• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

חוגגים 72 שנות נשיאות למנהיג דורנו

בי' שבט אנו חוגגים 72 שנה לעליית וזריחת מלכותו של נשיא ומנהיג דורנו, רבי מנחם מענדל שניאורסון שליט"א - מלך מבית דוד, הוגה בתורה ועוסק במצוות, המחולל מהפכה עולמית בהפצת היהדות וקירוב עם ישראל, נלחם את מלחמות ה' למען קיום העם ובטחונו, ומתקן את העולם כולו לדרך האמת והצדק כרצון הבורא • מלכותו, הנהגתו והשפעתו הולכת ומתפשטת משנה לשנה בכל רחבי תבל, אך ביום זה אנו מסמנים את היעד והמטרה אליה כולנו שואפים ופועלים: שהעולם כולו יכיר וידע במנהיגותו המופלאה וכל אנשי הדור יקבלו עליהם את מלכותו כמלך המשיח
חוגגים 72 שנות נשיאות למנהיג דורנו
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בעידן האכזבה מהפוליטיקאים - לאנושות מגיע מנהיג אמיתי.

האם ישנם עוד מנהיגים בעולם? האם ישנם עוד מלכים השולטים באמת בעמם ובמדינתם? ככל שמדובר על מדינות המערב והדמוקרטיות המודרניות התשובה היא כמובן לא. בשנה האחרונה, התפרקו גם ממשלות טראמפ ונתניהו, הפוליטיקאים האחרונים שעוד שיחקו והציגו מראית עין מסוימת של שליטה ומנהיגות עם נוכחות משמעותית.

בממשלות העולם כיום שולטים אסופת פקידים ומשפטנים אפורים, פוליטיקאים קטנים ואופורטוניסטים הבוחשים בעמדות הכוח, למען אינטרסים צרים ואישיים.

תחושת משבר המנהיגות - משותפות כיום כפי הנראה לרוב אזרחי מדינות העולם. כ- 200 שנה מתחילת עידן הדמוקרטיות ובעיני רבים הן מצטיירות ככישלון. אמנם בחלק ממדינות העולם, שיטת הממשל הזו שיפרה והסדירה באופן סביר את ניהולה הטכני של המדינה והיחסים בין הממשלה לאזרחים בתחומים מסוימים, אך היא בוודאי לא הצליחה להצמיח אף מנהיגות מרשימה ומבטיחה.

אזרחי רוסיה אולי מפחדים להתלונן, אך בסתר ליבם הם בוודאי לא חשים רגשי אהבה או הערכה לולדימיר פוטין, כמוהם גם אזרחי סין ומדינות אפריקה. אזרחי מדינות אירופה אולי מעדיפים את שיטת הניהול הכלכלית-חברתית של מנהיגי מדינותיהם, אך מעבר להיבט הטכני, אין בליבם שום סנטימנט רגשי עמוק כלפיהם (אולי מלבד האנגלים, שלצד הממשל הדמוקרטי, מחזיקים כתחביב 'בית מלוכה' היסטורי, שגם הוא משמש כפולקלור ומוקד תיירותי ולא באמת כמוקד הנהגה).

אזרחי הדמוקרטיה הגדולה והמהוללת, ארצות הברית, חצויים בין שתי מפלגות וחלקם אמנם יותר מעורבים רגשית וחרדים לגורל מדינתם וכיוון הנהגתה, אך אפילו המוני מעריצי דונלד טראמפ הנלהבים, שהריעו לנאומיו בהתרגשות - לא באמת רואים בו דמות מופת של מנהיג אמיתי לחייהם הפרטיים, אלא בסך הכל מבטאים את תמיכתם בדרך בה הוא ניהל את הכלכלה, הביטחון ויחסי החוץ של מדינתם. עלינו, אזרחי ישראל ועל משבר המנהיגות בה, אין צורך להכביר מילים.

אם נסכם, המשותף לכל מנהיגי מדינות העולם - אף אחד מהם לא מעורר השראה ולא מוביל דרך וחזון אמיתי - ששווה לחיות בשבילו, ששווה לקום כל בוקר מחדש, לעבוד ולהתאמץ כדי להגיע אליו. זו אסופה של מנהיגים טכניים, ללא אף מנהיג אחד לחיים. בעצם, הם כלל לא מנהיגים, סתם פוליטיקאים.

