• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

תם עידן האופוזיציה: טלטלה במערכת הפוליטית

לאחר מושב חורף סוער וחריג, ישראל נערכת ברצינות לאתחול המערכת • בעוד שבועות ספורים יחל מושב הקיץ, ומידע אמין מספר על שינוי ענק • התכנית המלאה כבר מוכנה, ולא קיים חשש מתופעות לוואי או חסרונות • ומה חלקם של האזרחים בתהליך
תם עידן האופוזיציה: טלטלה במערכת הפוליטית
מנהיגות שלא נבחרת בקלפי (צילום: גדעון קובי, לע“מ)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

הפגרה בכנסת מתקרבת לקיצה, ומושב הקיץ בדרך להיפתח. לאחר חצי שנה בה התקשתה הקואליציה להעביר חוקים, אך גם האופוזיציה לא הצליחה להשיג הישגים משמעותיים - אנו עומדים בפני שיטת ממשל חדשה שישראל עוד לא ראתה.

מקורות אמינים במיוחד מוסרים כי בקרוב מאוד מערכת השלטון בישראל תשנה את פניה לבלי היכר. ולא, לא לרעה. הטלטלה הפוליטית שידעה המדינה בשלושת השנים האחרונות, מרגילה אותנו לרתיעה משינויים. אך גם בשורות טובות יכולות להגיע אל משכן הכנסת.

גורמים בולטים בקרב שורות המרכז-שמאל, כולל ארגונים חוץ-פרלמנטרים, סוברים במשך שנים ארוכות כי הימין "רומס את הדמוקרטיה". מעט מפתיע לגלות כי גם הימין מצהיר באופן מוחלט כי שלטון השמאל הוא "קץ הדמוקרטיה". השינוי הגדול שבדרך, יחתום את הדיון המייגע - מהי דמוקרטיה?

בשורות הבאות ננסה לפתור שני סימני שאלה בוערים - מהי שיטת הממשל ההגונה והצודקת ביותר, שתבטיח מסלול התנהלות תקין והוגן לישראל, וכן - כמה הפתרון הצודק הזה, הוא אפשרי ורלוונטי בתקופה הנוכחית?

ובכן, לא תופתעו. מקורות בכירים בכתבי התורה וההלכה, מציעים פתרון מושלם העונה לכל צרכי האומה. תחילה נפרט את פרטיו ומרכיביו, ומיד ניגש לבדוק כמה הוא מעשי, והאם אכן הוא עומד לקרות.

הסיבה לדמוקרטיה

את העיקרון לפיו העם הוא הריבון, והוא זה שקובע מי ימשול עליו, נאלצה האנושות להמציא לאחר שסבלה תחת שבטם של מנהיגים פרועים ואכזריים חסרי בלמים. אז הבינו בני האדם כי על איש רגיל לא ניתן לסמוך, ואי אפשר לתת בידיו את כל סמכויות ההנהגה. יש להכפיף את השלטון לחכמת ההמונים תחת איזון עדין, הציעה הדמוקרטיה.

אך את האפשרות האחרת, שמאזנת בין משילות ושלטון יעיל לבין צדק ויושר מוחלטים, עדיין לא פגשנו. זוהי שיטת השלטון שרוצה הקדוש-ברוך-הוא לכונן, זו השיטה שמציעה התורה.

מנהיג אחד חזק, בשר ודם, ילוד אישה, שינהיג את העם עם יכולות מדהימות ושיקול דעת מדויק. אך במקביל, קיימת תעודת ביטוח לגבי טוהר מניעיו ויושר דרכו - את כוח הנהגתו הוא איננו שואב רק מאישיותו ומידותיו האישיות (מה שהביא מנהיגים רבים בהיסטוריה לשחיתות ואופן הנהגה שאיננו טובת העם) אלא מכוח אלוקי.

במלכותו הוא מבטא ומוריד למעשה את רצונו של מי שמבטא את הצדק המושלם, את טובת הציבור באופן כללי ואת טובת הפרט על כל גווניו באופן פרטי - מלכותו של מנהיג זה היא למעשה ידו הארוכה של הקדוש-ברוך-הוא.

מלכות שבכל פרטיה כפופה לרצונו של השם, לכללי הצדק והיושר האלוקיים, ויודעת מהו הצעד הנכון לעשות לטובת הציבור. מלכות המתנהלת בכל פרטיה על פי הוראותיו של בורא העולם - הקדוש-ברוך-הוא.

ישראל יוצאת לדרך חדשה

שיטת ממשל כזו, מבטיחה מנהיגות יעילה ככל האפשר, עם יושרה וטוהר מידות מוחלט מצד המנהיג, שכן בכל פרט בהתנהלותו הוא בסך-הכל מתרגם לרמת המעשה את שליטתו של הקדוש-ברוך-הוא בעולם.

שיטה מושלמת זו, שתביא לשיפור איכות החיים, צמיחה כלכלית ומדינית ושגשוג חברתי, היא ממשלתו של מלך המשיח.

היא מקפלת בתוכה את הטוב המושלם, את הסוף למצוקות רבות שעד-עתה לא היתה היכולת לפותרן. היא משלבת בין מלכות ממשית של אדם טבעי, לבין כוח אינסופי של בורא העולם, שיכול לאחד סוף-סוף את העם ולהתמודד עם כל משבר וכל איום.

נשמע אוטופי? פנטזיה לא מציאותית? אכן. זה נשמע כך. אך העדכון החשוב הוא, כי לא רק שהפתרון הוא ממשי ונמצא בהישג יד, אלא שהאדם שיממש את שיטת ממשל זו נבחר כבר על-ידי הקדוש-ברוך-הוא!

וכמו בחירות אמיתיות, גם הקב"ה בחר במועמד הטוב ביותר, שעברו וקורות חייו מראים התאמה מושלמת ומקסימלית לתפקיד ההיסטורי אותו עליו לבצע.

בורא העולם בחר ברבי מליובאוויטש שליט"א להיות מלך המשיח. הוא האיש לו נותן הקב"ה כוחות וסיוע אלוקי, להנהגה המושלמת והטובה ביותר.

כמה זמן נצטרך להמתין למימוש התכנית הנפלאה? האם המצב הפוליטי הרגיש אכן קרב לקיצו? התשובה היא, חד משמעית - כן. הרבי שליט"א מלך המשיח מודיע ברורות, כי הגאולה שתבוא על-ידו היא קרובה מאוד, והיא תתרחש בזמננו. עלינו מוטל להביע אמון מול הבורא במהלך, להכיר בהנהגת הרבי שליט"א כמלך המשיח, ובכך לאפשר לו לגאול את העם כולו.

מקורות: במדבר יב, ג. דברים ה, ה. ישעיה יא, א-ה. משנה תורה - רמב"ם הלכות מלכים פרק יא. שו"ת חתם סופר יורה-דעה סימן שנו.

מצויים בבעיה רפואית? שורת מרכזים רפואיים נסגרים

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...