• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ד ניסן התשפ"ד (02.05.2024) פרשת אחרי מות

צה"ל פועל בעומק רצועת עזה | מבזקים

יורטו טילים שנשלחו לישראל מתימן. לראשונה במערכה: מטוסי חיל האויר השתתפו בהפצצות על יעדים בלבנון. טיל החץ ניטרל את הטילים, לראשונה. מספר החטופים לעזה עלה ל-240, מתוכם ככל הנראה עשרות עובדים זרים
צה"ל פועל בעומק רצועת עזה | מבזקים
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

עודכן מספר החטופים ל-240

דובר צה"ל על הלחימה הקרקעית: "הלוחמים נלחמים בשדה הקרב, באומץ וגבורה, יש קרבות עזים, קרבות פנים אל פנים, לחימה מסוכנת יש מחירים זה מורכב אך הכרחית להשגת מטרות המלחמה. אנחנו משוכנעים לפי רוח הציבור שביחד נגלה חוסן ונמשיך יחד למטרה אחת להביא למימוש למטרות המלחמה".

לפי הדובר יש 240 חטופים.

מטוסי קרב חיסלו את מפקד גדוד בית-לאהיה - עיירה בצפון הרצועה, שהיה אחראית אישית לפיקוד על הטבח בכמה מהיישובים. זוהי מכה לחמאס, כיוון שהוא למעשה המפקד הישיר של הכח הלוחם של חמאס בעיירה הזו, שכרגע מתמודדת עם כוחות צה"ל שפועלים בצפון הרצועה במהלך הקרקעי. מידע מדויק הוביל למיקומו של האיש, ובהמשך הוא חוסל בהפצצה מהאוויר.

טילים שוגרו מתימן לישראל ויורטו

הבוקר יורטו בהצלחה כלי טיס לא מאוישים ששוגרו מתימן.

הם יורטו באזור אילת, וסגן ראש הממשלה של המורדים החות'ים ימח שמם אישר שתימן שיגרה אותם.

כאמור, הם יורטו בסייעתא דשמיא ולא נשקפה מהם סכנה.

גם החשבון עם החות'ים יגיע, אבל כעת צה"ל מתמקד בחמאס. 

לפני כחצי שעה נצפה ירוט נוסף באזור אילת, ונשמעו פיצוצים, ועדיין לא ברור מה יורט (האם שוגר מעזה או מתימן).

מודים לה' על נס שחרור החיילת

האלוף במילואים יצחק בריק, אמר היום על חילוצה של אורי מגידיש:

"פעולה מדהימה וחשובה. אדם אחד עולם ומלואו. זה נותן תקווה שאפשר להמשיך הלאה". האלוף במיל' סבור כי התמרון הקרקעי כרגע עשוי לסייע בשחרור יתר החטופים: "רק כשהם נחלשים ומאבדים תקווה, ואז אנחנו יכולים לתת מכות חזקות יותר גם במקומות פנימיים יותר - זה התהליך. לדעתי הלחץ הזה שנעשה עליהם יביא אותם להתגמשות ברצון למשא ומתן".

אמא שלה אמרה: "קרה לנו נס, תודה לבורא עולם, אין עוד מלבדך".

הבוקר מתפרסם, שלמעשה, חילוץ החיילת היה אמור להישמר בסוד, כדי שמערכת הבטחון תוכל לקבל ממנה מידע רב ערך, שיכל לסייע בחילוצם של חטופים נוספים. 

ניתן להעריך, שגם עצם החשיפה יכול לגרום להגברת האבטחה סביב החטופים ולהקשות על חילוצים נוספים, ולכן רצו לשמור זאת בסוד, לפחות לכמה ימים, שבהם ניתן יהיה לבצע פעילויות נוספות לאיתור וחילוץ החטופים. 

אולם, שמועות רבות על החילוץ שהחלו להסתובב בווצאפ גרמו לבסוף לוותר על כך, וחבל שכך היה, כי אכן, עדיף מצד שיקולי הצבא לשמור זאת בסוד, לפחות לכמה ימים, בשל הנימוקים שהובאו לעיל.

לראשונה: מטוסי קרב תקפו השבוע בלבנון

בצפון, מטוסי קרב של צה"ל תקפו לראשונה מאז תחילת המלחמה, והשמידו מטרות של חיזבאללה.