וזו האכזבה הגדולה של האנושות, הכמהה ומשוועת למנהיג אמיתי.

מאות בשנים חיפשנו את המנהיג הזה בשדות הדמוקרטיה, בפרלמנטים ובממשלות למיניהם, בין פוליטיקאים וראשי מפלגות. כיום, מבינים כולם כי לא משם יצמח לנו המנהיג. כעת, כשברור לנו ששם לא הכיוון, נוכל לחפש ולמצוא את הכיוון הנכון.

***

במבט על ההיסטוריה האנושית, בפרספקטיבה רחבה של אלפי שנות קיומנו בעולם - ניתן להבחין בצמיחתם של כמה מנהיגים בולטים, שעוררו השראה בקרב מיליונים, חוללו מהפכות בלתי נתפסות והותירו חותם מרכזי ומשמעותי על האנושות - הם עשו זאת מבלי שכיהנו כראשי מדינה או ממלכה טריטוריאלית ומבלי שעמדה לשירותם מעצמה צבאית של חיילים דרוכים לקרב. המנהיגים הללו התחככו וקיימו קשרים עם מדינות וממלכות העולם, לעיתים אף לחמו נגדם, אך תמיד ניצבו גבוה מעליהם.

אברהם אבינו נולד לתוך עולם נבער של עובדי אלילים, אך משגילה את האמת והכיר את בוראו לא היסס להתייצב מול העולם כולו וחולל את מהפכת האמונה בא-ל אחד. הוא יצא למסע פרסום ותעמולה, קיבץ סביבו המונים והקים בעולם משפחה היודעת את ה'.

משה רבינו גדל בארמון פרעה לתוך מציאות בה עמו משועבד בגלות ועבודת פרך מאות בשנים, אך משהתגלה אליו ה' בסנה והטיל עליו את התפקיד להוציא את העם ממצרים - הוא נלחם וניצח את המעצמה החזקה בעולם והוביל את העם בין קרעי ים סוף לעבר מעמד הר סיני ההיסטורי בו חזו מיליונים בהתגלות הבורא, ממנו קיבל משה את התורה ומסרה מדור לדור.

דוד המלך שהחל למלוך בחברון כאשר רק מיעוט קטן בעם מכיר במלכותו - זוכה לבסוף לבסס את מלכותו בירושלים והופך אותה לנצח לבירת העם היהודי. הוא מחזיר אליה את ארון הברית ומסמן בה את המקום בו יבנה המקדש - ביתו ומשכנו של הבורא בעולם. הוא מגדיר את מודל המלוכה והמנהיגות היהודית. מזרעו וצאצאיו קמה משפחת מנהיגים, מלכי בית דוד.

על רקע שושלת הפאר של מנהיגי העם היהודי, עזרא הסופר, רבי יהודה הנשיא, רשב"י, הרמב"ם, ועוד, בולטת במיוחד מנהיגותם של מלכי בית דוד בכ-250 השנים האחרונות - שושלת האדמו"רים נשיאי חב"ד: מבעל התניא רבי שניאור זלמן מליאדי, ממשיך בבנו רבי דובער, באחיינו בעל ה'צמח צדק', בנו רבי שמואל, בנו רבי שלום דובער ובנו רבי יוסף יצחק.

ואת שושלת הזהב הזו של מנהיגות אמיתית, חותם הרבי הנוכחי, פלא הדורות, שלא קם עוד כמוהו בתולדות עמנו. בכתבה זו נסקור מעט את דמותו וממלכתו של הנשיא השביעי, מלך המשיח, רבי מנחם מענדל שניאורסון, שביום רביעי י' שבט, נחגוג 72 שנה למנהיגותו המופלאה - לאורך ימים ושנים טובות.

