• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

עולם השליחות עם הרב ניר גבריאל

בן 50, נשוי למיכל ואב לשמונה, שליח הרבי שליט״א מלך המשיח לשכונת פלורנטין, תל אביב
עולם השליחות עם הרב ניר גבריאל
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

התחלה // נולד ברמת גן למשפחה מרקע לא דתי לחלוטין. "לא ידעתי מה זה קידוש, חוץ מבבר-מצווה אף פעם לא הנחתי תפילין. לאחר שסיימתי צבא נסעתי לעבוד בארה"ב במשך שנתיים, ובהמשך נסעתי להודו לטייל ולחפש משמעות רוחנית לחיים".

ניתוק // אחרי שחזר לארץ נשאר עדיין במצב בו היה לפני כן, ללא כל חיבור ליהדות. "חייתי אז במה שנקרא 'הבועה התל-אביבית', כלומר כמו החבר'ה השקועים רק ברצון לבלות ולעשות כיף, ללא שום התעניינות במה שקורה מסביב. לא חיפשתי אפילו לצרוך חדשות או תקשורת. כך עברו עליי עוד שנתיים".

חיבור // באחת הפעמים שחזר לארץ, הבחין ביציאה משדה התעופה בשלט עם כיתוב כלשהו ותמונה של הרבי שליט"א מלך המשיח. "עד כמה שזה יישמע מוזר, אפילו לא ידעתי מיהו האיש בתמונה. בכל זאת הרגשתי חיבור מאוד חזק אליו. בתת מודע הבנתי שמדובר באישיות מיוחדת, באדם שחף מאינטרסים אישיים ולא קשור לפוליטיקה. רק להביט בתמונה שלו היה עושה לי טוב, והייתי מגיע כמה פעמים בשבוע על האופנוע מרמת גן לשדה התעופה במיוחד כדי לראות את התמונה".

התעוררות // יום אחד הוא חש ברצון חזק לחזור בתשובה. הוא אפילו לא ידע איך לבטא זאת, והחליט לנסוע עם חבר לטבול במקווה האר"י בצפת. "פגשנו במקווה שם בחור חב"די ששאל אותנו אם אנחנו מחפשים מקום לשבת או לשתות קפה, ענינו שכן, והוא הזמין אותנו להיכנס לישיבת חב"ד בצפת. כאשר נכנסתי לישיבה 'נדלקתי' מיד, ראיתי על הבחורים שם פשטות ורצינות, הבחנתי בשמחה ובאמת שלהם, והחלטתי מיד שזהו המקום בשבילי".

תאוצה // את דרכו בהתקרבות ליהדות לא עשה אט אט, אלא קיבל על עצמו מיד לשמור הכל. "החל מאותו יום, תוך זמן קצר התחלתי להקפיד על כל סדרי הלימוד בישיבה וכן על המנהגים החב"דיים, החל מהנחת שני זוגות תפילין, דרך שמירת שיעורי לימוד יומיים בספר הרמב"ם, ועד לחבישת מגבעת ולבישת חליפה שחורה".

החלטה // בעקבות ההבנה כי מצא את מקומו ועבורו זו נקודת שינוי של כל אורח חייו, החליט לוותר על כל מה שהשאיר מאחור. "צלצלתי לעבודה והודעתי כי חזרתי בתשובה והחל ממחר אני לא מגיע, הם התקשו להאמין אך הצלחתי לשכנע אותם שזה אמיתי. דיברתי גם עם שותפי לדירה בתל אביב, אמרתי לו שייקח את מערכת הסטריאו שלי כתשלום על החודש הנוכחי, ויחפש שותף חדש לחודש הבא. הוא לא כעס אלא אפילו פירגן ואיחל לי בהצלחה בדרכי החדשה".

ויתור // באותה תקופה עמד לקראת גמר לימודי רפואה אלטרנטיבית, ונותרו לו שבועיים לסיום ולקבלת התעודה. "עשיתי חושבים, ואמרתי לעצמי שבכל מקרה כבר לא אעסוק בתחום הזה, בחרתי בחיים חדשים ולא ראיתי את עצמי משמש גם כרופא אלטרנטיבי, אז פשוט ויתרתי על זה, החלטתי שאני לא חוזר לסיים את הלימודים ולקחת את התעודה".

להיות חסיד // תקופת הלימודים שלו בישיבה נמשכה כשנה וחצי, במהלכן העשיר את הידיעות שלו בתורה ובהלכה, וגם מעבר לכך. "יותר מאשר למדתי תורה בספרים, למדתי את הנהגות החסידים והניואנסים הבלתי כתובים, מתוך שהות סביב השעון עם התלמידים, וכן במהלך התוועדויות עם רבני הישיבה. שמעתי ולמדתי על תפילה ברצינות וכובד ראש, על אהבת ישראל, על התקשרות לרבי שליט"א מלך המשיח. יישמתי את הדברים בהתמסרות מיוחדת, בבוקר הייתי מגיע הראשון לאולם הלימודים ועוזב בלילה אחרון".

