראה ברורה לא להסתפק בקיים אלא להרחיב את הפעילות לכל מקום שידו מגעת. כעת כבר לא נותרה ברירה. "החלטתי שצריך להקים "בית חב"ד - בתי הרפואה".


חיפשתי בחורים שמוכנים לפעול בערבי שבת ויו"ט במבצע תפילין. אכן בחורים החלו לצאת מידי יום שישי לבתי הרפואה, עברו בין החולים והניחו להם תפילין. בהמשך ראינו שבהתנדבות של בחורים, קשה לבנות מערך קבוע והחלטנו לגייס אברכים. הרכבנו צוותים שיצאו בקביעות מידי שישי להנחת התפילין.
כל צוות כזה יוצא עם זוגות תפילין דפי קריאת שמע וממתקים אותם מחלקים לאחר קיום המצוה. אנו משתלדים לצלם את החולים בעת הנחת התפילין ושולחים להם את התמונות כדי שישמשו כתזכורת חיה להמשך קיום המצוה.


אחת התשובות שקבלנו מהרבי שליט"א מלך המשיח, הכילה את ההוראה לפעול בקרב בתי הספר ואכן התחלנו לפעול שם (בפרט כשנוכחנו שאם אנחנו לא מגיעים אזי מגיעים לשם מסיונרים, ה"י). אנו מעמידים דוכן למבצע תפילין לפני בית הספר, והתלמידים כבר מורגלים ובאים בעצמם. וכבר נתקלנו בבחורים שזו הייתה הפעם הראשונה בחייהם בה הניחו תפילין".


שיעורי תורה
פעילות זו בקרב בתי הרפואה, הינה רק פן אחד מפעילותו העניפה והמרשימה של הרב אלון. קדמה לה פעילות שהחל כבר לפני שנים, ארגון שיעורי תורה וחסידות. עוד בתקופת ילדותו בצפת זכה לשמוע על הזכות הגדול לארגן שיעורי תורה וחסידות. תחילה קיים את השיעורים בביתו ומשצר המקום הוא העביר את השיעור ל"מושב זקנים" בהרצליה פיתוח. "גבאי בית הכנסת במקום התלהב מהיוזמה ואיפשר לי לקיים את השיעורים במקום, עד שגם זה לא הכיל את המשתתפים ועברנו לבית חב"ד בהרצליה פיתוח. המרצים הינם מרצים ידועים בחב"ד, ביניהם הרב זיו קצבי, הרב עמרם מויאל ועוד.


שבתות ארוח
מזמן לזמן התחיל לארגן שבת אירוח בבתי הארחה באיזור, ששודרגו לדרישות הכשרות של חב"ד. במהלך פעילותנו זכינו לרשום כבר אלפי שמות של כאלה שהשתתפו בשיעורים ובפעילויות. לקבוצה זו אנו מקיימים לערך אחת לחודש שבתות אירוח, הנערכות בהפרדה מלאה בין הבנים והבנות, כאשר לכל קבוצה התקיימה תכנית הרצאות משלה. עלי לציין שב"ה, מפעילות זו התקרבו כבר עשרות חבר'ה לחסידות ולרבי שליט"א מלך המשיח".


את סדר יומו הוא מתחיל בישיבת חב"ד ברמת אביב אצל הרב יוסף גינזבורג. שם הוא לומד את שיעור החסידות, מתפלל, טועם דבר מה ויוצא לעבודתו בבורסה כסוחר יהלומים. נשמע חריג, כיצד מספיקים את הכל? "בהחלט, הוא עונה, אך כל זה רק מכוחו של הרבי שליט"א מלך המשיח שיבוא ויגאלנו עכשיו ממש.

כששומעים ומצייתים רק מרוויחים

מי עשה את המהפיכה ברוסיה?

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...