הוידאו היומי טו אייר 565 עידוד יחי

תיעוד הראשון שהרבי שליט"א מלך המשיח מעודד את שירת "יחי אדוננו", ט"ו אייר תנש"א (1991) כשבועיים אחרי שהכריזו בבית המדרש 770 (שבת פרשת תזריע מצורע) את הפסק דין של רבנים ומורי הוראה שהוא המלך המשיח. "הכרזה שנשמעה בכל העולמות ובכל סדר ההשתלשלות".

הוידאו היומי יד אייר 564

בערק'ע וואלף מציג לפני הרבי שליט"א מלך המשיח את מר בן ציון דל, פקיד ממשלתי גבוה במשרדי החינוך והקליטה. הרבי שליט"א מלך המשיח אומר לו שבוודא הוא לא יכעס על ההערה שאנשי משרד החינוך צריכים לחנך קודם כל את עצמם... במיוחד שנמצאים סמוך ל"פסח שני" שההוראה ממנו שאין שום דבר אבוד, ותמיד אפשר לתקן, שהם יתקנו את החסרונות שלהם מהעבר..

הוידאו היומי יב אייר 563

הרבי שליט"א מלך המשיח אומר קדיש על אחיו, ישראל אריה לייב שניאורסון, י"ג אייר. בתוך הקדיש, מערכת "לראות את מלכנו" מביאה בסרטון פרטים נוספים על פטירת האח באנגליה, ועל כך שהרבי שליט"א מלך המשיח פעל שאמו - הרבנית חנה, שהיתה מתגוררת אז בברוקלין ניו יורק, לא תדע מפטירת הבן באנגליה, ואף סידר שישלחו לה מברקי ברכות לחגים וכו' בשם הבן מאנגליה, עד לפטירתה.

הווידאו היומי יא אייר 562

הרב ווינר מגיע למעמד חלוקת הדולרים. זו הפעם הפעם הראשונה שהוא רואה את הרבי שליט"א מלך המשיח, והקשר ביניהם היה מכתב יחיד שהרב ווינר שלח לרבי שליט"א מלך המשיח יותר מעשר שנים לפני כן. הרבי שליט"א מלך המשיח עונה לו שהוא זוכר אותו, ומזכיר לא את פרטי המכתב...

הוידאו היומי י אייר 561

בשורת הגאולה. שכבר ברגע שעבר, מקבץ הקב"ה יחד כל יהודי וכל היהודים, ומקבצם ביחד באופן ש"ואתם תלוקטו לאחד אחד בית ישראל", שאוחז בידו ביד של כל אחד ואחת מהם, תיכף ומיד ממש עם ענני שמייא, בנערינו ובזקנינו בבנינו ובבנותינו בארצנו הקדושה, ושם בירושלים עיר הקודש, ובהר הקדש, ובמקדש אדני כוננו ידיך, עד בקדש הקדשים, ועוד והוא העיקר, תיכף ומיד ממש ומלכתחילה אריבער!!

הוידאו היומי ט אייר 560

ספירת העומר זה שסופרים ימים. ההוראה בעבודת ה' - הרגע הזה שאתה מסתכל על השעון, ורואה שעבר עוד רגע ולא עשית כלום - זה לא רק בזבוז, זה איבוד של אותו רגע שהקב"ה נתן לך למלא אותו בתוכן חי, תוכן שקשור עם אותו אחד שברא את הזמן. ספירת הימים מראה שיהודי הוא שליח של הקב"ה לכך שכל יום יהיה קשור עם מעשה טוב. בפתגם "אדם דואג על איבוד דמיו ואינו דואג על איבוד ימיו", אין הכוונה שכך צריך להיות ח"ו, אומרים זאת מתוך מחאה הכי תקיפה, היתכן?! אם אדם דואג על איבוד דמיו - כספו, על אחת כמה וכמה שצריך לדאוג על איבוד ימיו ורגעיו שיכל למלא אותם בתוכן חיובי.

