• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ט אדר ב' התשפ"ד (29.03.2024) פרשת צו

הגאולה - זה בכלל כתוב בתורה?

כולנו מאמינים שהיא תבוא, אבל על סמך מה מתבססת האמונה הזו? איפה כתוב בתורה שיבוא המשיח ושתתרחש גאולה באחרית הימים?
הגאולה - זה בכלל כתוב בתורה?
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

בספרי הנביאים היא מופיעה אינספור פעמים, אבל האם הגאולה במקורה היא משאלה נבואית בלבד או הבטחה ממשית מהתורה שקיבלנו בהר סיני?
רבים נוטים להכריע בשאלה זו כהאפשרות הראשונה, אבל מסתבר שההבטחה על הגאולה מופיעה לפחות שלוש פעמים בתורה.

כמובן וגם פשוט שכל החיפוש אודות הגאולה בתורה לא בא להטיל צל של ספק באמינות הכתוב בספרי הנביאים, אבל רק כדי לסבר את האוזן הנה ההוכחות מהתורה על בא הגאולה:

המקור הראשון הוא בפרשת ניצבים, שם אומר הפסוק: "וְשָׁב ה' אֱלֹוקֶיךָ . . וְקִבֶּצְךָ מִכָּל הָעַמִּים . . וֶהֱבִיאֲךָ ה' אֱלֹוקֶיךָ אֶל הָאָרֶץ". הרי הבטחה מפורשת בתורה על קיבוץ גלויות בזמן הגאולה.

המקור השני מופיע בפרשת בלק: "דָּרַךְ כּוֹכָב מִיַּעֲקֹב וְקָם שֵׁבֶט מִיִּשְׂרָאֵל וּמָחַץ פַּאֲתֵי מוֹאָב וְקַרְקַר כָּל בְּנֵי שֵׁת", היינו שיקום מנהיג - מלך המשיח - שישלוט על כל האומות.

אם נרצה לסכם עד כה, הרי שהפסוק הראשון הוא הבטחה כללית על בא הגאולה, ואילו הפסוק השני הוא הבטחה והוכחה על המשיח, האישיות שתוביל את מהלך הגאולה.

הוכחה נוספת מופיעה בפרשת שופטים, שם מצווה התורה להקים ערי מקלט עבור אלו שרצחו בשגגה ועליהם להימלט אל מקום מקלט מאת קרובי הנרצח.

מיד לאחר הציווי על הקמת ערי המקלט בארץ ישראל מוסיפה התורה ואומרת: "וְאִם יַרְחִיב ה' אֱלֹוקֶיךָ אֶת גְּבֻלְךָ . . וְיָסַפְתָּ לְךָ עוֹד שָׁלֹשׁ עָרִים עַל הַשָּׁלֹשׁ הָאֵלֶּה".

כמו כל דבר בתורה, גם ציווי זה לא נכתב סתם, אלא הוא מכוון על זמן הגאולה, שאז ירחיב ה' את גבולות ארץ ישראל, ואז מצווה על עם ישראל להוסיף ולבנות שלושה ערי מקלט נוספים.

• להרחבה בנושא זה: אלו ההוכחות לקיומו של המשיח ובוא הגאולה

קצת חוצפה: בואו נהיה זלנסקי

עיקרי האמונה בסיום ספר הרמב"ם

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...