משיח פרידמן

***

"הרגשתי ששווה לחיות בשביל האיש הזה"

במילים אלו ביטא צעיר חיפאי בשם ראובן דונין את תחושתו העמוקה ברגע המפגש הראשון שלו עם הרבי שליט"א מלך המשיח - רגע מכונן שהוביל למהפך מוחלט בחייו:

מאותו יום הפך ראובן מנער שפרק עול תורה ומצוות - לחסיד אדוק, מסור ונאמן. בתום תקופה קצרה של התחזקות ולימוד ב- 770 כבר נשלח לפעול בעיר חיפה, מאז במשך ארבעה עשורים - קירב וחיבר ראובן אלפי יהודים לנשיא הדור, רבים מהם גם חזרו בתשובה ועלו על דרך התורה והמצוות, עם משפחותיהם.

סיפורו של ראובן, הוא אחד מני אינספור עדויותיהם של רבבות, על המהפך שחולל בחייהם המפגש לו זכו עם הרבי שליט"א מלך המשיח - עבור חלקם זהו מפגש פנים מול פנים, אך לרבים מהם מתרחש המפגש באמצעות צפייה בתמונותיו או בסרטוני וידיאו ממנו, קריאה ולימוד בתורתו, או בקשת עצה וברכה ב"אגרות הקודש" שלו.

רבים תוהים ושואלים: כיצד זה אותו מנהיג שנאומיו ופקודותיו נישאים בפני המונים ומופצים למיליונים בעולם כולו, בהיקף, בעוצמה ובתהודה חסרת כל תקדים. מנהיג שמחולל מהפכה כלל-עולמית באמצעות אלפי שלוחיו ומשפיע על מיליונים בתורתו ובמבצעיו,

אך יחד עם זאת הוא מצליח לקיים בעצמו קשר אישי ובלתי אמצעי עם רבבות אנשים ונשים, מבוגרים וצעירים ואף ילדים רכים - באינספור מכתבים, מפגשים ורגעים מיוחדים, בהם הוא מעניק לכל אחד ואחת את התחושה העמוקה כי הוא כאן רק בשבילם, להקשיב להם ולהבין לליבם?

כיצד מצליח מנהיג אחד להאיר באור כה גדול את חייהם של כל כך הרבה אנשים השואבים ממנו השראה וטעם לחיים?

זריחת שמשו של המנהיג

י' שבט. זהו היום בו זרחה שמשו של נשיא ומנהיג דורנו, הרבי שליט"א מלך המשיח. זריחת השמש היא אכן משל נהדר למאפיין המובהק ביותר במנהיגותו המופלאה.

זהו משל המבהיר לנו את החידה המיוחדת במינה: כיצד יתכן שאותו מקור אלוקי, יחיד ומיוחד, יקרין סוג שונה של השראה על כל אחד ואחת? כיצד קורה שמיליוני אנשים חשים את אותה השפעה אלוקית, במדה זו או אחרת, אך כל אחד ואחת מהם יקלוט אותה ויתייחס אליה באופן שונה?

התשובה היא: כמו השמש, המאירה לארץ ולדרים עליה, וממחישה לנו כי עוצמתו של אור גדול מאד היא בכך שהוא אכן מאיר על הכל, ולא מונע את אורו משום פרט בבריאה, אך יחד עם זאת הוא מעניק לכל דבר וכל יחיד את האור המתאים לו וטוב עבורו. כך היא השפעתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, זורחת ומקרינה על העולם בכללו, אך גם מותאמת אישית לכל אחד ואחת.

מטרת הדור: הורדת השכינה למטה

בנאומו הרשמי הראשון כמנהיג, אמר הרבי שליט"א מלך המשיח "מאמר חסידות" הסוקר את תולדות סילוק שכינתו של ה' מהעולם והמאמצים להורדת השכינה בחזרה לעולמנו על ידי צדיקי ומנהיגי העם בכל דור. את נאומו חתם במילים המדהימות הבאות:

"וזה תובעים מכל אחד ואחד מאיתנו דור השביעי, דכל השביעין חביבין... שנמצאים אנחנו בעקבתא דמשיחא, בסיומא דעקבתא, והעבודה - לגמור המשכת השכינה.. ובתחתונים דווקא" במילים אלו הגדיר את תפקיד וייעוד דורנו - לסיים את המשכת השכינה למטה בגאולה השלימה.

