• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

עולם השליחות עם הרב שמואל מחפוץ

הרב שמואל מחפוץ, נשוי לנועה ואב לחמישה, שליח הרבי שליט״א מלך המשיח לשכונת נווה עופר (תל כביר) תל אביב
עולם השליחות עם הרב שמואל מחפוץ
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

התחלה // נולד וגדל בבני ברק לאבא המכהן כראש 'כולל' (מסגרת לימוד תורנית לאברכים) ואמא מורה ומחנכת. "אבא למד כבר בגיל צעיר בישיבת חב"ד המיתולוגית בלוד, אמא לעומת זאת גדלה בכפר שלם בתל אביב ונהייתה חב"דניקית רק בעקבות החתונה".

לימודים // למרות השתייכותו לחב"ד, הוא למד בשנות היסודי בתלמוד תורה של חסידות בעלזא. זו הייתה החלטה של אבא כחלק מהגישה החינוכית שלו שהילדים ילמדו קרוב לבית. "פעמים רבות אנשים מתפלאים לגלות כיצד התימני שעומד מולם דובר אידיש מתגלגלת, זה בהחלט בזכות אותן שנים".

שחיטה // הוא השלים את מסלול לימודיו בישיבה, כולל שנה בישיבת חב"ד המרכזית בניו יורק אצל הרבי שליט"א מלך המשיח. "לאחר מכן יצאתי לשליחות חינוכית בישיבת חב"ד בצפת, ובהמשך לשליחות נוספת בבית חב"ד בשיקגו, שם במקביל לפעילות למדנו את הלכות שחיטה וגם ערכנו תרגולת מעשית".

חינוך // לאחר שחזר משיקגו, נקרא לשמש כמדריך חינוכי בישיבת חב"ד בבני ברק. "זו היתה תקופה מיוחדת, שאפשר לקרוא לה גם הצלת נפשות. למדו שם אז גם כמה בחורים במצבים מורכבים. הייתי מעניק להם יחס אישי, קורא איתם בלילה סיפורי חסידים, זה נתן להם מטרה וכוח להמשיך הלאה, להתמודד ולנצח".

החצי השני // בסיום התקופה הזו הכיר את אשתו בשידוך, ויחד החליטו להקים בית בישראל. "היא מגיעה מנווה עופר - תל כביר, בת להורים שעלו ממרוקו וכבר שם היו בקשר עם הרבי שליט"א מלך המשיח. היא למדה בבית ספר חב"ד והייתה עורכת פעילות חב"דית בשכונה עוד לפני הנישואין".

ברכה // בתקופה הראשונה לאחר החתונה התגוררו בשכונת פרדס כץ בבני ברק. "לאחר שנולד בננו הראשון אשתי רצתה שנעבור לגור בסמיכות להוריה, וכך גם נוכל לפעול בשכונה. התלבטנו האם זהו צעד נכון ושאלנו על כך את הרבי שליט"א מלך המשיח באמצעות ה'אגרות קודש'. המענה שקיבלנו הכיל התייחסות לחשיבות הפעילות עם הנוער, המחפשים לשמוע את האמת וצריך רק לגשת ולחשוף אותם אליה. הבנו פה אחד שעוברים ופותחים בפעילות".

אהדה // הוא החל לפעול בשטח, להסתובב מדי יום בין החנויות והעסקים הפועלים בשכונה ולהציע לאנשים להניח תפילין. "רבים מתושבי השכונה הם דתיים//מסורתיים, והודות לכך כבר מההתחלה קיבלו אותנו באהדה ובסבר פנים יפות".

הכוונה // בשנים הראשונות במקביל לשליחות בשכונה גם עבד בישיבת חב"ד בכפר סבא. "חוויתי אז קושי יומיומי מאוד גדול. המשימה לקחת מדי בוקר את הילדים לגני חב"ד בבת ים ואז להיטלטל לכפר סבא, בצירוף קשיים שונים, מאוד הכבידה עליי. יום אחד קשה במיוחד ישבתי עם עצמי ומצאתי כמה וכמה סיבות טובות מדוע הגיע הזמן לעזוב את הישיבה. לפתע ניגש אליי תלמיד ובידו ספר 'אגרות קודש', וביקש להתייעץ אודות תשובה שקיבל מהרבי שליט"א מלך המשיח. אציין שהוא מעולם לא פנה אליי בבקשה כזו. הבטתי בספר במכתב שקיבל וראיתי שזו תשובה לאדם שעבד בישיבה והחליט לעזוב, והנה הרבי שליט"א מלך המשיח עונה שם אחד לאחד בדיוק על כל הסיבות שחשבתי לעצמי לפני רגע! הסברתי לתלמיד את המענה הנוגע אליו, אך גם הבנתי את המסר עבורי ונשארתי בישיבה".

