• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

בקרוב: רפורמת ענק במערכת המשפט

פסקת התגברות? חשבתם שזה המקסימום שאפשר לשנות בבית המשפט? בקרוב תתקיים מהפכת ענק בעולם המשפט, כאשר במרכזה תעמוד שינוי שיטת השפיטה באופן דרמטי. השיטה החדשה מבטיחה ניהול דיון יעיל יותר, עם פסיקה מהירה, חדה וצודקת יותר. גם מסחיבת התיקים בעינוי-דין מתמשך הגיע הזמן להיפרד
בקרוב: רפורמת ענק במערכת המשפט
מבנה בית המשפט העליון בקריית הממשלה (צילום: israeltourism)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

יוסף אברמוביץ

 סטודנטים למשפטים? כדאי שתבדקו היטב מה עומד להתרחש בקרוב בעולם המשפט. שנים רבות מכירה האנושות את בתי המשפט במתכונתם הנוכחית. המתכונת שמשתדלת להיות צודקת ויעילה, אך במגבלות היכולת.

עולם המשפט כיום, איננו מתיימר להגיע לחקר האמת המושלמת. גם לאחר שלבים רבים של חקירה וגביית עדויות, יודע חבר השופטים כי הפסיקה כפופה להבנתו את האירוע בלבד, ואיש אינו יכול להבטיח כי הפסיקה משקפת את הצדק המוחלט ומתייחסת לכל מרכיבי האירוע הנידון.

בקרוב ממש, עומד להתחולל שינוי משמעותי בבתי המשפט. אחד מתפקידיו המרכזיים של הרבי שליט"א מליובאוויטש כמלך המשיח בגאולה הוא שפיטת העם. במקורות היהדות ניתן משקל כבד בפרטי דמותו של המשיח, לגבי האופן בו הוא דן את העם.

שיטת השפיטה של משיח, שתחל בקרוב ממש, מוגדרת בתלמוד 'מריח ודן' ("מורח ודאין"). כלומר, המשיח ישתמש עבור בירור הצדק בכוח המכונה "חוש הריח" - החוש העדין והנשמתי, שחודר לתוך הנפש ומסוגל להבין באופן מדויק את הסערה המתחוללת בתוכה.

שפיטה זו היא עוד ביטוי של הכוח האלוקי, רוח-הקודש בו ניחן המלך המשיח. בכוח זה יכול השופט - המשיח - להבין לליבם של בעלי הדין. מחד, לזהות את המניעים הנסתרים של האדם לביצוע פעולותיו, ולגלות האם בתוכו מסתתר רוע; ומאידך, לגלות הבנה מושלמת להתמודדות ולתחושות אותם חווה האדם בשעת מעשה.

כוח זה, ימנע ממנו גם לקבל עלילות שקר וכזב, ומדיניות של תפירת תיקים ואכיפה בררנית. המשיח ישפוט את כל באי שעריו באופן צודק ושוויוני, כך שלא רק שיגיע לחקר האמת המוחלט ברמה הטכנית, כי אם גם יקח בחשבון את מרכיבי המקרה הפנימיים, את תחושותיו האישיות ומניעיו הנסתרים של כל אחד מבעלי הדין ונוכחי האירוע.

כאשר כל הנתונים, מכל הבחינות, פרוסים כך בפני השופט, הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח, אין ספק כי הדבר מביא למערכת משפטית, איכותית, צודקת ומתחשבת יותר.

דרך פעולה זו המביאה לתוצאות אמת מדוייקות, יביאו לא רק את עם ישראל לקבל את פסקיו, אלא אפילו אומות העולם יגיעו אליו לירושלים על מנת שיכריע במחלוקות גלובאליות ויפתור את כל הסיכסוכים ביניהם, כנאמר: "ושפט בין הגוים והוכיח לעמים רבים..."

מקורות: ישעיה יא, ג. סנהדרין צג, ב. ספר הזוהר חלק ב עח, א. ברכות מג, ב. אבות ב, ד. לקוטי דיבורים (הריי"ץ מליובאוויטש) חלק ב עמ' שיז.

המשרד לבטחון פנים יחסוך מליונים מתקציבו השנתי: משטרת ישראל לקראת פרויקט התייעלות ענק

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...