• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

ביוכימיה של גאולה

על "יום האישה הבינלאומי" כבר שמעתן? אין לנו מושג מי המציא אותו, אבל מכלל הן את שומעת לאו, ואצלנו זה מרגיש כמו פרסומת לשמורה של חיות בר נדירות. כאילו שלש מאות שישים וארבעת ימי השנה הנותרים חפים מכל משמעות נשית
ביוכימיה של גאולה
מיעודי הגאולה: "והיה אור הלבנה כאור החמה..."
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

טוב שחוץ מממציאנים יש גם מציאות, ודווקא פנטסטית יותר מכל דמיון.

אם נשים לב, נראה שבצמתים היסטוריים משמעותיים צצו תסבוכות קריטיות שנראו חשוכות פתרון. חלקן אכן היו כאלה, אך יש מהן שנגמרו טוב. והן מאופיינות בהופעה פתאומית של יצור פלאי מסוג "אישה". היא נשלפת במפתיע מאי שם, מככבת קצרות בסגנון "אמנות עשיית הבלתי-צפוי", ו- נשאבת חזרה אל הצללים, מיד כאשר מסתמנת התפנית אפרופו החידוש שחוללה.

להבדיל מדיווחי התנ"ך, שמסקרים דוגמאות מן הסוג הזה באובייקטיביות גמורה, ההיסטוריונים בדרך כלל לא זוכרים את הגברת, אחרי ש"איכשהו הכל הסתדר בסוף". ערפול מוזר ספק-הכחשה ספק-שכחה תוקף אותם בבואם להודות בהצלחה הלא טבעית של הרצף הזה. ולא רק בשחר ההיסטוריה. גם בזמנים המודרניים.

למה? שאלה גדולה, עם תשובה גדולה עוד יותר.

כמה מהסיפורים הקשים ומעוררי ההשראה מהסוג הזה מספקת לנו ההיסטוריה של המדע.

קטלין קריקו בת 67 היום היא ביוכימאית מהונגריה. בשנת 1989 קיבלה קריקו משרת-מחקר באוניברסיטת פנסילבניה ארה"ב. מחקרה התמקד במולקולת mRNA (נשמע מוכר?) שהיא שליחת "המוח" של התא החי, הוא סליל הדי-אן-איי. המולקולה הזאת מעבירה את "הוראותיו" של "מוח התא" אל המקומות שבהם יודעים לתרגם אותן למה שיהפוך בהמשך לתהליכי-החיים של הגוף הביולוגי.

קריקו זיהתה במולקולה הזו פוטנציאל מהפכני לריפוי חדש, ריפוי-גנטי, אך איש מעמיתיה המדענים לא האמין בה ובכיוון שאליו ניסתה להגיע. כידוע, היכל השן האקדמי מאמין בעצמו עד הסוף, ויכול להיות די אכזרי. האוניברסיטה עצרה את מסלול הקידום שלה, שללה ממנה קביעות ותואר פרופסור. בדוחק איפשרו לה להמשיך רק כחוקרת זוטרה במשכורת נמוכה. קריקו לא נכנעה לביזיון אך נכשלה שוב ושוב בהשגת מימון למחקריה פורצי הדרך, איבדה את מה שנותר מיוקרתה המדעית כמו גם את משרתה, עד שבלית ברירה עברה לתעשיה ו- המשיכה בשלה עם תוצאות מחקריות מדהימות שאיש לא ידע להעריך. Science ו- Nature, שני כתבי העת המדעיים הגדולים בעולם התעלמו ממחקריה ולא הסכימו לפרסמם. קריקו עבדה אז בחברת ביונטק (מוכר?) שהיתה חברה פרמצבטית קטנטנה ועניה שאפילו אתר אינטרנט לא היה לה. וככה זה נמשך מדחי אל דחי עד שנת 2019, השנה שנצרבה בתודעת העולם כשנת הקורונה הראשונה. ואז הכל התהפך לפתע.

