• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הרבה כוחות – והשם אחד

בניגוד לקדמוני אומות העולם שראו את ארבעת הכוחות כמהויות נפרדות – השכילו חז"ל להבין שכול הכוחות הנם ביטוי לכוח שורשי אחד ויחיד – כוחו של ה'. זו בעצם תיאוריית האיחוד האמיתית. הפיזיקאים חותרים להגיע לאיחוד בדרך קשה ומתישה, ואנו – יודעים ואומרים אותו (לפחות) פעמיים בכל יום – בקריאת שמע
הרבה כוחות – והשם אחד
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

בניסיון לקטלג את אינספור הכוחות המופיעים בטבע, הצליחו לנקז את מספרם לארבעה כוחות יסודיים: הכוח החזק (המחבר), הכוח האלקטרומגנטי (החשמלי), הכוח החלש (המפרק) וכוח הכבידה (המשיכה).

במעבדות "סר"ן" בארצות-הברית כבר הצליחו לאחד את הכוח החלש והכוח האלקטרומגנטי. כלומר: ברמות אנרגיה אדירות שהצליחו להשיגן במעבדה – ההבדלים בין שני כוחות אלה נעלמים. הצפי הוא שבאנרגיות גבוהות בהרבה מאלה מתאחד גם הכוח החזק עם שני הכוחות הללו, ושבסופו של דבר ניתן יהיה להוכיח שכל הכוחות הם היבטים שונים של כוח יסודי אחד ויחיד.

*

גם המדע העתיק התבסס על ארבעה יסודות (שכפי המוסבר בתורת החסידות הם רוחניים): יסוד העפר (אדמה), יסוד המים, יסוד הרוח (אוויר) ויסוד האש. החלוקה הזו נזנחה ל-150 שנה בערך, והנה כעת שבים לארבעה כוחות, המקבילים ממש לארבעת היסודות העתיקים: הכוח החזק וכוח הכבידה המודרניים מקבילים ליסודות העפר והמים, הכוח האלקטרומגנטי – ליסוד האש עליו דיברו הקדמונים, והכוח החלש – ליסוד הרוח.

בניגוד לקדמוני אומות העולם שראו את ארבעת הכוחות כמהויות נפרדות – השכילו חז"ל להבין שכול הכוחות הנם ביטוי לכוח שורשי אחד ויחיד – כוחו של ה'.

זוהי אחת האמיתות שבקריאת "שמע ישראל" המפורסמת: "שמע ישראל" (הבן, יהודי) – "ה' אלוקינו" – כול כוחות הטבע שאתה רואה סביבך כמהויות נפרדות (שלכן הם מכונים "אלוקים" בלשון רבים) – הנם בעצם "ה' אחד" – מושרשים במהותו האחת הפשוטה והבלתי מורכבת של עצמות ה'; של הא' – "אלופו של עולם" – המתגלה בח' – שבעה רקיעים (מעלה) וארץ (מטה), ובד' – ארבעת הכיוונים – צפון, דרום, מזרח ומערב. בכל אשר תפנה, כל מה שאתה רואה – הכול ממנו ובו. הכול אותה אלוקות אחת ויחידה. 

זו בעצם תיאוריית האיחוד האמיתית. הפיזיקאים חותרים להגיע לאיחוד בדרך קשה ומתישה, ואנו – יודעים ואומרים אותו (לפחות) פעמיים בכל יום – בקריאת שמע.

בקרוב, אנו צפויים להתגלות שתאחד בגלוי את כל מה שנראה היום כפלגנות ומפלגתיות שאין לה סוף – התגלות מלכותו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט״א, שתבטא את הבלעדיות האלוקית הטוטאלית. אז ישרור שלום גלוי בין כול ההפכים-לכאורה, כאשר יתגלה בכולם מקורם המשותף – השם אחד, ותפקידם המשותף – "לעובדו כולם שכם אחד" – יחד.

כשאנו מקבלים על עצמנו את מלכותו של המשיח כבר כעת – אנו מחישים את אותה התגלות של האחדות המוחלטת, שתהיה בגאולה. 

חיה, אדם. ומותר האדם?

רדיואקטיבי, אך יציב

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...