• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

סיכום חדשות היום: חיל האויר דרוך להגיב בלבנון

פיגוע סמוך לשבי שמורון ללא נפגעים ב"ה. רבנים בקריאה: מותר להפציץ מטרות 'אזרחיות' בשביל למגר את האויב. סקר בלבנון מצביע על כך שהם לא מעונינים במלחמה עם ישראל, על רקע ההתחממות בלחימה מצד חיזבאללה. ועוד אירועים ודיווחים מהלחימה בחזיתות
סיכום חדשות היום: חיל האויר דרוך להגיב בלבנון
(צילום: דובר צה''ל)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

החמאס דוחף להפסקת אש

הפעילות ההתקפית היבשתית של צה"ל בתוך רצועת עזה נמשכת, מאות מחבלים נאצים נהרגו או נפצעו מאז שהחלה בליל שבת קודש. היום חוסלו בכירים רבים - מפקדי גדודים, מפקדים בכח הימי ובמערך הנ"ט של חמאס.

ארגון החמאס הנאצי, ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית שלו, ושחרר וידאו עם 3 חטופות, שביקשו, כמובן - הפסקת אש.

וכפי שכבר כתבתי כמה פעמים - זו כל המטרה של חמאס כרגע - שתהיה הפסקת אש "זמנית", ואחר כך הפסקת אש "הומניטרית", ואחר כך כבר תיפסק האש לגמרי, ומנהיגי הארגון הנאצים יצאו מבין ההריסות של עזה ויכריזו על נצחונם ח"ו.

אסור לתת לזה לקרות!

טיל נפל ליד בית לחם

בצהריים שוגר מטח רקטות לעבר ירושלים - רובן נפל בשטחים פתוחים, אחת נפלה קרוב לבית לחם.

בחסדי שמים לא נמסר על נפגעים או נזק. גם בצפון היו אזעקות, ובחסדי שמים לא דווח על נפגעים או נזק.

חיילת חולצה משבי החמאס

הותר לפרסום: צה"ל ושב"כ שחררו חיילת משבי החמאס, להלן ההודעה הרשמית: הלילה שוחררה החיילת טור׳ אורי מגידיש, במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי ארגון הטרור חמאס ב-7/10.

החיילת נבדקה רפואית, מצבה טוב והיא נפגשה עם משפחתה.

צה״ל ושב״כ ימשיכו לעשות כל מאמץ על מנת להביא לשחרור החטופים.

סייעתא דשמיא גלויה ונסית - וברוך ה' רואים שכאשר אנו פועלים נכון על פי התורה - יוזמים ותוקפים - אז האויבים שלנו מתפרקים וגם מצליחים לשחרר חטופים. 

רוב בלבנון: לא רוצים מלחמה

במשך היום חוסלה חולית חיזבאללה בצפון, והגיב בארטילריה על כל פעילות של ארגון הטרור.

לאורך היום הותקפו כמה פעמים מוצבי צה"ל בפצמ"רים וברקטות. לא היה נזק ולא נפגעים - בחסדי ונסי ה'!

למרות החדירה הקרקעית, חיזבאללה ממשיך לבצע פעילות מוגבלת בלבד - בחסדי ונסי ה' הגלויים.

ראש ממשלת לבנון אמר: אנו עושים כל שביכולתנו למנוע כניסה של לבנון למלחמה.

סקר בלבנון - רוב הגדול של האוכלוסיה לא מעונין בכניסה למלחמה.

נתניהו הזהיר היום את חיזבאללה: ״התמרון מייצר אפשרויות להשיג את שחרור החטופים ואנחנו לא נחמיץ אותן. אנחנו בעיצומה של המלחמה, אנחנו הצבנו יעד ברור להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. את הדברים האלה אנחנו עושים באופן שיטתי; קודם כל שלב הבלימה שהסתיים. השלב השני – כתישה מן האוויר שנמשכת כל הזמן. השלב השלישי – צה”ל הרחיב את כניסתו הקרקעית לתוך רצועת עזה, הוא עושה את זה בצעדים מדודים, מאוד עוצמתיים, תוך התקדמות שיטתית צעד אחר צעד...