שידוך // רעייתו מיכל מגיעה מבית שמאלני לא דתי. לראשונה פגש אותה במסגרת לימודי הרפואה האלטרנטיבית, ומיד חש כי זוהי אשתו לעתיד. "לאחר שנכנסתי לישיבה צלצלתי אליה ואמרתי כי אני מוכן להמשיך את הקשר אך עליה לדעת שמצאתי את האמת וחזרתי בתשובה. זה לא התאים לה. חלפה שנה וחצי ויום אחד הרב נאמן מהישיבה אמר לי שאם אני מעוניין לצאת לשידוך, יש לו הצעה עבורי - מישהי שלומדת במכון לחוזרות בתשובה בצפת. התברר שזו מיכל, ובינתיים גם היא חזרה בתשובה".

שליחות // לאחר החתונה גרו בצפת עוד ארבע שנים, הוא למד בכולל ואשתו למדה בסמינר לבנות. "בשלב מסוים הרבי שליט"א מלך המשיח כתב לנו באמצעות ה'אגרות קודש' כי עלינו לצאת לשליחות. התחלנו במסגרת בית חב"ד בגבעתיים שם גרנו כשנתיים, ובהמשך הרגשנו שאנחנו כבר יכולים לפתוח בית חב"ד בעצמנו. המשפיע - הרב האישי שלי - כיוון אותנו לשכונת פלורנטין. האמת שכבר היו לפנינו כאלה שניסו לפתוח שם אך לא החזיקו ועזבו. אנחנו פה כבר 16 שנים ברוך השם".

בית הכנסת // לאחר תקופה הגיע אליו מישהו וסיפר לו שיש בית כנסת גדול ונטוש בשכונה, וכעת מחפשים רב שיפעיל את בית הכנסת. "כתבתי לרבי שליט"א מלך המשיח, וקיבלתי תשובה אודות בית כנסת בתל אביב שלמרבה הצער סגור כבר זמן מה ולא מתקיימים בו מניינים לתפילה... המכתב נחתם באיחול וברכה לפתיחת בית הכנסת, ושיהיה מקום פעיל שפתוח יומם ולילה. לא היה שום ספק, הודעתי שאני לוקח את זה".

פעילות // כיום המקום אכן פעיל מסביב לשעון, מתקיימים בו שיעורים והתוועדויות, ובשנים האחרונות שבתות אירוח הפכו לדבר מרכזי בפעילות. "הרבי שליט"א מלך המשיח כתב לנו מספר פעמים באמצעות ה'אגרות קודש' כי עלינו לפתוח ישיבה במקום. בעקבות כך ערכנו שיפוץ מקיף לבניין, הוספנו חדרי שינה ומקלחות והכשרנו חלק ממנו למגורים עבור התלמידים. הדבר איפשר לנו להרחיב משמעותית את שעות הפעילות. נוסף לכך, בזכות התנאים החדשים אנחנו מקיימים הרבה שבתות אירוח".

תוצאות // "לא חייבים תמיד לראות את התוצאות. אצלנו בחלק מהמקרים כן ראינו, יש לנו עד היום כבר 25 משפחות חב"ד לפחות, שיצאו מהפעילות שלנו".

תמיכה // דבר נוסף שמתקיים בהידור רב בבית חב"ד הוא מערך חלוקת מוצרי מזון לחגים עבור מעוטי יכולת. "זה התחיל מלימוד שגרתי של שיחת 'דבר מלכות' של הרבי שליט"א מלך המשיח, בה הופיעה הוראה לדאוג לצרכי החג למי שאין לו. התחלתי בקטן - ניגשתי למכולת וביקשתי מאנשים לתרום מוצרי מזון, אותם חילקתי אחר כך למשפחות".

רצון ואמונה // שנה אחת בתחילת הדרך נתקע בלי מימון לרכישת המוצרים. בבית הכנסת לאחר התפילה ניגש אליו בחור לא מוכר ונתן לו תרומה של 200 דולר מידיד בארה"ב. "זיהיתי בו פוטנציאל, זה היה ממש משמים. אמרתי לו 'עזוב את המאתיים דולר, אני צריך את עזרתך במשהו אחר'. סיפרתי לו על חלוקת המוצרים, הוא שאל כמה צריך, אמרתי לו שאנחנו מחלקים לעשרים משפחות ונקבתי בסכום הנדרש. הוא עשה כמה טלפונים ובסוף אמר לי 'יש לך את זה'. כיום הוא אחראי על כל מערך החלוקה שמאז גדל מאוד ומונה היום 600 משפחות בעלות של 200,000 ש"ח פעמיים בשנה (!). רואים מכאן כמה גדול כוחה של הוראה של הרבי שליט"א מלך המשיח, שכאשר ניגשים לקיים אותה זה פשוט קורה. גם אם אין פרוטה בכיס, החשוב ביותר שיהיו רצון ואמונה".

