• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"א תמוז התשפ"ד (27.07.2024) פרשת פנחס

תופעה: דיונים ושיעורים על עתיד הר הבית

שלשה שבועות של דיונים אינטסיביים מובילים לקראת בנין בית המקדש השלישי בירושלים בקרוב ממש • שורת אמצעי עזר וספרי עיון מנגישים לציבור הלומדים תרשימים והמחשות להבנת הנושא הבוער שעל הפרק • מאות שיעורים חדשים מוקמים בימים אלו, לצד הרצאות מיוחדות המעבירים את הנושא על כל צדדיו • הצטרפו גם אתם למיזם הלימודי המעשי שיעניק לכם את הכלים לפעולה ויתן לכם את המידע הנדרש לקראת הביקור בבית המקדש בקרוב ממש
תופעה: דיונים ושיעורים על עתיד הר הבית
בית המקדש יחליף את מסגד אל אקצא
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

החל מאתמול, באלפי מוקדים בארץ ובעולם החלו שיעורי הלכה אקטואליים בנושא בית המקדש. כן, לדעת איך מותר להיכנס לבית המקדש השלישי, רלוונטי לא פחות מלדעת מה מברכים על אורז, למשל. אתמול, י"ז תמוז, החלו "ימי בין המצרים" – כך מכונים שלושת השבועות מי"ז תמוז ועד תשעה באב. בשבועות אלה, מורה הרבי שליט"א מלך המשיח, יש ללמוד באופן מוגבר משאר השנה את הלכות בית הבחירה – ההלכות המתייחסות להנהגה בבית המקדש.

תקנת הלימוד החלה בשנת תשל"ו, אז הביא הרבי שליט"א מלך המשיח את דברי המדרש: אמר לו הקדוש ברוך ליחזקאל: ובשביל שבני נתונים בגולה, יהא בנין ביתי בטל?! אמר לו הקדוש ברוך הוא, גדול קרייתה בתורה כבנינה. לך אמור להם, ויתעסקו לקרות צורת הבית בתורה. ובשכר קרייתה שיתעסקו לקרות בה, אני מעלה עליהם כאלו הם עוסקין בבניין הבית.

כלומר - אומר הרבי שליט"א מלך המשיח - מכיון שהתורה משווה בין לימוד ההלכות של בית המקדש לבין בניית המקדש בפועל, הרי שהלימוד הוא חלק בלתי נפרד ממצות "ועשו לי מקדש"! כפי שמוסיף הרמב"ם: "ולא יאמר הרי הן דברים שאין צורך להן בזמן הזה כמו שאומרים רוב בני אדם" – אלא לימוד ההלכות כיצד לבנות ולהתנהג בבית המקדש הוא רלוונטי כבר לרגעים הקרובים!

בעקבות הוראה זו, יצאו לאור במשך השנים עשרות ספרי לימוד וסיכום, ספרי ילדים ומשחקי קופסא על בית המקדש, על מנת להקנות גם לילדים קטנים את הידע המעשי בעבודת המקדש.

אחד השיעורים המרכזיים בנושא, מתקיים מידי שנה בזמן זה, בבית מדרשו של הרבי שליט"א מלך המשיח, 770 בניו יורק. מידי ערב מתיישבים עשרות מאזינים, ומקשיבים לשיעור שנמסר בכל יום על ידי תלמיד אחר בישיבה. מאחורי מוסר השיעור מוצבת שמשונית עם מפת בית המקדש השלישי להשלמת האפקט הוויזואלי.

הלימוד בנושא המקדש דווקא בימי בין המצרים, מדגיש הרבי שליט"א מלך המשיח, לא מגיע מצד רגש אבלות על חורבן הבית, אלא מצד הציפייה לבית המקדש השלישי. ולכן הלימוד אינו בתור העשרת ידע כללי, אלא לימוד פרקטי משום שבית המקדש מגיע ברגע זה!

המשששחק החדש של הפעוטות

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...