• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ו אב התשפ"ד (19.08.2024) פרשת ואתחנן

Cloudi הדרך החדשה לתחבורה ציבורית מהירה

יותר מהיר ממטוס ומסוגל לשנע בבת אחת מליונים • הכירו את כלי התחבורה החדש שיכנס בקרוב לפעילות • ולחוששים מזיהום אויר? מתברר שגם לזה יש פתרון...
Cloudi הדרך החדשה לתחבורה ציבורית מהירה
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחרי אלפי שנים, היא חוזרת, ובגדול. העננית, או בשמה המלאה 'ענני שמיא' חוזרים להסיע את ההמונים. בפעם הקודמת שהעננית פעלה, היה זה בעת יציאת מצרים, אז היה צורך לשנע את כל עם ישראל. מדובר על שש מאות אלף גברים, לא כולל נשים וילדים, ובהערכה כללית מדובר על למעלה משני מליון נפש.

באותם ימים, כדי לשנע את ההמונים במדבר במשך ארבעים שנה, הקיף הקב"ה את עם ישראל בעננים מיוחדים, בעלי סגולות ששמרו והגנו על עם ישראל. עננים אלו גם מנעו מאויבי ישראל מהגיע ולהלחם בהם, כפי שניתן למצוא במילותיו של הבורא למשה רבינו "צא הלחם בעמלק" - צא מתוך העננים כדי להלחם באומה הרצחנית שונאת ישראל.

מתברר, כי כעת, בקרוב ממש, יחזרו העננים לפעולה. בספר דניאל נאמר: "חזית הוית בחזוי ליליא וארו עם ענני שמיא כבר אנש אתה" (ותרגומו: רואה הייתי בחזיונות הלילה והנה עם ענני השמים כבן אדם מגיע). בפירושים המופיעים על הפסוק, ברש"י, מצודות דוד והרס"ג מבואר שהכוונה בפסוק זה על מלך המשיח. בגמ' (סנהדרין צח, א) דרשו: "אמר רבי אלכסנדרי: רבי יהושע בן לוי רמי כתיב "וארו עם ענני שמיא כבר איניש אתה", וכתיב "עני ורוכב על חמור"? זכו עם ענני שמיא, לא זכו עני רוכב על חמור".

משמעות דברי הגמרא היא שלאור זאת שאנו מוצאים סתירה בין המקורות כשמחד כתוב שמשיח יבוא כעני ורוכב על חמור ומאידך כתוב שאל הגאולה יגיעו על ענני שמיא, הרי שיש להבין זאת לפי תירוץ הגמרא שאם 'זכו' [בני ישראל זכו לגאולה מצד הנהגתם הראויה] יגיעו לגאולה על גבי עננים ואם 'לא זכו' [הגאולה תגיע רק מצד שהגיע שהגיע זמן שקבע השם כי לא ניתן עוד לעקב את הגאולה] יבוא משיח כעני ורוכב על חמור. דורנו הוא דור זכאי, כפי שקובע הרבי שליט"א מלך המשיח, במיוחד כאשר עם ישראל כולו כבר עשה תשובה, ולפחות כל יהודי הרהר תשובה פעם אחת בחייו ובכך יצאנו ידי חובה גם בעשיית התשובה הכללית של עם ישראל, ואשר על כן, כעת אנו ממתינים לעננים שיופיעו בקרוב ממש.

רבותינו זכרונם לברכה אמרו, שכאשר תחל הגאולה יתרחש נס מופלא: בבת אחת ינמיכו ענני השמים ארצה ויתפרסו על כל שטח בו מתגוררים יהודים. או אז יעלו עליהם כל היהודים ותוך זמן קצר ביותר יגיעו לירושלים הבנויה. כמו שנאמר: "וארו עם ענני שמיא". בדברי הגאונים אנו מוצאים שעל סמך פסוק זה, הוסיפו כי גם את עשרת השבטים (האבודים, שיחזרו לעם ישראל הגאולה האמיתית והשלימה) יביא הקב"ה על גבי ענני שמיא לארץ ישראל.