התמסדות // אחת הפעולות הראשונות שהחל בשכונה היא 'מסיבות שבת' - לכנס ילדים בשעות אחר הצהריים של שבת ולומר איתם את 12 פסוקי התורה שנבחרו על ידי הרבי שליט"א מלך המשיח. "באחד מבתי הכנסת בשכונה הבחין הגבאי בפעילות וביקש שנעשה זאת גם אצלם. היתה זו התחלה טובה. בית הכנסת היה פעיל עד אז רק בשבתות, ואני ביקשתי להפעיל את המקום גם בימי חול. קבענו שם גם שיעור בספר התניא ואנשים החלו לפקוד את המקום גם עבור בקשת ברכה באמצעות ה'אגרות קודש' מהרבי שליט"א מלך המשיח".

קביעות // בהמשך הוא שכר מקום במרכז המסחרי בשכונה, שם ממוקם בית חב"ד כיום. "מלבד הפעילות העונתית המותאמת לחגי ישראל, יש אצלנו מניינים לתפילה בשבת, כאשר לאחר התפילה אנו עורכים התוועדות חסידית. לקראת השבת אנו מחלקים מזון וחלות למשפחות נצרכות, ובמהלך השבוע מתקיימים שיעורי תורה לגברים ולנשים. אנו גם עוברים בין בתי התושבים בשכונה ומציעים שירות בדיקת ורכישת מזוזות, וכמו כן יש לנו פעילות עם הנוער".

נוער // ביום שישי בלילה לאחר סעודת השבת הוא פותח שולחן במיקום מרכזי בשכונה, סביבו מתקבצים צעירים וכן עורכים קידוש ויושבים יחד. "שבת אחת ישבנו עם כמה צעירים, סיפרתי להם סיפורים חסידיים וגם אודות האפשרות לכתוב לרבי שליט"א מלך המשיח. אחד מהם ביקש לכתוב, והצעתי לו שיבוא לאחר השבת לעשות זאת, אך הוא התעקש לעשות זאת מיד. הושטתי לו ספר 'אגרות קודש' שהיה עימי, שכן לפי הידוע ומקובל בין חסידים ניתן אכן לפנות לרבי שליט"א מלך המשיח גם במחשבה, והדרכתי אותו כיצד לעשות זאת. כאשר פתח את הספר נדהמתי לראות מכתב חריף עבור יהודי שהיה בקשר עם גויה. התלבטתי מה לומר, אך הבנתי כי עליי להעביר את הדברים כפי שהם. כאשר שמע זאת הוא נקב לפתע בשם של מישהי ושאל את אחד החברים 'תגיד, היא יהודיה'? החבר השיב 'מה, אתה לא יודע? היא נוצריה'!... לאחר תקופה שמעתי ממנו כי בהמשך למענה שקיבל אכן החליט לעזוב אותה וניתק את הקשר איתה".

תזכורת // לפני כמה שנים ראה כי היקף הפעילות גדל, וישנו צורך בשליח נוסף שיפעל לצידו בשכונה. "הרבי שליט"א מלך המשיח כתב לי על כך כי באזורנו יש אנשים שגדלו על ברכי המסורת ואף היה להם קשר עם חב"ד בעבר, אך הם אולי שכחו זאת, ואפשר להזכיר להם על כך בעצם זה שמביאים חסיד למקום, וכאשר יראו אותו ייזכרו בשורשים שלהם".

חיזוק // בהמשך למענה של הרבי שליט"א מלך המשיח, הצטרף הרב שמואל רייניץ ומשפחתו לשליחות בשכונה. "אכן מאז שהגיעו קיבלנו חיזוק וסיוע לפעילות. בין השאר, הוא לומד עם נערים ומכין אותם לבר מצווה, ואשתו מארגנת ערבי הפרשת חלה ואירועים לנשים. כמו כן לוקחים חלק משמעותי בהפעלת קייטנות בקיץ עבור ילדי השכונה".

