• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הקוסמולוגיה של בראשית

מידי פעם מוצגות בפני הקהילייה המדעית הפתעות לא צפויות כאלה, שהופכות על פיהן תיאוריות שנחשבו למבוססות. סביר להניח שבקרוב תתגלה עובדה מדעית נוספת שתצמצם את משך המעבר מחושך לאור בצורה דרסטית נוספת, ובסופו של דבר יעמיד גם המדע את גיל העולם כולו על גילו האמיתי (קרוב ל- 6000 שנה)
הקוסמולוגיה של בראשית
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חוקרים מנסים להגדיר את משך הזמן בו עבר היקום מ"תקופת האופל", בה לא היו בנמצא עצמים מאירים כלל, ל"תקופת האור" בה הופיע מבנה עשיר של גלקסיות מאירות. הם עושים זאת באמצעות מדידות של קרינת הרקע של היקום, ועל-ידי מכשורי-על טכנולוגיים מתקדמים.

האבחנה הקוסמולוגית של אופל קודם לאור, נכונה בעיקרה ומעוגנת בתורה. כנאמר: "בראשית ברא אלוקים... וחושך על פני תהום". ורק אחר-כך "ויאמר אלוקים… ויהי אור".

אלא שטעותו של המדע היא במשך הזמן שארך לתהליך הזה להתרחש. פעם המדע דיבר על מיליארד שנים. לאחרונה, לאחר שנים רבות של התחפרות עיקשת (ולא מדעית) בעניין, חלה פריצת-דרך אדירה, שה"אשם" בה הוא מי שנחשב היום לנושא הדגל של המחקר הקוסמולוגי – הלווין "מאפ" (MAP) המפורסם. "מאפ" עשה את העבודה והניב תגליות מרעישות למכביר. המפתיעה מכולן היא ללא ספק, קיצור משך הזמן מהרגע הראשון להתפשטות היקום (מ"המפץ הגדול", ועד להתהוות האור – בשמונים אחוזים! 800 מיליון שנים נמחו באיבחה אחת של אחד מחיישני המשנה של "מאפ".

מדהימה עוד יותר היתה העבודה שתוצאה קיצונית זו התקבלה בעולם המדעי ללא עוררין. פשוט, תיקנו את ספרי הלימוד, עדכנו את המחשבים וממשיכים לחקור במרץ.

ככלל, המחקר הקוסמולוגי מואץ מאוד בשנים האחרונות. ההתקדמות הטכנולוגית מעמידה לרשות החוקרים מכלול אמצעי תצפית בעלי יכולות גוברות והולכות, ופיתוח המיחשוב מאפשר עיבוד נתונים יעיל ומהיר בכמויות אדירות.

מידי פעם מוצגות בפני הקהילייה המדעית הפתעות לא צפויות כאלה, שהופכות על פיהן תיאוריות שנחשבו למבוססות. סביר להניח שבקרוב תתגלה עובדה מדעית נוספת שתצמצם את משך המעבר מחושך לאור בצורה דרסטית נוספת, ובסופו של דבר יעמיד גם המדע את גיל העולם כולו על גילו האמיתי (קרוב ל- 6000 שנה.)

אנו בטוחים כי לא נזדקק לעוד זמן רב עד שהעולם כולו ייווכח בכך. מקורותינו הקדושים מעידים בברור כי קרוב מאוד היום בו עתידים המדע והמודעות האנושית גם יחד, לזנק אל-על. האמת הצרופה שבתורה תתגלה סוף סוף לכולם.

עצם העובדה שהמדע הולך ומגמד את טעויותיו מלמדת כי העולם נעשה מוכשר להכלת האמת האלוקית, "כתוצאה מהפעולות שנעשו ונעשות על-ידי הרבי שליט"א מלך המשיח, שלוחיו, וכל אדם שמשתדל להוסיף טוב בעולם.

הטוב, הרע והדיזנטריה

רדיואקטיבי, אך יציב

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...