• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

האיש שחשף את הדמות הכי משמעותית בהיסטוריה

רבים חפצים להיות חתומים על תגליות עולמיות, אך מעטים זוכים לכך • אחד מהנתונים הדרמטיים שהעולם שואף לדעת - מי האיש שישנה את ההיסטוריה? • מיד אחרי יום הולדתו של האיש שישנה את ההיסטוריה, אנחנו פוגשים במי שחשף את דמותו לכולם
האיש שחשף את הדמות הכי משמעותית בהיסטוריה
קבר הרמב”ם בטבריה (צילום: Own work)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אחד הימים הלחוצים והבהולים בישראל הוא ערב חג הפסח. יום אחד בשנה, השומר עמו אווירה מיוחדת במינה. בעוד שעות ספורות יכנס החג - וכולנו נסב לליל הסדר בשמחה ובחיוך. ביום הזה, ובשעות הלחוצות ביותר, אנו מפנים זמן להיזכר במתנה אותה קיבל עם ישראל בשעות אלו לפני קרוב לאלף שנים.

מי שזכה לגלות את אחד מן התגליות החשובות ביותר בהיסטוריה של העם היהודי, הוא גם אחד המנהיגים הבולטים בשרשרת הדורות של עם ישראל - רבי משה בן מימון, הנודע בכינויו 'הרמב"ם'.

יום הולדתו של הרמב"ם חל בי"ד בניסן, בערב פסח. תאריך יום ההולדת לא השתמר אצל רבים מגדולי ישראל, אך דווקא זכרו של הרמב"ם, שהטביע חותם עמוק בקרב עם ישראל, נשמר יחד עם תאריך יום הולדתו. מעבר לכך, אנו יודעים גם כי נולד לאחר חצות היום, בשעות הספורות לקראת שקיעת החמה וכניסת החג.

הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח הסביר כי שעת הולדתו מסמלת על היצירה המרכזית שחיבר בחייו - ספר ההלכות 'משנה תורה'. השעות שלאחר חצות היום בערב פסח, הן הזמן בו נאסר על יהודי להחזיק ברשותו חמץ. קיים איסור שתהיה במחוזותינו מציאות של חמץ, החל משעת חצות של ערב החג.

מהפכה בהנגשה

גם חיבורו של הרמב"ם, משנה תורה, הוא ספר הלכות ראשון ומהפכני, המביא את ההלכות הפסוקות מתוך הדיונים הארוכים והמעמיקים שבתלמוד. הרמב"ם, לראשונה, ראה צורך להביא אל הקורא הפשוט את השורה התחתונה אותה מסיקים לאחר כל הדיונים, את ההחלטה הנוגעת למעשה בפועל. בחיבורו זה סלל הרמב"ם דרך אל עולם ההלכה המפותח, המאפשר לכל יהודי ללמוד, לעיין ולדעת היטב את ההלכה - הכלל המעשי והפרקטי שעליו לקיים, הנובע מפלפולים ארוכים ודעות שונות.

זו בשורתו המרכזית של הרמב"ם, ובכך גם השקיע את מיטב שנותיו - בלימוד מעמיק של התלמוד והספרות היהודית כולה, על-מנת להסיק ממנו ספר הלכות. באותה תקופה, היה זה חידוש של ממש, שאיפשר לכל יהודי לפתוח ספר ולראות בו באופן פשוט כיצד עליו לנהוג בכל סיטואציה.

בדורות שאחרי הרמב"ם, קמו פוסקים נוספים גדולים וחשובים, שלעיתים ראו צורך לחלוק על הסקת מסקנותיו של הרמב"ם, והוציאו ספרים בהם הם מציגים בתחומים מסוימים החלטה אחרת למעשה מזו של הרמב"ם. אחד הנושאים החשובים ביותר לגביהם נתן הרמב"ם פסק ברור ומסודר, הוא הדרך לזהות את אישיותו של מלך המשיח - האדם שיחולל את המהלך המשמעותי והדרמטי ביותר באנושות.

אחד לאחד

הרמב"ם נתן שורה של סימנים, באמצעותם יהיה ניתן להסיק מיהו האדם אותו ניתן לקבל כמלך המשיח, ובאמצעות כך יביא לעם את הגאולה השלימה. אך דבר מעניין ומיוחד ניתן לראות, כי אף אחד מפוסקי ההלכה שהגיעו לאחר הרמב"ם, לא חלק עליו בתחום זה. כלומר, כל פוסקי ההלכה לדורותיהם, כל גדולי הרבנים, הסכימו עם הבנתו של הרמב"ם ועם הכללים שהציג אותם למד מתוך הספרות היהודית הקדומה לתקופתו - כיצד לזהות את המשיח.

כפי שיודעים רבים, האדם העונה אחד לאחד על סימנים אלו של הרמב"ם לזהותו של המשיח, הוא הרבי מליובאוויטש שליט"א. אישיותו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א כאילו נבנתה בהתאם לדמות אותה מציג הרמב"ם.

תם עידן האופוזיציה: טלטלה במערכת הפוליטית

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...