ואכן, מאותו יום ואילך, במשך עשרות שנות הנהגתו הוא מתמקד ומוביל את החסידים ועם ישראל כולו להגשמת מטרה זו: בשלל 'מבצעי המצוות' שייסד, באלפי שלוחים ששיגר לכל קצוות תבל לפתוח בתי חב"ד ולעסוק בקמפיין אדיר ומתמשך של הפצת יהדות מאסיבית לכל יהודי, בכל מקום ובכל הכלים האפשריים - חולל הרבי מהפכה ותחייה יהודית עצומה, ממנה צמחה והתפתחה כל "תנועת התשובה" בארץ ובעולם מאז ועד היום.

אבא של כולם

ישנם בעם ישראל אלפי רבנים, אדמו"רים ומנהיגי קהילות, כולם כבודם במקומם, אך רק נשיא הדור, רק ראש בני ישראל - קשוב, דואג, אכפתי ומתמסר לכל יהודי ויהודיה באשר הם, מבלי אף הבדל מגזר ועדה, מראה ומבטא, גיל ושפה, מקום והשתייכות. בחגי ומועדי ישראל מפרסם הרבי שליט"א מלך המשיח בקביעות בעמודי העיתונות הישראלית והעולמית "מכתב כללי" הממוען "אל כל בני ובנות ישראל בכל מקום שהם".

בין שלל אגרות הקודש שלו ניתן למצוא מכתבים הממוענים לגאוני עולם וגדולי התורה, למדינאים ואלופי צה"ל כמו גם ל"ילדי הגן בחולון" (ראה מסגרת) ול"בנות בית הספר". בין הרבבות שזכו למפגש איתו ניתן למצוא את הרב מרדכי אליהו והרב יצחק כדורי, סנטורים וראשי ממשלות, הזמר בוב דילן והשחקן חיים טופול, הסופר אלי ויזל ומלכת היופי של ישראל בשנת 1991. את כולם הוא מקבל ומברך, מדריך ומייעץ, מסייע ומנחם, מעודד ומרומם.

אלפי שלוחיו של הרבי פזורים ב"בתי חב"ד" בכל רחבי תבל, וכמו הרבי שליט"א מלך המשיח - מקבלים כל יהודי במאור פנים ומחברים אותו לנשמתו וליהדותו. ברחובה של עיר, במנהטן ובפריז, ביוהנסבורג ובדלהי, בסידני ובתל אביב - מסתובבים השלוחים ומציעים לכל יהודי\ה להניח תפילין, להדליק נר שבת, לקיים עוד מצווה ולהצטרף לשיעור תורה.

ה'מצפן' של ראשי ממשלות ישראל

כך הגדיר זאת מי שכיהן כראש ממשלה אריאל שרון, שאמר כי כאשר פעל בהתאם להוראותיו, אך גם כאשר עשה להיפך - תמיד זכר שהרבי שליט"א מלך המשיח הוא ה'מצפן', הוא קול האמת, החף מטעויות ונקי לחלוטין מכל שיקול פוליטי ודיפלומטי, שרק טובתם ובטחונם של היהודים בארץ ישראל - עומדים תמיד לנגד עיניו.

"הרבי אמר לי: אתה הולך לאו"ם, יש שם אולם שבו יש שקר נצחי, חושך ואפֵלה. זכור, כשאתה מדליק נר אחד של אמת באפֵלה הגדולה ביותר - החושך מגורש. הדלֵק נר של אמת!" כך סיפר ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בנאומו מעל במת העצרת הכללית של האו"ם ב-24 בספטמבר 2011. נתניהו הוא לא הראשון מראשי ממשלות ישראל שקיימו קשר הדוק של מפגשים והתכתבויות עם הרבי שליט"א מלך המשיח.

למעשה ניתן לומר כי זוהי המסורת המשותפת הרחבה ביותר לרוב ראשי ממשלות ישראל ולרבים מהשרים וחברי הכנסת, לצד רבים מאלופי צה"ל, בכירי השב"כ ומערכת הביטחון - כולם שיחרו לפתח ביתו שבברוקלין, נפגשו, התכתבו וביקשו את עצת והדרכת מנהיג העם היהודי. טרם החלטות גורליות, בלב סערת המלחמות וגם לעת שגרה, הם ידעו את הכתובת לעצה הנכונה.