טכנולוגיית השימוש במולקולת ה- mRNA של קריקו הבשילה בתזמון מושלם, והודות למחקריה ביונטק הציבה מענה. גם לאחר ההצלחה, קריקו ושותפה למחקר, יהודי בשם ויסמן, אינם נחים על זרי הדפנה, וממשיכים לעמול על פתרונות עבור שלל צרות נוספות שאכן הגיע זמנן לעבור מן העולם.

הקערה התהפכה על פיה וקריקו המושפלת עד עפר הוכתרה פה אחד כגיבורת העולם המדעי. הטכנולוגיה החדשה צפויה להביא לדור חדש של חיסונים ותרופות, והכל בזכות עקשנות של אישה אחת.

דוגמא קטנה-גדולה לתרחישים דומים רבים מספור, ולא רק בשטח המדעי.

אך הסירו דאגה מלבכן, זה לא יימשך כך עוד זמן רב. מה שנקרא עד היום "מעמד האישה" (שם שמזכיר חייל בדיל) יהפוך להארה בסדר גודל של סופרנובה, ויסמן את המהפכה הגדולה בהיסטוריה של הבריאה.

על המהפכה הזו מרמזים הנביאים כולם בנבואות-הגאולה. רוב האינפורמציה מוצפנת במשלים וקודים שנשמרו נסתרים אלפי שנים, ורק בהמשך הדורות פוענחו עבורנו (חלקית) על ידי חכמי הקבלה, ובשלמות על ידי אדמו"רי חב"ד. אם ננסה לתמצת את הבשורה לשורה אחת, יהיה נכון לומר שכולם כאחד רואים שלעתיד לבוא תסתיים ההגמוניה הגברית בעולם.

מצב ראשוני מאוד ביחס בין שני המינים, יבוא על תיקונו. בדומה למה ששרר כאן לפני חטא עץ הדעת, שאז הודה הריבונו של עולם ש"לא טוב היות האדם לבדו", והחליט לשלוח אליו כוח עליון מאוד שיודע לעשות מ'לא טוב' - כן טוב.

מבצע ה"עזר כנגדו" יצא בשמחה לדרך ונתקל בגבריות לא אנושית. זה היה נורא. הכל התרסק. נראה כאילו משהו השתבש, אבל בעצם הכל עבד תמיד לפי העלילה האלוקית, שהרי אין כל אפשרות אחרת. והאמת, שהיא פשוט התנדבה לרדת אל התהום כדי להביא למלך את המרגלית האבודה. רק אחר כך סיפרו לה שנפילה כזו היא הדרך היחידה לזכות במרגלית ובמלך גם יחד.

די לחכימא בקביעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, שמייחס את תקופת מנהיגותו - לאשתו! לא בזכותה או הודות לה, אלא פשוט - תקופת המנהיגות שלה. לגמרי שלה. וזו לא (רק) ג'נטלמניות. זו האמת.

ובינתיים, השאיפה האלוקית להבאת הבריאה אל האוטופיה שהבטיח ממשיכה להניע את הכל אל המצב הנכון, ואל עוד הרבה ממנו. מבצע סודי בעומק שטח האויב עומד להסתיים בכל רגע. נכון לעכשיו, כל כוחותינו שבות בשלום לבסיסן, אל שורשן שבכתר העליון. נאו ממש יתפרסמו כל מבצעי הגבורה שבעצם היו גלויים תמיד, אבל לא נחשבו למשהו מיוחד…

דברים יתפסו את מקומם הראוי, ואור גדול יציף הכל. "והיה אור הלבנה כאור החמה", "נקבה תסובב גבר", "אשת חיל עטרת בעלה" כי "עליית המלכות אל שורשה שבכתר" נוסקת אל עולמות האין-סוף.

ובמילים פשוטות, כפי שהטעים הקב"ה מפורשות באזני אברהם אבינו הנדהם, אחד משלושה שזכו לחוות כבר לפני ארבעת-אלפים שנה את טעמה הלא צפוי של גאולה אמיתית ושלמה, ורצה לדעת תכלס מה עושים עכשיו: "כל אשר תאמר אליך שרה - שמע בקולה". 

חיים של קיבוץ

בלאגן באיראן

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...