הוידאו היומי 559 ח אייר

שני אנשים בעלי נתינות מרוקאית עם קשר למלך מרוקו, ניגשים לרבי שליט"א מלך המשיח במעמד חלוקת הדולרים לבקש ברכה עבור המלך. הרבי מברך אותם ואת מלך מרוקו, ונתון להם דולר מיוחד בעבורו, מחזיר אותם, ומוסר למלך מרוקו להקים עוד בית חב"ד. חלק מדברי הרבי שליט"א מלך המשיח נאמרים בצרפתית, שהיא שפה מדוברת בחלקים גדולים של מרוקו.

הוידאו היומי ז אייר 558

קטע מתוך פגישה של הרבנים הראשיים הרב אליהו זצ"ל והרב שפירא זצ"ל עם הרבי שליט"א מלך המשיח, בנוגע לתלמידי רבי עקיבא שמתו בין פסח לעצרת. הרבי שליט"א מלך המשיח שואל, איך יתכן שדווקא תלמידי רבי עקיבא שאמר ש"ואהבת לרעך כמוך" זה כלל גדול בתורה, דווקא הם אלו שלא נהגו כבוד זה בזה?! ומיד עונה, שדווקא משוך כך שהם היו תלמידיו, וראו תלמיד שני שאינו נוהג באהבת ישראל כמו שצריך, ולכן לא יכלו לוותר בעניין. המשך הקטע בנוגע להנהגת מקצת דיני אבלות בתקופה זו.

הוידאו היומי ה אייר 557

מורה של כיתה ב"חיידר" אמריקאי שסיימו ללמוד מסכת בגמרא, מגיעים לרבי שליט"א מלך המשיח לקבל דולר לברכה. על אחד הילדים, המורה מעיר שהוריו רוצים להוציא אותו מהחיידר לבית ספר של גוים, והוא תלמיד טוב. (כנראה שההורים רוצים שהילד ילמד גם "לימודי ליבה" כדי שיגיע אח"כ לאוניברסיטה). הרבי שליט"א מלך המשיח עונה למורה לומר להורים, שההצלחה שלהם תלויה בחינוך הילדים.

הוידאו היומי ד אייר 556

האלוף בן חנן מבקש מהרבי ברכה שיהיה לנו הכח להיות חזקים באופן כזה, והרבי שליט"א מלך המשיח עונה שהכח נמצא, הכח ישנו, רק לא מנצלים אותו כדי להרתיע את האויבים. אם מוצאים כל כך הרבה כסף לאגור כח, ושומרים עליו מכל משמר, הרי זה היפך הכוונה והתועלת של אגירת הכח.

הוידאו היומי ג אייר 555

שיחת הרבי שליט"א מלך המשיח ל"מצוייני" צה"ל. באותה שנה משה"ב נתן טיול לחו"ל לנכי צה"ל, והם ביקרו אצל הרבי שליט"א מלך המשיח שדיבר איתם בלשון הקודש. הרבי ביקש שלא יקראו להם "נכים" אלא "מצויינים". מצוייני צה"ל.

הוידאו היומי ב' אייר 554

"לכתחילה אריבער" הוא מונח חסידי שהרבי שליט"א מלך המשיח פיתח לשיטה והנהגה בעבודת ה'. הביטוי "לכתחילה אריבער" הועבר לדורנו ע"י הרבי הקודם, נכדו של הרבי מהר"ש. הפתגם שהובא בשמו בנוגע לענין הוא (בתרגום חופשי מאידיש) "בעולם אומרים שבהתחלה צריך לנסות מלמטה, [=ואם אין ברירה ולא מצליחים, צריך להשקיע עוד כוחות ולעבור מלמעלה], "ואני אומר - מלכתחילה מלמעלה".

