• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

המשששחק החדש של הפעוטות

ילדים משחקים עם נחשים ארסיים תופעה מלחיצה? מתברר שבקרוב מאוד נראה את זה והרבה מאוד • מה היינו יכולים לעשות עם הנחשים? הרבה מאוד • מה יגרום לשינוי והאם הוא אפשרי • כל הפרטים על המשחק החדש שבקרוב יכבוש את הפעוטות
המשששחק החדש של הפעוטות
כבר לא מפחיד ומסוכן
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

משחק הסנייק - גירסת המציאות. אחרי פיתוחים טכנולוגיים, משחקים דידקטיים מסוגים שונים ורעיונות למכביר. המשחק הבא של הפעוטות מפתיע במיוחד: משחק עם נחשים מסוכנים.

כן, כמה שהדבר מפתיע, מתברר כי הנבואה על המשחק החדש בו ישחקו הפעוטות בעת הגאולה האמיתית והשלימה, נאמרה בנבואה לפני אלפי שנה על ידי הנביא ישעיהו: "וְשִׁעֲשַׁע יוֹנֵק עַל חֻר פָּתֶן וְעַל מְאוּרַת צִפְעוֹנִי גָּמוּל יָדוֹ הָדָה" (י"א, ח). המפרשים מסבירים כי מדובר במשחק של פעוטות בגיל צעיר ביותר, בו הם ישחקו בפתח מאורת הנחשים. מפרשי המצודות מסבירים את הפסוק: "ושעשע" - ענין התעסקות לשמוח... את המילים פתן וצפעוני הם מפרשים - מין נחש רע. "גמול" - תינוק הנגמל משדי אמו יושיט שם ידו ולא יוזק. "הדה" - ענין הרמת היד להושיט והוא קרוב מלשון הידד (השבתי לקמן טז) אשר יאמר על ענין הרמת קול. "ושעשע" - תינוק היונק יתעסק לשמוח בהושטת ידו על הנקב אשר הפתן יושב שם ולא יזיקנו. הספרא מוסיף ומתאר את האירוע: "מלמד שתינוק מישראל עתיד להושיט את ידו לתוך גלגל עינו של צפעוני, ומוציא מרה מתוך פיו".

מתברר שאכן זו היתה התוכנית הראשונית. בבריאת העולם, היה הנחש אחד הסייענים הגדולים לאדם הראשון, עד לאותו רגע, ממש באותו יום בו נברא האדם, בו הנחש השיא את העצה הנוראית שגרמה לחטא החמור של האכילה מעץ הדעת, בניגוד מפורש לציווי שקיבל אדם הראשון. כך מתארת הגמרא במסכת סנהדרין בדף נט את העזרה הגדולה שהיה הנחש אמור לתת לאדם: "אלמלא (לא) נתקלל נחש, כל אחד ואחד מישראל היו מזדמנין לו שני נחשים טובים, אחד משגרו לצפון ואחד משגרו לדרום להביא לו סנדלבונים טובים ואבנים טובות ומרגליות. ולא עוד אלא שמפשילין רצועה תחת זנבו ומוציא בה עפר לגנתו ולחורבתו".

כן, כמה שהדבר מפתיע, מתברר כי הנבואה על המשחק החדש בו ישחקו הפעוטות בעת הגאולה האמיתית והשלימה, נאמרה בנבואה לפני אלפי שנה על ידי הנביא ישעיהו: "וְשִׁעֲשַׁע יוֹנֵק עַל חֻר פָּתֶן וְעַל מְאוּרַת צִפְעוֹנִי גָּמוּל יָדוֹ הָדָה" (י"א, ח). המפרשים מסבירים כי מדובר במשחק של פעוטות בגיל צעיר ביותר

הרבי שליט"א מלך המשיח מבאר שהנחש יעלה לדרגה נעלית יותר ממה שהיה לפני החטא כך שלא תהיה אפשרות שתהיה בו עוד ירידה. הפסוק המתאר את המשחק בין הפעוטות לנחש מגלה כי לעתיד לבוא יהיה שלום עם האדם והנחש ולא כבזמן הזה בו יש קללה מאת ה' על הנחש שתמיד תשרור איבה בינו לאדם, כמתואר בספר בראשית: "ויאמר ה' אלוקים אל הנחש כי עשית זאת ארור אתה מכל הבהמה ומכל חית השדה על גחונך תלך ועפר תאכל כל ימי חייך. ואיבה אשית בינך ובין האשה ובין זרעך ובין זרעה הוא ישופך ראש ואתה תשופנו עקב".

בתורת החסידות מבואר כי השלום בין האדם לנחש מתבטא בכך שהנחש יכנע ויתבטל בתכלית לאדם. דבר זה ייפעל על ידי הבירור והפרדת הטוב מהרע שתהיה בעולם כולו, שעל ידי זה יתגלה גם בנחש דרגתו האלוקית, ובמילא יתבטל לאדם שדרגתו האלוקית גבוהה יותר. את המושג "חור פתן", מסביר הרבי צמח צדק, שהכוונה היא לעומק ההתקשרות ברצונות זרים ותענוגים המנגדים לקדושה. אמנם בגאולה השלימה, בה יאיר גילוי אלוקות נעלה ביותר גם בדרגה הזאת, לא תהיה עוד התקשרות ורצון בתענוגים גשמיים אלא ביטול לאלוקות בלבד.

בימינו, מתפרסמות מפעם לפעם תמונות המחסירות פעימה, בהם נראים ילדים, בעיקר במדינות ה'עולם השלישי' המשחקים עם נחשים. אך מתברר כי מראה שכזה יהפוך בקרוב להיות לא נדיר במיוחד.

אגב, לחובבי הגימטריות מתברר שהערך המספרי של המילה 'נחש' עולה לערך המספרי של המילה משיח. גם בגדו של הכהן הגדול 'חשן' עולה באותו ערך. כאשר מלך המשיח יתגלה ויתוקן הנחש ויחזור למקומו הטבעי גם החושן שבבגדי הכהן הגדול יחזור לשמש כאורים ותומים ולהעניק תשובות לעם ישראל.

מערכת הביטחון תאשר בקרוב את דבר חיסולו של מוחמד דף ובכירים נוספים

תופעה: דיונים ושיעורים על עתיד הר הבית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...