• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

רדיואקטיבי, אך יציב

רוב החומרים הסובבים אותנו הם יציבים. הם לא ישנו צורה באופן ספונטני ויהפכו לחומרים אחרים. עם זאת, ישנם בעולמנו גם חומרים שאינם יציבים. מהו התהליך שהם עוברים ואיך זה קשור לבעלי תשובה? בכתבה המלאה
רדיואקטיבי, אך יציב
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

רוב החומרים הסובבים אותנו הם יציבים. הם לא ישנו צורה באופן ספונטני ויהפכו לחומרים אחרים. עם זאת, ישנם בעולמנו גם חומרים שאינם יציבים. אלה האחרונים פולטים מעצמם חלק מגרעין-החומר שלהם בזרם של קרינה, ועם הזמן מחוללת הפליטה שינוי מהותי בחומר ומקנה לו זהות כימית שונה.

תהליך זה נקרא התפרקות רדיואקטיבית. תהליך דרמטי ואלים של חומר מסוכן, אך כשמטפלים בו נכון אפשר להפיק ממנו אנרגיה כבירה. קשה לתאר היום את עולמנו הטכנולוגי ללא האנרגיה האיכותית או הקרינה המופקות באופן הזה. בטיפול מבוקר – התהליך בטיחותי לחלוטין וגם מבטיח ניקיון אקולוגי חסר-תקדים בשוק הזיהום הסביבתי, הנספח בדרך-כלל לתעשיות מעין אלה.

המעניין הוא שחלק מהמסה שעוברת התפרקות רדיואקטיבית הופך לאנרגיה (חום, תנועה, אור) ואיננו "חומרי" יותר. הקרינה, ההארה, הזיכוך הופכים את החומר לכוח עצום.

התחלקות "חומרית" כזו מוכרת לנו גם מהתחום הרוחני: ישנם טיפוסים יציבים, שנוח להם במקום בו נולדו. הקביעות היא הערך הבולט ביותר בחייהם. וישנם טיפוסים אחרים, שמסוגלים להשתנות. הם מוכנים לוותר על דעות, הרגלים והתנהגויות, ושואפים תמיד לפלוט החוצה מעצמם עניינים מיותרים. חייהם מלאים תהפוכות. לא פשוט לחיות לידם… אבל כשמטפלים בהם נכון אפשר להפיק מהם אנרגיות כבירות באיכויות על.

אלה האחרונים הם בעלי-התשובה. בלתי-אפשרי לתאר את החברה החרדית של היום בלעדיהם. היא חבה להם את הפריצה קדימה שמתחוללת בה בשנים האחרונות בתחומי קדושה רבים, והם חבים לה את החיבור לאמת ואת יציבותם. נכון להיום – נמצאים שני הקהלים הקדושים הללו בשלבים מתקדמים של איחוד ומיזוג, שיוצר ציבור המשלב רעננות וחיוניות מחד, עם יציבות וקביעות מאידך.

*

על אליהו-הנביא, מבשר הגאולה, נאמר, שיבוא "לעשות שלום בעולם". אליהו יבטל את כול המחיצות בין יהודי ליהודי, ויאחד את כולם תחת שלטון נצחי של מנהיג אחד ומיוחד – מלך המשיח, "שאין לו על גביו אלא ה' אלוקיו". מלך שיש לו את העוצמה הפנטסטית של צדיק גמור – בשילוב היותו גם בעל-תשובה אמיתי, במובן ההתעלות המתמדת והאינסופית מעלה מעלה, אל ה' אלוקיו שעל-גביו. 

זהו הרבי מליובאוויטש, מלך המשיח שליט"א, שלהתגלותו המושלמת אנו מצפים ממש בכל רגע.

הרבה כוחות – והשם אחד

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...