• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

מסתמן: משרד האוצר יוביל תכנית סיוע שאינה כלכלית

קרוב למליון מובטלים לצד בעלי העסקים הקטנים מחכים לתוכנית הסיוע של שר האוצר • אם מישהו חשב להסתמך על עמותות החסד והצדקה - גם הן עומדות להעלם בקרוב • ומה יעשה מי שבכל זאת ירצה לעשות חסד ולתרום?
מסתמן: משרד האוצר יוביל תכנית סיוע שאינה כלכלית
תוכניות מיותרות. שר האוצר החדש ליברמן (צילום: Kobi Gideon לע”מ)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

אוכלוסיית העצמאים בישראל עדיין לא החלה להתאושש ממשבר הקורונה, כאשר מקומות עבודה רבים נסגרו ומספר המובטלים בישראל נע סביב המליון. אמנם העסקים הקטנים הם אלו שנפגעו באופן הקשה ביותר מהמשבר הכלכלי החמור שידעה המדינה בעקבות המגיפה, אך עדיין קיימים רבים נוספים שלא מוצאים את צעדיהם בשוק בעולם שאחרי הקורונה.

הממשלה החדשה, וביחוד הזרועות הכלכליות שבה, שמה לה ליעד להוציא את ישראל מהבוץ הכלכלי ולנצל את ההזדמנות דווקא להזנקת המשק. מדובר בתכנית חיובית כמובן, אלא שכלל לא בטוח שהיא רלוונטית כיום.

נבואת הרבי מליובאוויטש שליט"א מלך המשיח, מבשרת בבטחה כי הגיע זמן הגאולה וממש בקרוב אנחנו עומדים להיכנס לעידן החדש של ימות המשיח. מחסור ובעיות כלכליות כלל אינן עומדות על הפרק בעידן הגאולה, בפתחו אנו עומדים.

האם הדבר יציב מכשול לשרים החדשים שזה עתה נכנסו לתפקידם? האם תכניות רבות יצטרכו להיגנז? מצד אחד, בוודאי שכן. אין צורך בזמן הגאולה לסייע באופן כלכלי ליהודי, כאשר מדובר על תקופה של שפע אדיר.

אמנם, מצד שני, קיים בהחלט מקום לתכניות סיוע וצדקה. שכן, עם כל השפע הכלכלי הגשמי שיאפוף את האנושות, איננו מעונינים להיפרד מהערבות ההדדית ומהחסד שהוא חלק בלתי נפרד מדמותה של היהדות ושל עם ישראל.

אם כן, צדקה וסיוע ינתבו בקרוב את מקומן לסיוע רוחני - בלימוד ובהשראה. אמנם, גם בתחום הידע ולימוד התורה יהיה קיים שפע גדול, אך בתחום זה תמיד אפשר לעלות ולהשתפר. לכל אחד יהיה תמיד מה ללמוד ולהוסיף בידיעת חכמת התורה, בה נהגה בשמחה בזמן הגאולה הקרובה, וכן תמיד יהיה מקום להתקדם בחיבור ובדביקות בבורא - הקדוש-ברוך-הוא.

לכן הסיוע והעזרה ההדדית שלנו ינותבו בקרוב למקומות אלו של השראה רוחנית ולימוד תורה - אלו יהיו הצדקה והחסד החדשים של עידן הגאולה.

ואם ממש חסרה לכם הסיטואציה בה כסף עובר מיד ליד מתוך חמלה וחסד, הרי שכדי לקיים את אחד משלושת העמודים עליהם העולם עומד - תורה עבודה וגמילות חסדים - אכן ישומר מפעל ההלוואות. לאו דווקא מתוך צורך וחסר, אנשים ילוו כסף האחד לשני - כדי לשמר את אחד מבסיסי העולם - חסד.

מקורות: בהר כה, ל; אבות א, ב; סוכה מט, ב; תורת משה (חתם סופר) פרשת בחוקותי; שיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א שבת פרשת תבוא תשמ"ט; הדרן על הרמב"ם (הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א) תשמ"ט

בקרוב: נפרדים מהפרידה

מערכת הביטחון תאשר בקרוב את דבר חיסולו של מוחמד דף ובכירים נוספים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...