עד עכשיו בתקיפות בוצעו באמצעות כלי טייס לא מאוישים ומסוקי קרב, שמשתמשים בכלי נשק יותר קטנים, מאשר מטוסי הקרב שנושאים פצצות כבדות, במשקל של עד כמה טונות.

בניגוד לימים הקודמים, בהם חיזבאללה ניסה לשלוח חולית נ"ט כבר מהבוקר, ומדי כל כמה שעות ביצע עוד ועוד נסיונות פיגוע, הרי שאתמול חיזבאללה שלח רק חוליה אחת - שהושמדה, והיום, עד עכשיו לא נשלחה שום חוליה, ברוך ה'.

זה נובע, להערכתי, מכך שחיזבאללה ספג כבר כ- 50-60 הרוגים שחוסלו בכל החוליות ששלח, ולכן, הוא הבין שידו על התחתונה בקרב הזה. 

זה לא אומר שהוא נכנע, אבל הוא הבין שיש לו נחיתות בולטת בשטח מול מערך התפיות האוויריות והכטב"מים התוקפים שמפעיל צה"ל. 

ולכן, הוא עדיין מפעיל חוליות, אבל המספר שלהן הצטמצם, כי הוא חושש מחיסולם של פעילים רבים שלו. חיזבאללה עלול להגביר את הפעילות באפיקים אחרים (רקטות, מרגמות, רחפנים), וצה"ל פועל לסכל גם את זה.

שימשיכו לפחד!

"תפול עליהם אימתה ופחד - בגדול זרועך ידמו כאבן"!

לראשונה מתחילת המלחמה - יירוט של מערכת ההגנה לטווח רחוק "חץ"

טיל קרקע-קרקע ששוגר לשטח מדינת ישראל ממרחב ים סוף, יורט בהצלחה על ידי מערכת ההגנה לטווח רחוק ״חץ״. מערכות הגילוי של חיל האוויר עקבו אחר מסלול הטיל והוא יורט בזמן ובמיקום המבצעי המתאימים ביותר.

אינטל תעניק 5000 דולר לכל עובד שלהם בישראל

בשורה טובה ל- 12 אלף עובדי אינטל בישראל ולמשפחותיהם:

מנכ"ל חברת אינטל העולמית, פאט גלסינגר, הודיע לכל העובדים בישראל שיקבלו 5,000 דולר.

להלן דבריו: "המחויבות הבלתי פוסקת שלכם להמשך הפעילות העסקית, היום ובעתיד - החל ממתן תמיכה לעמיתים אחרים עד להמשך ההגעה לעבודה על אף ההשפעות האישיות, וההתעקשות על ערכי אינטל גם בתקופות קשות, לא עברה ללא תשומת לב, כהוקרה על המחויבות והמסירות שלכם, אנו נותנים לכל העובדים בישראל מענק חד פעמי בגובה 5,000 דולר כסמל להערכתנו. אני ממשיך להביט בגאווה על החמלה, העמידות והחוסן, שהם גילום של ערכי החברה בתקופה קשה כזו. אני מעריך את כל מה שאתם עושים. לבי עמכם, עם משפחותיכם ועם הקהילות שלכם".

מתנה משמים.

תמונת מצב: החיילים פועלים בעומק רצועת עזה

תמונת מצב של התמרון הקרקעי - במגבלות הצנזורה:

צה"ל לוחם כבר בעיירה בית לאהיה (שבצפון הרצועה), אך הוא מתקדם הלאה הרבה קדימה - לעבר העיר עזה.

לתוך הרצועה כבר הוזרמו כמה צוותי קרב חטיבתיים, בעיקר של חטיבות החי"ר והשריון הסדירות של צה"ל, שמטבע הדברים הן הכי מאומנות. כוחות המילואים מיועדים לבוא ולתגבר אותן הלאה, בהמשך הלחימה, וככל שהמערכה תתרחב. 

משרד הבטחון פרסם היום שהוא סיפק לצה"ל, במאמץ מוגבר שלך התעשיות הבטחוניות, עשרות משוריינים חדשים - טנקים, נגמ"שי נמ"ר [נגמ"ש מרכבה], ונגמ"שי 'איתן' [שמשמשים כיום בעיקר את חטיבת הנח"ל - חטיבת חי"ר סדירה].

