• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

הבחירה הטובה ביותר לעם ישראל בעת הנוכחית

שוב תקופת בחירות עומדת בפתח, ובידינו להכריע לא רק בקלפי, אלא גם כיצד ייראו הקמפיינים של המועמדים השונים • לגלות את הטוב שבכל אחד אך יחד עם זאת לעמוד בתוקף על העקרונות • על הבחירה החשובה ביותר, אותה צריכים לעשות ההורים בישראל, בימים אלו
הבחירה הטובה ביותר לעם ישראל בעת הנוכחית
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

שוב חוזרת לחיינו המילה 'בחירות', כאילו הייתה חלק מחיינו הטבעיים. במהלך השנתיים האחרונות נגררת ישראל, שוב ושוב למערכות בחירות, כאשר לפחות לפי המסתמן כעת, לא מסתמנת הכרעה ברורה בקלפי, כזו שתוביל ליציבות שלטונית.

מבלי להיכנס להיבט הפוליטי, בין המחנות, דבר טוב הוא שאין אפשרות של הכרעה ברורה, כזו המותירה את ההחלטה בידי איש אחד, היכול לחולל מה שברצונו. בעבר נוכחנו לראות לא פעם, שכאשר ראש ממשלה בוחר ללכת לניהול משא ומתן עם הערבים, או חמור מכך, כאשר הוא מחליט למסור להם חלקים משטחי ארץ ישראל, הרי שכמעט ולא ניתן לעוצרו. בסיטואציה העכשווית הרי שאין אפשרות כזו, להתקדם בהליכים שכאלה, ועל כך יש לברך.

אז מה יהיה הסוף? שוב ושוב ניגרר ללופ אינסופי של מערכות בחירות בזו אחר זו? שוב נשמע את המועמדים משליכים רפש האחד כלפי השני, ושוב נאלץ לספוג את ה'ספינים' ושטף הפרסומים ללא הפוגה? מתברר שבקרוב ממש כל זה עומד להיעלם. הבחירה הטבעית של עם ישראל, האיש שנבחר בידי הקב"ה עומד להפוך להיות ראש הממשלה, והפעם זה לתמיד. כן. מדובר על מלך המשיח, זה שכבר נבחר בבחירה ישירה על ידי בורא עולם, וזה שבקרוב יכתירו כל עם ישראל בגאולה האמיתית והשלימה.

לבחור נכון

ובכל זאת, יש לתת את הדעת על עצם המושג 'בחירה'. מעת היותנו לעם, ביציאת מצרים, הוצמד לעמנו התואר "העם הנבחר", על שם הבחירה שבחר הקדוש ברוך הוא בעם ישראל.

גם עם ישראל עצמו, נדרש אז להביע את בחירתו. וכאשר נשאלו האם הם מוכנים לקבל את התורה, ענו כולם "נעשה ונשמע" ובכך ביטאו את בחירתם, שבאה בהמשך למעשיהם של אבות האומה: אברהם יצחק ויעקב, שבחרו בדרך האמונה האיתנה מול עולם מלא אלילים ושקרים.

הבחירה ההיא של העם, ניצבת לפני כל אחד, בכל רגע מהחיים. "ובחרת בחיים", מצווה אותנו התורה הקדושה, כאשר היא מגלה, כי לפני האדם ניצבות שתי דרכים שונות זו מזו, דרך הטוב והישר, המובילה למעשים טובים ומצוות, ולעומתה הדרך ההופכית.

אחד מיסודות היהדות היא ה"בחירה החופשית" שניתנה לבני האדם, כדי לבחור בטוב מול הרע. כחלק מתוכניתו האלוקית של הבורא לבריאת העולם הזה, ובו ידורו בני אדם, שבאמצעות קיום התורה והמצוות יעשו לו 'דירה' פה בעולמות התחתונים. וכחלק מתוכנית זו הציב הוא את המציאות הנראית כרע, זו המושכת את האדם ומסיטה אותו שלא לדבוק בהוראות ה' יתברך. וכאשר מצליח האדם להתגבר על ההפרעות, ולעשות בכל זאת מעשי חסד ומצוות, הרי שבכך מאיר הוא את העולם, ומזרז את הגאולה האמיתית והשלימה.

בחירה זו, אינה מתבצעת אחת לכמה חודשים או שנים, אלא היא ניצבת מול האדם, יום-יום שעה-שעה, ועליו לעשות את שיקוליו כדי להצליח לבחור נכון.

אין מועמדים רעים

ועוד מילה אחת בהקשר לבחירות המתרחשות לעיתים תכופות (מידי) בארץ הקודש. למרות מעטפת הפרסומאים השונים וכלי התקשורת, ולמרות נהרות הרפש והלכלוך הזורמים ברחובות ישראל, הרי שצריך לזכור, כי למעשה המציאות האמיתית של כל יהודי הינה טוב מוחלט. גם מי שבוחר ללכת בדרך שאינה נכונה, גם מי שמציב מעל גבי שלטי הפרסום או במצע מפלגתו, פעולות ומעשים המכוונים כנגד חלק זה או אחר מהאוכלוסייה, עושה זאת, רק מצד כניעתו ליצר המסיט אותו ומשכנע אותו שכדי לנצח, עליו להשמיע קולות כאלו או אחרים.

