• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

קיץ ללא מעוף

המשבר בענף התעופה נותן את אותותיו בשלל היבטים • ערימות המזוודות, תורים ארוכים, ומחירי הטיסות מרקיעים שחקים • האם המורכבות תגרום לישראלים רבים לוותר על חופשת הקיץ בחו"ל?
קיץ ללא מעוף
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

זר כי יקלע בימים אלו לנמל התעופה בן גוריון, עשוי לחשוב שמא טעה בדרכו, ולחלוטין לא הגיע ל"נמל התעופה הידידותי בעולם", כפי התואר בו זכה השדה הישראלי, לפני פחות מעשור. מחסור חמור בכוח אדם בענף התעופה, הופך את חוויית הטיסה לחו"ל למאתגרת מאוד, בלשון המעטה.

עמדות הצ'ק-אין אינן ערוכות מספיק על-מנת לקבל את כמות הנוסעים, הדבר יוצר תורים באורך בלתי נתפס, של אלפי אנשים, נשים וילדים הממתינים זמן ארוך כדי להגיע לעמדת הרישום לטיסה. תיעודים ויראליים מתפרסמים ברשתות החברתיות, בהם נראים תורי ענק הפרוסים לאורכו של שטח רב קודם הכניסה אל בית הנתיבות.

דרך מייגעת

תורי הענק יוצרים תופעה נוספת ומטרידה במיוחד, כאשר נוסעים רבים אינם מחשבים מראש את זמן ההמתנה עד ההגעה לעמדות, מה שגורם ללא-מעט נוסעים לאחר את מועד הטיסה, כאשר לאחר המתנה ממושכת הם נאלצים לגלות כי המטוס כבר המריא בלעדיהם.

סוגיית האחראים לפיצויים במקרה כזה, גם היא לא תמיד ברורה מספיק, כאשר רשות שדות התעופה וחברות התעופה זקוקות להחליט ביניהן על מי יפול הנטל הפעם.

תופעות אלו הם רק קדימון לכאוס בשוק מיון המזוודות, כאשר המחסור בעובדים מייצר ליין שאינו עומד בקצב המזוודות, ונוסעים רבים לא מוצאים את מזוודותיהם בעקבות חוסר שיוך בתחנה המתאימה. הדבר יוצר ערימות של מזוודות הממתינות למיון, כאשר גם כאשר מגיעים מתנדבים לבצע את המלאכה לטובת הציבור, אינם מצליחים לבדם להשתלט על כמות העבודה וקצב הביקוש.

גם מחירי הטיסות בקווים רבים מישראל לעולם, מטפסים לסכומים שלא נראו זמן רב, מה שמקשה על חתך רב באוכלוסיה שהתרגל לרכוש כרטיסי טיסה בתקופה זו, לממן את הוצאות הנסיעה.

האצבע המאשימה מופנית בזירה הציבורית כלפי מספר גורמים, עליהם נמנים בין השאר משרד התחבורה ורשות שדות התעופה, נטען כי הגורמים האחראיים אינם עושים דיו על-מנת לפתור את המשבר, שככל שעובר הזמן הוא הולך ומעמיק.

לא מוותרים

עם זאת, חשוב לציין כי שלל הבעיות הנובעות מן המחסור בכח אדם בענף התעופה, אינן מגבילות לחלוטין את האפשרות לטיסה. נוסעים רבים ממשיכים לזרות בשעריו של נמל התעופה בן גוריון, וככל שחוויית הטיסה נעשתה קשה יותר, עדיין עבור רבים אין בכך גורם מספיק כדי לוותר על הצורך בטיסות לחו"ל.

הדברים אמורים גם לגבי רבים המבקרים בניו-יורק, אחד מיעדי התיירות הפופולריים בקיץ בקרב הציבור הישראלי, הממשיכים כל העת לזרום אל התפוח הגדול, ולא מרשים לעצמם להפסיד את חוויית הביקור במרכז חב"ד העולמי בברוקלין - בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, בניין מספר 770, לו קרא הרבי "בית משיח". נוסעים רבים המקורבים ומתחברים לדרכה של חסידות חב"ד, אף מקדישים את הנסיעה כולה לשהות ממושכת בבית מדרשו של הרבי מלך המשיח שליט"א, כאשר במשך כשבוע הם זוכים להנות מאווירה התוססת ומהחווייה הרוחנית של תפילות במחיצתו והחיים לצידו של מי שמקדיש את כל-כולו עבור עם ישראל.

אך המשבר המדאיג, מוריד במספר רמות את החשק בנסיעה לחו"ל דרך נמל התעופה בן גוריון, מעורר תהיות רבות סביב נחיצות השימוש בענף התעופה, וגם מעלה סימני שאלה האם לנצח כל נסיעה למרחקים תהיה מלווה בקדחת סבוכה שכזו, כפי שאנו נאלצים לעבור כאשר אנו חפצים להמריא לכל יעד שהוא?

הפתרון באוויר

אלא שבקרוב מאוד, כלי התחבורה החדיש שיגיע לכאן יחסוך את הדילמה ואת החששות. בנבואתו על הגאולה אומר הנביא על דרך התחבורה בימות המשיח "וארו עם ענני שמיא" - התלמוד מסביר את הנבואה, כי בזמן הגאולה ענני השמים המוכרים לנו כיום הרחק ממעל, ימירו את עצמם לכלי תחבורה שמיש ונגיש, כאשר הם ינחתו בחצר הבית וישנעו אותנו למחוז חפצנו.

המקורות מסבירים לנו כי תפקידם המרכזי של העננים יהיה בהסעת הציבור הענק אל מרכז החיים היהודיים הגאולה, אל המקום אליו כולם ירצו להגיע בסבירות גבוהה - בית המקדש השלישי. בעבר, מנהג העליה לרגל היה נהוג בשלושת הרגלים - סוכות, פסח ושבועות. אך בגאולה העתידה יעלו ההמונים לבית המקדש בכל שבת וראש-חודש, כך שהנסיעה מכל קצוות תבל אל ירושלים עיר הקודש תהיה קו תחבורה פעיל ורצוף, לכך, בין השאר, ישמשו העננים.

בהזדמנות מסויימת גילה הרבי מלך המשיח שליט"א, כי מהירות הטיסה של העננים בגאולה, תהיה מהירה יותר ממטוס. מה שנותן לפתרון ניסי זה יתרון משמעותי על כלי התחבורה האווירי המוכר לנו, וחוסך זמן רב ופקקים אוויריים,בדרך לירושלים הבירה.

פעמים רבות אנו נחשפים להבטחות נבואיות כאלו ואחרות בנוגע לגאולה, ומתקשים להאמין שהחלום אכן אפשרי. אלא שמהות הגאולה היא חזרת הטבע למעמדו המקורי - כפוף ונשלט בגלוי ע"י הבורא. בדיוק כפי שידע הקדוש-ברוך-הוא לקרוע את ים סוף ולהוריד לאבותינו מן השמים, כך הוא יממש את נבואתו ויעניק לנו, צאצאי דור המדבר - את שלל ניסי הגאולה, שבקרוב מאוד יהפכו לשגרה.

האוטובוסים בכותרות: מפנים את המקום לתחבורה גאולתית

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...