• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לקראת שורת ההתפטרויות הצפויה מי צריך למלא את תפקידי המפתח בישראל

"בשש אחרי המלחמה" ממתינה ועדת חקירה ודיון ציבורי נוקב, שבסופו רבים בצמרת הביטחונית והמדינית יעשו את דרכם הביתה • האם על ישראל להישאר עם שורת תפקידים חיוניים פנויה, או שלפני "סגירת החשבונות" כדאי לחשוב - מי כן צריך להיות שם? • כל מה שצריך לדעת על מנהיגות אחראית, שקולה, ובעיקר - בטוחה
לקראת שורת ההתפטרויות הצפויה מי צריך למלא את תפקידי המפתח בישראל
שולחן הממשלה (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

תחושת ההתנדבות והנשיאה בנטל המערכה, לא פוסחת על אף-אחד מאזרחי ישראל. בעקבות המתקפה האכזרית של חמאס, ולצד הלחימה בעזה, חש כל אחד כי מוטלת עליו אחריות לעשות את כל מה שהוא יכול על-מנת לתרום לניצחון.

רוח הלכידות והאחדות בעם השכיחו כמעט לגמרי את כל מה שהתווכחנו עליו לפני זמן קצר. כעת כולנו יחד, בערבות הדדית, נלחמים על הבית. אך לאחר שישקעו אדי האבק מנעלי החיילים, וכולם יחזרו הביתה בשלום, נאלץ כולנו לחזור למחדל שקיפח את חייהם של כ-1,500 יהודים ויהודיות, ששילמו בחייהם על כך שהם יהודים. הא ותו לא.

לא קשה לשער כי נושאי משרות רמות יאלצו להיפרד מתפקידיהם היוקרתיים, שכן עם השררה באה האחריות, ואחרי מחדל חמור שכזה, אין ספק כי תפקידי מפתח בהגנה על ביטחון המדינה יתפנו.

אך רגע לפני שכל זה קורה, עלינו לשאול את עצמנו: עבור מי אנחנו מפנים את המשרות הבכירות האלו? מי יהיה הבא בתור שיאייש אותם, ובו נוכל לבטוח שיספק לנו את הביטחון הדרוש לנו?

יש ביטוח?

למעשה, השאלה היא רחבה יותר. בעקבות ההפתעה וחוסר המוכנות למתקפה, לצד הפקת הלקחים הנדרשת של הדרג הצבאי והמדיני, נדרשת גם הפקת לקחים שלנו כעם - מי הוא המנהיג עליו נוכל לסמוך שאכן יספק לנו את מבוקשנו?

כיהודים, מלאכת החיפוש אחרי התשובה המספקת לא צריכה להיות קשה מידי. העם היהודי, לאורך הדורות, ידע וזכר את דגם המנהיגות האידיאלי אליו הוא שואף: מנהיג שיבטיח ביטחון לכל עם ישראל, יספק שגשוג כלכלי בטוח, וינקוט במדיניות שתבטיח את עלייתה של ישראל כמעצמה עולמית מובילה.

את כל היעדים האלו, יגשים מלך המשיח מיד עם בוא הגאולה השלימה, כך מבטיחים לנו נביאי ישראל בספר הספרים, התנ"ך.

בוא הגאולה, בהנהגת אדם בשר-ודם שישמש כמלך המשיח, יחתום אלפי שנים של התמודדות עם סבל, אובדן, קושי ורוע. אך כדי שכל זה יקרה, עלינו לבחור במנהיג שיוביל אותנו לשם. אין הכוונה לפתק בקלפי, אלא לבחירה אישית, פנימית, בינינו לבין הבורא. החלטה כי רצוננו שמלך המשיח הוא זה שינהיג אותנו, ויצעיד אותנו אל הגאולה.

הרמב"ם, בספרו ההלכתי 'משנה תורה', מפרט את שלל הדרישות בהן צריך לעמוד מלך המשיח. הוא למעשה מספק עבורנו, העם, סימנים כיצד לזהות את המנהיג היהודי המתאים, ולהבין שהוא עומד לגאול את עם ישראל.

מצאו אותו

מאות רבנים פוסקי הלכה מובילים מכל רחבי העולם, פסקו על-פי דברי הרמב"ם, כי מלך המשיח, האיש שיגאל את עם ישראל ויצעיד אותו לעתיד בטוח, הוא הרבי מליובאוויטש שליט"א.

המפעל העולמי שהקים הרבי שליט"א מלך המשיח, המאפשר לכל יהודי להתחבר ליהדותו ולקבל את כל צרכיו הגשמיים בכל מקום בעולם, יחד עם מנהיגותו הציבורית ודאגתו הפרטנית לכל יהודי בכל מצב, מציבים את דמותו כזה שיגאל את העם וישים קץ לגלות הארוכה.

אחרי שהבטיח הרבי שליט"א מלך המשיח כי דורנו הוא "הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה", קיבל הרבי שליט"א מלך המשיח את בקשת רבים בעם, כי מצפים שהוא יגאל את עם ישראל כמלך המשיח ויצעיד אותו על הגאולה.

כעת, לאחר שאנחנו יודעים מי הוא המנהיג שבכוח הבורא יוכל להבטיח את עתידנו, עלינו רק לבקש מהקדוש-ברוך-הוא שישלח אותו לגאול את עם ישראל. להחשת בואו, יש להתכונן באמצעות קיום מעשים טובים, מצוות, ולימוד תורה.

לבחירה במנהיגות כזו, לא צריך לצעוד עד הקלפי, מספיק להביט בתמונתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, וכמו שהכריז עם ישראל בימי דוד המלך כאשר ביקש מהבורא למנות אותו למנהיג, גם אנו יכולים להכריז בשמחה: "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד", ולהיות מוכנים לרגע בו הוא יופיע ויוביל את כולנו לגאולה נצחית.

5780_02 - (24) (1)הרבי שליט"א מלך המשיח (ארכיון)

התגשמותה של נבואת אחרית הימים: תוחלת החיים ממשיכה לעלות

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...