במקביל אנחנו פועלים להרתיע באופן אקטיבי את חזית הצפון, ואני חוזר ואומר לחיזבאללה – אתם תעשו את טעות חייכם אם תחליטו להתערב באופן מלא במערכה, אתם תספגו מכה שאתם לא יכולים אפילו לדמיין״.

בחיל האוויר אומרים במפורש, שכרגע, "עיקר הכח" של חיל האוויר "שמור ומוכן" לעימות עם חיזבאללה, דהיינו שישראל מפעילה רק חלק מכוחה מול החמאס, ושומרת חלק נכבד מוכן להזנקה ולפעילות מיידית מול חיזבאללה, אם יהיה צורך בכך ח"ו.

החות'ים במלחמה מול סעודיה

בחסדי שמים - החות'ים בתימן מסתבכים עם סעודיה. לאחר שנה וחצי שבה לא היו הרוגים לסעודיה מול החות'ים, והם במו"מ להשגת הסכם, היה שינוי בימים האחרונים.

4 חיילים סעודים נהרגו לפני מספר ימים, וזה הביא שוב לעימות עם הסעודים. כמובן שזה לטובת עם ישראל, כי זה שוב מסבך את החות'ים - שירו טילים לעבר ישראל - עם הסעודים (שנתמכים ע"י ארה"ב).

200 מטרות הותקפו הלילה

בלחימה הקרקעית ביממה האחרונה לפחות 200 תקיפות אוויריות שהוכוונו ישירות ע"י לוחמי הקרקע.

הסיוע האווירי הצמוד כולל מסוקי קרב מדגם אפאצ'י, וכן עשרות מל"טים חמושים - שמקבלים מטרות ישירות מהמפקדים על הקרקע - ומבצעים תקיפות.

בסייעתא דשמיא חוסלו או נפצעו ויצאו ממעגל הלחימה מאות מחבלים.

בסייעתא דשמיא, מל"ט של חיל האוויר חיסל הלילה 20 מחבלים שהתכנסו בבית ברצועה.

עוד פרטים הותרו לפרסום על שחרור החייל החטופה טוראית אורי מגידיש:

המבצע נוהל מחמ״ל המבצעים של שב״כ, כאשר ראש השירות צופים בכל המתרחש. לוחמי השב״כ נכנסו ללב עזה לשחרר אותה, במבצע שתוכנן מספר ימים. במהלך המבצע התפתחו חילופי אש, בהם נפגעו מחבלים.

היא שוחררה במשך היום.

פרטים נוספים לא מאושרים לפרסום - כדי לשמור בסוד את שיטות הפעולה של צה"ל והשב"כ, ולאפשר פעולות נוספות.

רבנים: מותר להפציץ את 'שיפא' בשביל להגן על יהודים

עשרות רבנים פרסמו מכתב ובו הם קובעים שעל פי התורה, ההלכה והמוסר - אין שום מניעה לפגוע באויב, גם כאשר הוא מסתתר מאחרי אזרחים, כמובן בתנאי שהאזרחים הוזהרו.

מתוך המכתב: "מתוך השבר הגדול והכאב הנורא, נקום ונתחזק בעזרת ה'. 'עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע' – עם ישראל יקום בגבורה להכות באויביו, כדברי דוד מלך ישראל 'ארדפה אויבי ואשמידם ולא אשוב עד כלותם'. 'רק חזק ואמץ' - אנו מחזקים בכל לב את ידי החיילים המפקדים, השרים וראש הממשלה, ללחום בגבורה באומץ ובתבונה את מלחמת ה' ולנצח, ללא פחד ומורא מן האויבים ומלחצי אומות העולם".

