• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

סע לשלום, החת”ת בפנים

מהו החת"ת, מהי סגולתו, איך לומדים בו. על שאלות אלו ועוד בסקירה המוגשת לרגל יום ההילולא של מייסד התקנה - האדמו"ר הריי"צ, שתיקן ללמוד בכל יום בחומש, התהלים והתניא, והוראתו של הרבי שליט"א מלך המשיח לשים חת"ת בכל כלי רכב
סע לשלום, החת”ת בפנים
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

האדמו"ר הריי"צ (רבי יוסף יצחק) תיקן לימוד יומי בשלשת ספרי היסוד של העם היהודי. חומש, תהלים ותניא (ראשי התיבות של חת"ת). על כוח השפעת הלימוד אמר כי בחומש בראשית נאמר על בני ישראל "ויסעו ויהי חתת אלוקים על הערים", ומכאן אפשר ללמוד גם על סגולת לימוד זו. הרבי שליט"א מלך המשיח, מעורר פעמים רבות על חשיבות לימוד הח"ת, ומציין כי החזקת ספר חת"ת לצד קופת צדקה, בכל כלי רכב, הינה סגולה בדוקה לשמירה מתאונות. גם בכלי תחבורה ציבוריים ואפילו במטוסים, מורה הוא לשים את הספר באופן קבוע.

חומש

ספר היסוד של העם היהודי, הכולל את חמישה חומשי תורה, התורה שבכתב, כפי שנמסרה למשה רבינו בהר סיני. הלימוד היומי מקיף בכל שבוע את פרשת השבוע, ונלמד בכל יום קטע מתוך החומש, יחד עם פירוש רש"י, על-פי החלוקה המופיעה לפי סדר העליות. ביום ראשון מתחילת הפרשה ועד למקום שמסומן בו 'שני', ביום שני ממשיכים מ'שני' ועד למקום שמסומן בחומש 'שלישי' וכן הלאה.

תהלים

ספרו של דוד המלך, נעים זמירות ישראל. בכל ספר תהלים ניתן למצוא את הסימון לחלוקתו לפי ימי החודש, כך שבכל חודש עברי מסיימים את אמירתו. מדובר על כמה פרקים ליום, ויש לומר בכל יום את הפרקים המסומנים לפי אותו תאריך. כך ביום י"ט בחודש, אומרים מהיכן שמסומן ליום י"ט בחודש ועד ליום כ' בחודש.

תניא

סדר הלימוד בספרו של אדמו"ר הזקן, רבי שניאור זלמן, מייסד חסידות חב"ד. הספר נקרא גם תורה שבכתב של תורת החסידות. מסלול הלימוד הינו שנתי, כך שפעם בשנה, ביום י"ט כסלו, מתחילים מחדש את הלימוד. ניתן למצוא בכל ספר תניא מורה שיעור, המפנה לשורות הנלמדות באותו יום, בהתאם לשנה בה נמצאים (שנה רגילה או מעוברת).

לאורך השנים, מורה הרבי שליט"א מלך המשיח, באופן קבוע לאנשים להתחזק בלימוד ואמירת שיעורי החת"ת ככלי לקבלת ברכות השם.

בהזדמנות מסויימת, כאשר פנו אליו לקבלת ברכה בעבור אדם שהיה נתון במצב בריאותי קשה שלא היה יכול לומר את שיעורי החת"ת בכוחות עצמו, הורה הרבי שליט"א מלך המשיח שאחד מבני המשפחה או מהחברים יאמר את שיעור החת"ת מדי יום לזכותו, וכעבור זמן קצר הבריא האיש לחלוטין.

באחת משיחותיו, ציין הרבי שליט"א מלך המשיח, כי ראשי התיבות של שמם של שלשת הרועים שנתנו לנו את הספרים הללו - משה (רבינו), ישראל (הבעש"ט), דוד (המלך) - יוצרים את המילה מיד, המרמזת על כך שבזכות לימוד החת"ת תבוא הגאולה תיכף ומיד ממש.

ניתן כיום למצוא את ספרי החת"ת בכל מוקדי חב"ד ואפשר גם לחפש בחנות האפליקציות, את האפשרות להורדת הישומון למכשיר הסלולרי, מה שמקל על על הלימוד בכל מקום ובכל זמן.

הנבואות והנביא: סקירת נבואות מנהיג הדור לאורך השנים

היום הגורם לגאולה השלימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...