סביר להניח שבנוסף לחטיבות החי"ר והשריון, צה"ל מפעיל גם יחידות עלית בעומק השטח - סיירת מטכ"ל, שלדג, ויחידות קומנדו נוספות. היחידות הללו מסוגלות לפעול בתנאים קשים, בצוותים קטנים, להשיג מודיעין רב, ולתקוף בעצמן או להכווין תקיפה אווירית מדויקת.

בכלי תקשורת ערביים מדווחים על כך שטנקים של צה"ל כבר נעים לכיוון העיר עזה, הן מצפון מערב אל העיר, והן מדרום לעיר, ויש חילופי אש.

בלחימה היבשתית עד עכשיו דווח על היתקלויות (לא רבות) פנים אל פנים, וצה"ל מפעיל עוצמת אש גדולה מהאוויר ומהקרקע על מנת לחסל את החוליות של מחבלי חמאס, שמסתתרות בשטח הבנוי. היום בצהריים דווח על כך שהחיילים תקפו מוצב של חמאס בצפון הרצועה, הרגו עשרות מחבלים, והשמידו עמדות שיגור נ"ט, חוליות נ"ט, ועמדות תצפית.

עיקר החשש הוא ממערך המנהרות - יש מאות ק"מ של מנהרות מתחת לעזה, ויש להן פיר יציאה רבים מאוד, מהם מגיחים המחבלים, יורים טיל נ"ט או פותחים באש, ואז חוזרים למחסה של המנהרה. זה אתגר לא פשוט. צה"ל נערך לאתגר הזה בשנים האחרונות, ומפעיל לשם נטרולו יחידות מיוחדות של חיל ההנדסה, שמפעילות מגוון אמצעים לאיתור ונטרול המנהרות.

הנחת העבודה היא שהשטח הבנוי ממולכד, ולכן לפני תנועה ברחובות ובסמטאות, מומטרת עליהם אש כבדה ע"י חיל האוויר. ישנו גם חיפוי ארטילרי של תותחים ורקטות "רומח" מדויקות, וגם אש ימית מספינות הטילים של חיל הים, שחמושות במגוון טילים מסוגים שונים, וגם בתותחים.

ממשיכה גם הכתישה מהאוויר, וביממה האחרונה הושמדו מאות מטרות, ובהן גם פירי מנהרות, עמדות שיגור של נ"ט ורקטות, ומטרות רבות נוספות.

נזכיר שוב את דעתו הקדושה של הרבי מליובאוויטש שכל כך רלוונטית - אין צורך לסכן חיילים בכניסה לשטחים בנויים - יש להודיע מראש לאזרחים, ואז, לאחר המתנה קצרה - להחריב את כל השטח!

נבק שוב מכולם, בלי יוצא מן הכלל, להוסיף בקריאת תהלים ובנתינת צדקה לזכות החיילים, להחזרת החטופים, ועל מנת שמקבלי ההחלטות יעמדו איתן מול הלחמים ויקבלו את ההחלטות הנכונות עבור עם ישראל.

כמובן יש להזכיר את הוראת הרבי שליט"א מלך המשיח להוסיף בצדקה.

תיעוד מכוחות צה"ל בשטח רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל):

0accf7d8-ef39-4299-af64-4348d144d622

WhatsApp_Image_2023-10-31_at_03.43.30 (1)

WhatsApp_Image_2023-10-31_at_03.43.42

92ce707b-9c6c-4863-8c99-a9f49f857f56

WhatsApp_Image_2023-10-31_at_03.44.02

WhatsApp_Image_2023-10-31_at_03.42.26

WhatsApp_Image_2023-10-31_at_13.09.28 (1)

WhatsApp_Image_2023-10-31_at_03.42.31

WhatsApp_Image_2023-10-31_at_13.09.29 (1)

כתבות נוספות:

• "הרבי הציל את חיי": השליח שתכנן לחגוג את שמחת תורה בפסטיבל נובה

מקום בטוח: יאיר אנסבכר מציג את הניסים העצומים במלחמה

משבי החמאס יהודיה חזרה, אך זה רק פרומו לגאולה השלימה | הרב מנחם ישראלי

מה חושבים בכירי הרשות הפלסטינית ימח שמם על הטבח בשמחת תורה?

צריך להקשיב רק למי שצדק כל הזמן

תפילין הם נשק סודי, החיילים תובעים שיתנו להם יהדות

סיכום חדשות היום: חיל האויר דרוך להגיב בלבנון

התקיפה באיראן נועדה להעביר מסר

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...