התבוננות בטוב של כל אחד, וקריאה של הציבור כולו למועמדים השונים להסיר את החיצים המורעלים ממערכת הבחירות, ולנהוג בכבוד איש איש ודרכו, תסייע בוודאי להראות את הטוב הגנוז בכל אחד, ותאפשר גם למועמדים לדבר בשפה משכנעת ביותר, תוך שהם מבליטים את הכיוון החיובי אליו הם שואפים.

יחד עם זאת צריך שישמע קול ברור ותקיף, שאין לאפשר פגיעה בשלושת השלימויות עליהם נלחם במלא התוקף לאורך כל שנות דורנו, הרבי שליט"א מלך המשיח: שלימות התורה, שלימות העם, ושלימות הארץ. לצערנו בעקבות כל אותן מידות שהוזכרו בשורות הקודמות, ישנם כאלו המוכנים ללכת לצעדים אשר יפגעו באותם יסודות עליהם נשען עמינו. 

אל לנו לאפשר זאת! עלינו להשמיע את עמדת התורה הבלתי מתפשרת, שאינה מאפשרת כל הקלה או פשרה בנושאים אלו: לא לפתיחת שורות העם היהודי בפני מי שאינו כזה על פי ההלכה, או מי שאינו עובר את הגיור כהלכתו! לא לפגיעה במעמדה של התורה או לפשרות בקיום מצוותיה במרחב הכללי! ולא לפגיעה במתנה המופלאה שקיבלנו בניסי ניסים - חבלי ארץ ישראל, המובטחת לנו בירושה עוד מאברהם אבינו, שקיבלה מהקב"ה, כפי שנאמר בתורה.

גם אם באים האומות ומפעילים לחצים כאלו או אחרים, כדי שנכנע בסוגיה זו, הרי שמוטלת חובה על מי שעומד (בינתיים) בראשות הממשלה להגן על האינטרס הביטחוני החשוב מכל, של מיליוני יהודים הניצבים בסכנת נפשות כאשר אויבינו רואים את נציגינו מוכנים לדון על החזרת חלקי ארץ ישראל.

מי שאינו מסוגל להתמודד מול אותם לחצים, הרי שיתכבד ויגיש את התפטרותו. או מוטב מכך יתכבד ויפרוש מלכתחילה מהמירוץ, ובלבד שלא יגרום נזק.

לנצל את החופש

ימי הקיץ ועימם התקופה המוגדרת בפי רבים "החופש הגדול" עומדים בפתחנו. וכמידי שנה מחפשים ההורים מקום אליו ישלחו את ילדיהם לשהות בו במהלך תקופה מאתגרת זו.

הרבי שליט"א מלך המשיח מציין את חשיבות ניצול ימים אלו, על מנת להעניק לילדים את החסר להם בלימודי היהדות. במשך כל ימות השנה בהם הם שוהים במסגרות הממלכתיות, נמנעת מהם האפשרות להעמיק ולהכיר את יהדותם באופן מלא, וילדים רבים אינם מכירים אפילו מושגים בסיסיים. באם תנוצל החופשה כדי להשלים את הפער, הרי זו לפחות חצי נחמה, בימים הארוכים בהם הם שוהים מחוץ למסגרת הרגילה.

"אין חופש מהקדוש ברוך הוא". לשם כך הוקמו בכל רחבי הארץ (וגם בעולם כולו) מסגרות הקייטנות של חב"ד, בהם מעניקים לילדים כיף וחוויות, טיולים ומשימות. אך מעל הכל חשובות הן המסגרות הזמניות הללו, כדי לאפשר לילדים ולילדות להכיר את עצמם, להכיר את תולדות עמינו, וכדי להעשיר את הידע בתחום בו מורגש חסרון בולט כל כך - היהדות.

ומכאן הקריאה לכל הורה: אל תזניחו את האוצר החשוב והיקר ביותר שהופקד בידיכם. רשמו אותם עוד היום למסגרות הטובות ביותר, אלו שיעשירו את עולמם במידע החשוב ביותר - הזהות היהודית, זו שצריכה חיזוק על מנת להבטיח את שרשרת הדורות. זה הזמן לרשום את הילדים לקייטנות ואף לבתי ספר בהם הם יצעדו בדרך הסלולה מאבותינו ועד היום.

כך נוכל להבטיח את המשך קיומו של העם היהודי, עדי התגלותו הקרובה והמיידית של הרבי שליט"א מלך המשיח, בגאולה האמיתית והשלימה - תיכף ומיד ממש, ומתוך שמחה וטוב לבב.

לצעוד בגאון יחד עם הילדים בתהלוכות ל”ג בעומר

מאה עשרים ושתיים שנים של מהפך גאולתי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...