"לכבוד רבי שניאורסון המכובד" פתח ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון את מכתבו "אני פונה אל כבודו בעקבות החלטת ממשלת ישראל . . נהיה אסירי תודה אם כבודו יואיל לחוות דעתו כיצד עלינו לנהוג ברישום ילדי נישואי תערובת". שני מכתבים ארוכים הקדיש הרבי שליט"א מלך המשיח במענה לבן-גוריון, בראשון השיב בפרוטרוט לשאלתו ובשני פורס את מצעו לביסוס הנכון של יסודות המדינה.

"הרבי יושב כאן בברוקלין ויודע היטב את כל הנעשה מאחורי הקלעים אצלנו בישראל" אמר בהתפעלות ראש הממשלה השני משה שרת, בצאתו מפגישה אישית בחדרו הפרטי. בהזדמנות נוספת התבטא שרת "בדורנו, מעטים האנשים החובקים באישיותם זרועות עולם. הרבי מלובביץ' הוא אחד המעטים האלה".

גם שאר ראשי הממשלה, רבין, בגין, שמיר ופרס נפגשו והתכתבו איתו וביקשו את עצתו והדרכתו. "הרב שניאורסון הוא אחד מגדולי דורנו וזקניו. בישראל לא רק שמכירים אותו, אלא שומעים בקולו ונשמעים לעצתו. לפני יציאתי לוושינגטון לשיחות עם נשיא ארצות הברית, הרגשתי הכרח להיוועץ בו ולקבל את ברכת האדמו"ר מליובאוויטש" אמר מנחם בגין בהצהרה לתקשורת בפתח פגישתו ב-770.

כל מילה - מתגשמת במדויק

על משה רבינו נאמר במדרש כי "שכינה מדברת מתוך גרונו של משה". כל מילה שלו מדויקת לחלוטין - וכמוהו גם ממשיכיו - הצדיקים הנושאים בתפקיד "נשיא הדור" בדורות הבאים, עד לנשיא דורנו זה, הרבי מלובביץ' מלך המשיח שליט"א.

"מִיְּסוֹדֵי הַדָּת, לֵידַע שֶׁהָאֵל מְנַבֵּא אֶת בְּנֵי הָאָדָם" כותב הרמב"ם בספרו ההלכתי 'משנה תורה' (הלכות יסודי התורה ז, א). על דבריהם של נביאי האמת אנו אומרים מידי שבת בברכות ההפטרה "וְדָבָר אֶחָד מִדְּבָרֶיךָ אָחוֹר לֹא יָשׁוּב רֵיקָם". בפתק מיוחד בכתב-יד-קודשו הוא מלמדנו אשר "מילה של רבי זהו "דבר הוי' דיבר בי ומלתו על לשוני".

כל מי שעוקב אחר דבריו במשך 72 שנות הנהגתו נוכח, כי כל דבריו ותחזיותיו - תמיד הוכיחו את עצמם והתגשמו עד הפרט האחרון. לא פעם נראו דבריו כתמוהים ובלתי-מציאותיים, אך בסוף המציאות הוכיחה כי הרבי תמיד צודק. הנה כמה דוגמאות שהעם כולו היה עד להן:

מלחמת ששת הימים, יוני 67': ערב המלחמה, כאשר העם בישראל ובעולם היה שרוי במתח ובחרדה וכל מומחי הביטחון חזו אסון נורא, שיגר מברקי עידוד ותמיכה, בהם כתב: "ודאי לא ינום ולא יישן שומר ישראל ויבשרו טוב". לתלמידי ישיבה מחו"ל הורה להישאר בארץ, וכתב: "אין לפחד ואין להפחיד". ארבעה ימים לפני פרוץ הקרבות נשא דברים לפני רבבת ילדים, בתהלוכת ל"ג בעומר והבטיח ישועה והצלה לתושבי ישראל. הוא ניבא מראש כי גם הכותל יהיה בידינו.

מלחמת יום הכיפורים, אוק' 73': לעומת האופטימיות שהקרין ערב מלחמת ששת הימים, בחודשים שלפני מלחמת יום-הכיפורים הראה הרבי שליט"א מלך המשיח סימני מתיחות ודאגה. כמה פעמים קרא במפתיע לכנס ילדים ליד הכותל המערבי ודיבר על כוחם "להשבית אויב ומתנקם". בברכתו המסורתית בערב יום-הכיפורים השתמש בביטוי "עם-ישראל ינצח במלחמה", וזאת בשעה שבארץ שררה שאננות מוחלטת. אולם מיד עם פרוץ המלחמה ניבא כי הפעם תהיה לערבים מפלה גדולה יותר מהפעם הקודמת.