נסיעה // למרות מנהג החסידים לנסוע לרבי שליט"א מלך המשיח מידי שנה, יצא כך שלא נסע במשך כמה שנים. "כמה פעמים דחיתי את הנסיעה בשל סיבות שונות, ובהמשך פרצה הקורונה ויצרה קושי משמעותי בכל הנושא של נסיעות וטיסות. בסוף השנה שעברה, לקראת חודש החגים, לחץ עלי הרב חיים ציק לנסוע לסוכות ושמחת תורה, אך הרעיון לא מצא חן בעיניי כי חשבתי שעדיף לנצל את החג כדי להיות עם הקהילה ולחזק את הפעילות. למעשה, בחול המועד סוכות חשתי מעט לא בטוב. לא חששתי מקורונה כי ידעתי שיש לי רגישות כזו בעונות מעבר, אך יחד עם זאת הבנתי שבמצב כזה השתתפותי באירועי החג בשכונה לא תתקבל בעין יפה. הבנתי כי אין לי מה להפסיד, וקניתי כרטיס טיסה לערב שמחת תורה. בבת אחת חזרתי ל-770 עם כל העוצמות והשמחה שיש במקום. לאחר החג במחיצת הרבי שליט"א מלך המשיח שבתי לארץ עם מרץ וכוחות מחודשים. השנה הקרובה היא שנת 'הקהל', בה יש חשיבות מיוחדת לנסיעה. אם הגאולה האמיתית והשלמה לא תגיע קודם, אז בעזרת השם השנה נמצא תאריך מתאים וניסע כל המשפחה. זה דבר שאי אפשר לוותר עליו".

תוכניות לעתיד // "לרכוש את המקום בו נמצא בית חב"ד ואפילו להרחיבו עוד, ולפתוח מרכז משיח לנוער, מקום יפה ומושקע עם כל מה שבני הנוער זקוקים לו, שנוכל לערוך שם עבורם פעילות רוחנית לחיזוק והעצמה“.

בנימה אישית

סדר יום // "פותח את היום בישיבת חב"ד בשכונת התקווה בתל אביב, שם מעביר שיעור בחסידות בשעה 8:00 בבוקר ומשתתף בתפילת שחרית. לאחר מכן יוצא לפעילות בשכונה וחוזר לפניות שהצטברו. את שעות אחר הצהריים אני מחלק בין פעילות לילדים וקבלת קהל בבית חב"ד, ובערב זהו זמן לשיעורי תורה וביקורי בית. מקפיד להקדיש פעם בשבוע להשקעה במשפחה, ולהיות בבית עם האישה והילדים".

ספר ביד // "במשך תקופה עסקתי בלימוד הלכות חופה וקידושין, אז עסקתי באופן יומיומי בלימוד הלכה. מתכנן לחזור לזה בקרוב. מעבר לכך מקפיד באופן אישי וגם עם הילדים על לימוד שיחות 'דבר מלכות' של הרבי שליט"א מלך המשיח מהשנים תנש"א-תשנ"ב (1991-1992). זה הדבר שמעניק את החיות ואת הכוח לשליחות, זהו לימוד שנותן לנו להבין באיזה מצב אנחנו נמצאים, ומהו המתכון הברור להבאת הגאולה לכולם ואת כולם לגאולה".

שבת קודש // "מורגש בבית חב"ד שזהו יום מיוחד. בשעת התפילה ביום שישי בלילה לאחר הפיוט 'לכה דודי', אנו יורדים לרחבת המרכז המסחרי ורוקדים שם בשמחה גדולה. העוברים ושבים ממש שמחים איתנו, ואף לאחר השבת אני מקבל תגובות והודעות מהשכנים שגרים בסמוך, המבקשים שנמשיך בכך וכותבים לנו עד כמה שזה מכניס להם הביתה חיות ושמחה. האווירה השמחה והמיוחדת מורגשת גם ביום השבת לאחר התפילה כאשר אנחנו עורכים התוועדות חסידית".

משפחה // "אשתי היא זו שעומדת מאחוריי ומעניקה את הכוח לכל הפעילות, מארגנת אירועי נשים ונמצאת בקשר עם רבות מתושבות השכונה. ההשפעה שלה מורגשת מאוד ביום-יום בשליחותה החינוכית, בחגים, וכמובן בבית. הילדים מעורבים מאוד בכל הפעילות. לגדול כבר יש דוכן עצמאי להנחת תפילין, וניתן לומר שהוא כמעט המנהל האדמיניסטרטיבי של בית חב"ד. הוא הרבה פעמים משמש כחזן בתפילות ואף מוסר דרשות בבית הכנסת. גם שאר הילדים מעורים בכל הפרטים, ורואים עד כמה שזה משפיע עליהם בעצמם ומוסיף אצלם בחסידות ויראת שמים".

איחול // "מאחל לעצמי ולעם ישראל את מה שאני מאחל לאנושות כולה, שהרבי שליט"א מלך המשיח יתגלה ברגע זה ממש ונהיה כולם יחד בבית המקדש השלישי. יחד עם זה שכל אחד ואחת יזכו לגאולה פרטית עבורם בכל מה שצריך - ילדים, בריאות ופרנסה ושהכל יהיה בשפע".

עולם השליחות עם הרב יעקב בן ארי

עולם השליחות עם הרב מענדי טורין

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...