• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

היום הגורם לגאולה השלימה

עלינו לשנן לעצמנו: "היום הזה גרם לכך שלא נהיה כמו עוד אחד מהדורות שחיו כאן לפנינו". החיים שלנו היום צריכים להתנהל בתודעת גאולה, ובהתאם להוראות המיוחדות שניתנו לנו מאת הרבי שליט"א מלך המשיח עבור תקופה מזהירה זו
היום הגורם לגאולה השלימה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בתלמוד מופיע סיפור על חכם יהודי בשם רב יוסף, שציווה על בני ביתו לשחוט עגל ולהכין סעודה דשנה לכבוד חג השבועות, באומרו: היום הזה גרם לכך שלא אהיה כמו עוד אחד מהאנשים המסתובבים ברחוב. במילים אלו הוא ביטא רגש עצום של הכרת הטוב שפיעם בליבו, לאור ההבנה שאלמלא העיסוק בתורה הקדושה שניתנה לנו ביום זה, היו חולפים עלינו חיים חסרי תוכן של ריקנות משמימה.

הימים העשירי והאחד עשר בחודש שבט, ראויים לחלוטין להתכבד באמירה כזו מאתנו, אנשי שנות האלפיים. בעולם מלא תמורות ומהפכות שכזה, היכן היינו עלולים למצוא את עצמנו היום, אלמלא שני ציוני דרך שוברי שוויון שאירעו בימים אלה בדורנו אנו?

הראשון שבהם התרחש בשנת 1951 (תשי"א) כאשר בבית כנסת קטן ברובע ברוקלין, ניו יורק, הכריז רב צעיר כי הוא נוטל על עצמו באופן רשמי את עול ההנהגה אותה הוריש לו חמיו שנה קודם לכן. הרגע המכונן הזה היה לתחילתה של מהפכה חובקת עולם, שאין יהודי אחד בגלובוס שיכול היה לפספס אותה. באותם רגעים ניתן האות לקץ תקופת 'היהדות המתגוננת', ולתחילתו של עידן הרמת ראש וזקיפת קומה יהודית, שיצר את המציאות העכשווית בה ניתן להיות יהודי בכל מקום בעולם, בגאווה ובמאור פנים.

במהלך השנים הבאות התפרסם באופן בלתי רגיל המנהיג החדש, הלא הוא הרבי שליט"א מלובביץ' מלך המשיח. המבנה בו שכן בית הכנסת, בכתובת 770 על שדרת איסטרן פארקווי הירוקה והרחבה, הפך למוקד עליה לרגל של פוליטיקאים, עיתונאים, מדינאים ואנשי ציבור, יהודים ושאינם כאלה. כולם באו לשחר לפתחו של מנהיג הדור, ולזכות בעצה וברכה אלוקית שתאיר את חייהם ותתווה בפניהם את הדרך אשר ילכו בה.

האירוע השני התרחש באותו מקום, עם אותו אדם, 42 שנים בדיוק לאחר מכן. היה זה כאשר הרבי שליט"א מלך המשיח נתן את הסכמתו הגורפת והסופית לפרסום שמו וזהותו בכל העולם בתור המשיח. קדמה לכך חוות דעת הלכתית של עשרות רבנים, שקבעה כי הוא זה שתואם להגדרות התפקיד המדויקות אותם כתב הרמב"ם לפני כ-900 שנה. לא פחות חשוב, היה זה לאחר שהוגשו לו חתימות של אלפי גברים ונשים על נוסח 'הצהרת קבלת המלכות'.

האירוע הזה הועבר בשידור לווייני חובק עולם – שקטע אף את רגעי שיא הרייטינג באמצע שידור משחקי ה'סופרבול' בארה"ב – ובמרכזו יצא הרבי שליט"א מלך המשיח לקהל האלפים ועודד את השיר 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד'. היה בכך משום סגירת מעגל מוחשית, כאשר הרבי שליט"א אשר הכריז לפני 42 שנים באירוע קבלת ההנהגה כי משימת הדור שלנו היא להביא את הגאולה בימינו אנו, נותן אישור ואור ירוק לפרסום עובדת היותו המשיח, אל מול המצלמות שגדשו את יציע התקשורת.

המציאות בעולם לאחר אירועים מכוננים אלו, אינה דומה לכל מה שהיה כאן לפני זה. עלינו לשנן לעצמנו: "היום הזה גרם לכך שלא נהיה כמו עוד אחד מהדורות שחיו כאן לפנינו". החיים שלנו היום צריכים להתנהל בתודעת גאולה, ובהתאם להוראות המיוחדות שניתנו לנו מאת הרבי שליט"א מלך המשיח עבור תקופה מזהירה זו. החשוב מכל הוא לא להישאר ברגעים מכריעים אלו כצופים מן הצד, אלא לנצל את ההזדמנות המדהימה שיש לנו וליטול חלק פעיל בזירוז רגעי הגאולה הסופיים שעתידים להתחולל בכל רגע ממש.

אשרינו! ברוך שהחיינו וקיימנו לזמן הזה!

הרגע ששינה את חיינו

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...