העלייה מרוסיה: בשנת 1987 קרא לממשלת ישראל להיערך לקראת גל עלייה גדול מברית-המועצות. הוא התריע על הצורך לבנות דירות ולהכין מקומות תעסוקה. הוא אף יזם הקמת שכונה מיוחדת בירושלים ולצידה מפעלי תעשייה "עבור העולים שיבואו". איש לא הבין על מה הוא מדבר, אבל הוא עמד על שלו, וכמובן צדק.

נפילת ברית המועצות: ערב שנת 1990 דיבר על הצורך להתכונן לניסים גדולים שיתרחשו בעולם. הוא פירש את תש"נ כראשי-תיבות: תהיה שנת ניסים. הוא אף התבטא שיהיו אלה "ניסים שהעולם כולו יראה". כשהחלו ההתרחשויות המפתיעות, ציין, שבניגוד לאירועים דומים בעבר, עתה יקרו הדברים בלי שפיכות-דמים.

הגיע זמן הגאולה, להתכונן לקבלת פני משיח

מלחמת המפרץ 1991: במלחמה זו נוכח כל העם עד כמה קלעו דבריו של הרבי שליט"א מלך המשיח. הוא קבע כי לא יהיה צורך להשתמש במסכות-גז. הוא שלל את היציאה מן הארץ וקרא לתיירים יהודים להוסיף לנסוע לישראל. סמוך לתחילת המלחמה אמר, כי היא תביא ישועה גדולה לעם-ישראל. ואכן, הניסים המדהימים שקרו במלחמה זו וחיסול עוצמתה של עיראק, הוכיחו את אמיתות נבואותיו. גם את תאריך סיום המלחמה, בחג הפורים - ניבא מראש.

מלחמה זו הגשימה במדויק את תחזית חז"ל (במדרש 'ילקוט שמעוני' רמז תצ"ט) ל"שנה שמלך המשיח נגלה בה" - ואכן, במהלך המלחמה ועם סיומה נחשפה זהותו של הרבי מלובביץ' שליט"א כמלך המשיח, שהחל להתגלות בעולם. בחודשים הבאים בישר הרבי כי הגאולה קרובה מתמיד ואנו הדור שיזכה לראותה. הוא הכריז את נבואתו "הנה זה משיח בא" והורה לפרסמה לכל אנשי הדור.

כפי שנוכחנו לדעת, הוא צדק תמיד בכל תחזיותיו. הוא בוודאי ידע מה ניבא כשהכין את לב כולנו לקראת בוא הגאולה בקרוב. הבה נאמין ונתכונן!

הרבי שליט"א מלך המשיח קורא לכולנו להתכונן לקראת הגאולה הקרובה על ידי לימוד והכרה של הנושא בחלקי התורה השונים, ובייחוד בתורת החסידות, מוּדעות לעובדת היותנו בימים של ערב הגאולה, הוספה בתורה, במצוות ובמעשים טובים לקבלת פני משיח, והעיקר - לקבל עלינו את מלכותו של הרבי שליט"א כמלך המשיח, בהכרזה: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד".

זהו המנהיג אליו כדאי לכל אחד ואחת מאיתנו להתחבר ולהתקשר - בקריאה ולימוד מתורתו, בצפייה קבועה בסרטי הוידאו ממנו, בבקשת ברכתו הקדושה, באמצעות ה'אגרות קודש'.

זהו המלך מבית דוד, מזרע יהודה - שמזה 72 שנה זוכים אנו להנהגת מלכות האמת והצדק שהוא מכונן בעולמנו, ההולכת ומתפשטת וגדלה מיום ליום ומשנה לשנה - עדי התגשמות הייעוד המופיע במדרש (פרקי דרבי אליעזר, י"א): "מלך המשיח עתיד למלוך מסוף העולם ועד סופו".

י' שבט: אלו מנהגי חב"ד ביום ההילולא

היום הגורם לגאולה השלימה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...