תוכניות לעתיד // "השליחות שלנו, בעיניי, היא מאוד אישית. לא רק לארגן אירועים גדולים עם הרבה משתתפים, אלא ליצור קשרים ולגעת באנשים באופן אישי. עם כל אדם אני משתדל לשבת ולדבר, ללמוד איתו יחד, שיבין שהרבי שליט"א מלך המשיח הוא הרבי שלו, שהוא התקווה עבורו וממנו הפתרון לכל השאלות והבעיות. השאיפה היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולקשר אותם לרבי שליט"א מלך המשיח".

בנימה אישית

סדר יום // "מתחיל את הבוקר בטבילה במקווה שבניתי בחצר בתחילת מגפת הקורונה, כאשר נסגרו כל המקוואות. ממשיך לבית חב"ד שם מלמד באופן קבוע את שיעור התניא היומי, ולאחר מכן תפילת שחרית. בתום התפילה מתיישב ללימוד הלכה. זו קביעות שהחלה כאשר החלטתי להוציא הסמכה לרבנות במסגרת מבחני הרבנות הראשית, אך גם לאחר שסיימתי החלטתי להמשיך לנושאים נוספים בסדר הלימוד. מכאן והלאה היום מוקדש להנחות תפילין ליהודים, קבלת קהל, וניהול שוטף של הבית חב"ד. מדי יום נכנסים אלינו ובאים איתנו במגע עשרות אנשים, חשוב לי להיות ער לציבור. בשעות הערב מלמד שיעורי חסידות בישיבת חב"ד בנווה צדק".

ספר ביד // "מאוד אוהב ללמוד מאמרי חסידות, גם כאלה הנחשבים לארוכים ועמוקים כמו 'המשך ס"ו', 'המשך ע"ב', וגם את מאמרי החסידות הנפלאים של הרבי שליט"א מלך המשיח. בנוסף לכך - השיחות המיוחדות של 'דבר מלכות' מהשנים 1991-1992 - תנש"א-תשנ"ב".

שבת קודש // "שבת נפתחת אצלנו בשיעור 'דבר מלכות' ביום שישי בערב לפני תפילת 'קבלת שבת'. לאחר מכן בחורי הישיבה בבית חב"ד עורכים סעודה לקהל, עושים קידוש, ומזמינים אנשים להיכנס ולהשתתף. אני עורך את סעודת ליל שבת בבית דווקא, זהו זמן אותו אני מקדיש למשפחה. ביום השבת בדרך כלל אני נמצא בבית חב"ד כל היום, מגיע בבוקר לפני התפילה ויוצא לאחר צאת השבת. אנחנו עורכים התוועדות יפה, אליה מגיעים גם מתפללים מבתי כנסת אחרים. בשבת יש משהו יפה בכך שאין לאן למהר, יש זמן לשבת עם אנשים, לדבר, לשמוע, ללמוד יחד. בכלל בשבת יש אווירה מיוחדת, הרגשת התעלות לא רגילה".

משפחה // "ברוך השם, בזכות השליחות הילדים כולם רואים מאוד בבירור את תפקידם. הם שומעים בבית כל הזמן את המסר של הרבי שליט"א מלך המשיח אודות הגאולה הקרובה שמגיעה תיכף ומיד, הם מבינים זאת ובוחרים להשמיע את המסר הזה הלאה במקומות שלהם. הם חדורים ברוח שליחות לא רק במסגרת הבית חב"ד שלנו, ויוזמים פעולות גם באופן אישי. לדוגמה, הם מפעילים שיעורים בנושא גאולה ומשיח בכיתות שלהם, ואוספים כסף עבור הוצאות קניית כיבוד קל ופרסים לילדים המשתתפים".

איחול // "מאחל שנשכח לגמרי את תקופת הגלות כי היא כל כך לא שייכת לנו, ליהודים, ומאחל לעיתון 'הגאולה' שיזכה להיות הראשון שמפרסם על רגע ההתגלות של הרבי שליט"א מלך המשיח, ואת יום הולדתו ה-120 נחגוג כבר עמוק בגאולה".

עולם השליחות עם הרב שניאור זלמן קופצ'יק

עולם השליחות עם הרב מענדי טורין

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...