הרבי שליט"א מלך המשיח, מקשר את פעילות העננים להבאת עם ישראל, גם לדברי הגמרא כי לעתיד לבוא, יביא הקב"ה לירושלים את כל בתי הכנסת ובתי המדרש שבחוץ לארץ. לא רק זו, אלא כל יהודי ויהודי יעלה עם העננים לארץ ישראל, יחד עם כל רכושו.

עד כמה מהירה הטיסה על העננים, מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח כי נסיעה זו תהיה מהירה יותר אף מטיסה במטוס.

השימוש בכלי התחבורה העתידני, שכמובן עונה על כל הצרכים, (כולל מניעת זיהום אויר לאלו המעוניינים) לא יתרחש רק באופן חד פעמי. הנסיעה תתבצע בכל שבת ובכל ראש חודש, כאשר בבת אחת ישונעו מליוני היהודים לבית המקדש, על גבי העננים.

דבר זה נלמד מהפסוק המופיע אצל נביא הגאולה ישעיהו: "מי אלה כעב תעופינה וכיונים אל ארובתיהם", שהנסיעה תתבצע על גבי עננים, ומתי נגיע, גם התשובה לזה מופיעה בדברי הנביא: " והיה מדי חודש בחודשו ומדי שבת בשבתו יבוא כל בשר להשתחות לפני אמר ה'". וכפי שמבואר בפסיקתא על כך: "דבר אחר, והיה מדי חדש בחדשו, והיאך אפשר שיבוא כל בשר בירושלים בכל חודש ובכל שבת? אמר רבי לוי, עתידה ירושלים להיות כארץ־ישראל וארץ־ישראל ככל העולם כולו. והיאך הם באין ראש-חודש ושבת מסוף העולם? אלא, העבים (העננים) באים וטוענים אותם ומביאים אותם לירושלים, והם מתפללים שם בבוקר, והוא שהנביא מקלסן מי אלה כעב תעופינה וגו׳ (ישעיה ס, ח)".

ומה יקרה בשבת בה חל ראש חודש? מתברר עם ישראל יסע פעמיים לבית המקדש, גם לרגל השבת וגם לרגל ראש החודש זמנים מיוחדים בהם יש גילוי מיוחד של השכינה לה זוכים בני ישראל.

אגב, גם קריאת כתבה זו, מזרזת את התגשמות יעוד הגאולה בנושא זה. כך מגלה הרבי שליט"א מלך המשיח: "והנה כל הגילויים דלעתיד לבוא תלויים במעשינו ועבודתנו עכשיו. לכן, גם עניין הנ״ל דלעתיד לבוא יבוא כל בשר להשתחוות מדי חודש בחדש ומדי שבת בשבתו, תלוי גם כן במעשינו ועבודתנו עכשיו. והוא על־ידי הלימוד בעניינים אלו, כמארז״ל כל העוסק בתורת עולה כאילו הקריב עולה. והיינו כי בקרבנות ישנו המחשבה דיבור ומעשה שבזה, ועניין המחשבה הוא עניין עיקרי בקרבנות שצריך להיות לשמה דווקא, וכמאמר המשנה לשם שישה דברים הזבח נזבח, הנה מה ששייך עכשיו הוא רק עניין המחשבה ודיבור (כאילו הקריב), שזהו הכנה להשלמות שבזה שיהיה לעתיד לבוא, שאז יהיה גם במעשה.

"ועל דרך זה בענייננו, דעל־ידי שלומדים עניין העלייה לרגל שתהיה לעתיד לבוא בכל חודש ושבת, הנה זה עצמו נעשה הכנה לעלייה לרגל בכל חודש ושבת שתהיה לעתיד לבוא, בביאת משיח צדקנו במהרה בימינו ממש".

תופעה: דיונים ושיעורים על עתיד הר הבית

לקראת התרחבות גבולות ישראל: על משרד השיכון להיערך כראוי

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...