הוידאו היומי א אייר 553

הרבי שליט"א מלך המשיח בל"ג בעומר, בשיחה לילדים בחוץ, בתהלוכת ילדים - בל"ג בעומר: יהודי צריך לעבוד את ה' בשמחה גם בימים שעל פי ההיסטוריה היהודית וההלכה אינם ימי שמחה, כמו ימי החול שבספירת העומר, (מלבד ל"ג בעומר), בכל זאת, יהודי צריך לעבוד את ה' תמיד בשמחה.

הוידאו היומי ל' ניסן 552

קדושים תהיו. הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחה לילדים אמריקאיים ב770. רוב הילדים ובפרט הילדות לא יודעים אידיש, ולכן אחרי כל קטע מהשיחה ישנו רב שמתרגם לאנגלית בסגנון מותאם לילדים. הרבי שליט"א מלך המשיח ממתין עד סוף התרגום, ואז מתחיל עוד קטע. ציווי הקב"ה "קדושים תהיו" הוא גם הבטחה, ולכן גם במצב שלא רואים בגלוי את הקדושה, צריך לדעת שכל עם ישראל קדושים, ובסופו של דבר היות שזו גם הבטח של הקב"ה, זה ייראה לכל.

הוידאו היומי כ״ח ניסן 551

הרבי שליט"א מלך המשיח מודיע "אני את שלי עשיתי", ומוסר את העבודה להביא את המשיח לכל אחד ואחת מבני ישראל. בעקבות שיחה זו, יזמו חסידים פסק דין של רבנים מורי הוראה, שעל פי הגדרת הרמב"ם, הרבי שליט"א הוא המלך המשיח. בכתבה - קישורים ל(כמעט) כל פסקי הדין שכתבו רבנים מורי הוראה על הרבי שליט"א, שהוא המלך המשיח

הוידאו היומי כז ניסן 550

ההוראה ממלחמת המפרץ, שהיתה "למכה מצרים בבכוריהם", "תחילת הגאולה והניסים" היא, לא להתבייש ולצאת לרקוד ברחובות על הניסים הגדולים שהקב"ה מראה לנו.

הוידאו היומי כו ניסן 549

הרב ירושלמי, עסקן דתי-פוליטי מרחובות, מגיע לרבי שליט"א מלך המשיח במעמד חלוקת הדולרים, ומספר "בנם של קדושים", צאצא לכמה מגדולי אדמו"רי פולין המפורסמים. הרבי אומר לו שמצד הקירבה שבין אב לבן, לא תמיד יכול בן להיות גם חסיד. (כי חסיד מחשיב את רבו הרבה יותר מאשר בן את אביו). הרב ירושלמי מתקן את עצמו מיד ואומר שהוא גם חסיד...

הוידאו היומי כה ניסן 548

יהודי מבוגר מגיע לרבי שליט"א ומספר לו שאבא שלו היה שוחט ביקטרינוסלב (עיר הולדתו של הרבי) אצל הרב לוי יצחק שניאורסון (אביו של הרבי) רב העיר, ומבקש מהרבי.שליט"א מלך המשיח לדבר איתו כמה מילים ביחידות...

הוידאו היומי כד ניסן 547

סנטור (בן נח) פטריק מוינהאן מגיע לרבי רבי שליט"א מלך המשיח למעמד חלוקת הדולרים, ומספר לרבי שהוא היה בביקור במרקש מרוקו, ושם הוא ראה את התמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח. הסנטור מציין שזה יום ההולדת ה63 שלו, הרבי שליט"א מלך נותן לו עוד שלושה דורלים, ומברך אותו שימשיך בעקשנות שלו לטובת תושבי העיר ניו יורק והמדינה כולה.

הוידאו היומי כ' ניסן 545

דווקא בגלל הגלות, במקום וזמן הגלות, נתווסף יום טוב שני של פסח שנקרא "אחרון של פסח" כפי שרואים, שדווקא רק בחוץ לארץ קוראים את ההפטרה על המשיח, "ויצא חוטר מגזע ישי ונצר משורשיו יפרה", ומשם - ממקום הגלות מתחילה הגאולה.

דף 15 מתוך 18