"יש להבהיר כי גם כאשר האויב מסתתר מאחורי 'מגן אנושי', כמו המידע על מפקדת המחבלים בבית-החולים שיפא בעזה - אין מניעה משפטית, הלכתית ומוסרית, להפציץ את האויב לאחר אזהרה מראש. ואם בפעולה כזו ישפך דם נקיים, האשמה תחול רק על ראש המרצחים האכזריים ותומכיהם".

"הקדוש-ברוך-הוא, 'בעל מלחמות', ישמור את כל הלוחמים והאזרחים מכל צרה, ישיב את החטופים לביתם בשלום, ויצליח את דרכנו לניצחון אמיתי, 'וכפר אדמתו עמו'. בתפלה לרפואה שלמה לכל הפצועים, באיחולי נחמה עמוקה למשפחות החללים, ובברכת 'ה' עז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום'".

בין הרבנים שחתמו: הרב דוב ליאור, הרב צבי ישראל טאו, הרב יצחק גינזבורג, הרב מאיר מזוז, הרב אריה שטרן רב העיר ירושלים, הרב אליהו זיני, הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב דוד דרוקמן רב העיר קרית מוצקין, הרב דרור טויל רב העיר שדרות, הרב פרופסור נחום רקובר המשנה ליועמ"ש לשעבר, הרב יצחק שילת מראשי ישיבת מעלה אדומים, הרב דוד חי הכהן, רב המוא"ז שומרון הרב אליקים לבנון. הרב דוד פנדל ראש ישיבת שדרות, הרב בוצקו ראש ישיבת היכל אליהו, הרב יואל קטן, הרב איל ורד, הרב יהושע בן מאיר, ועוד רבנים נוספים.

ניסים מכל הכיוונים

ארגון הצלה ללא גבולות יו"ש פרסם: סמוך לשעה 14:10 (יום שני) פיגוע ירי מרכב חולף לעבר רכבים ישראלים, סמוך לשבי שומרון. בנס ללא נפגעים. כנראה ארע מעצור בנשקו של הנאצי.

אחד הנהגים הגיב בירי, והמחבל נמלט לכפר סמוך, ונטש את הרכב ואת הנשק.

נודה לה' ביחד על הנסים ועל הנפלאות ונפרסם לכולם כדי לזרז את הגאולה

כידוע הרבי שליט״א מלך המשיח מודיע שפרסום הנסים נוגע להבאת הגאולה (משיחת שבת פרשת וישב תשנ"ב):

"צריכה להיות ההכרה וההודאה לה' על הניסים שהוא עושה… בנוסף על ענין של הכרת טובה – הרי זה גם נוגע לביאת משיח צדקנו בגאולה האמיתית והשלימה, כפי שהגמרא אומרת: "ביקש הקב"ה לעשות חזקיה משיח . . אמרה מדת הדין לפני הקב"ה . . חזקיה שעשית לו כל הנסים הללו (שניצל מסנחריב ונתרפא מחליו) ולא אמר שירה לפניך תעשהו משיח". עפ"ז מובן בעניננו, שפרסומי ניסא של הניסים שעושה הקב"ה בזמננו – הרי זה נוגע להבאת הגאולה האמיתית והשלימה בפועל ממש!".

כתבות נוספות:

• "הרבי הציל את חיי": השליח שתכנן לחגוג את שמחת תורה בפסטיבל נובה

מקום בטוח: יאיר אנסבכר מציג את הניסים העצומים במלחמה

משבי החמאס יהודיה חזרה, אך זה רק פרומו לגאולה השלימה | הרב מנחם ישראלי

מה חושבים בכירי הרשות הפלסטינית ימח שמם על הטבח בשמחת תורה?

צריך להקשיב רק למי שצדק כל הזמן

תפילין הם נשק סודי, החיילים תובעים שיתנו להם יהדות

הותר לפרסום: חיילת שבויה הוחזרה הביתה

יומן מלחמה: סיכום היום בחזית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...