• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

לאחר שנה של חרדה: גובש פתרון לתופעת חזירי הבר ברחובות חיפה

זה כבר מזמן הפך למטרד המפר את שלוות חיי תושבי חיפה • ישיבות מליאה נערכו בעיריה, ואף הועלו מספר הצעות, אך בנתיים אין פתרון שיביא לסיום התופעה המסוכנת • האם הפתרון נמצא ממש מעבר לפינה • התורה מעידה כי בקרוב לא רק בעיה זו תפסק, אלא אף האיום מצד חיות טורפות נוספות
לאחר שנה של חרדה: גובש פתרון לתופעת חזירי הבר ברחובות חיפה
חיפה. בקרוב פתרון למטרד (צילום: צבי רוג’ר)
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

העיר חיפה סוערת ומפולגת בשנה האחרונה בעקבות בעיית חזירי הבר שבעקבות מגיפת הקורונה - בין השאר - החלו לפלוש משטחי היערות אל השטח העירוני. החיות המפלצתיות מטילות את אימתן על התושבים, הופכות פחים, ומסתובבות עם עשרות גורים ברחובות חיפה - כאילו היתה עיר נידחת במערב הפרוע.

מומחים רבים מצביעים על המקור לתופעה בנקודת הזמן שלפני חמש-עשרה שנה, כאשר התבצעו הקידוחים בבטן הר הכרמל עבור סלילת מנהרות הכרמל, אז נאלצו החיות למצוא לעצמן סביבה אחרת וגילו כי אינן מוגנות בוואדיות ובאיזורי המחיה שלהן. 

המשך הבניה ביערות ושנת הקורונה שרוקנה את הרחובות, גרמו לתופעה להתפרץ בקצב חסר תקדים, ולחזירים - להרגיש כאילו בני האדם הם אורחים ברחובות העיר, בהם הם משוטטים ללא מעצורים.

זעקתם של התושבים החיים במצוקה, כשלא פעם הם אף מרגישים מאויימים מהפולשים הלתי קרואים, הגיע עד לישיבות מליאת העיריה. לא פעם מתפרסמים סרטונים של תושבים המתעדים את המצב בו הם חיים ובהם הם מגוללים את העמתחולל בעיר בחודשים האחרונים.

יש פתרון?

מה שגורם לסערה הציבורית הרחבה סביב הנושא, הוא אי הבהירות סביב הפתרון הנדרש. ישיבות סוערות במליאת העירייה מסתיימות ללא פתרון ממשי, ובין תושבי העיר קיים ויכוח עז לגבי דרך הטיפול הנכונה בבעיה, אם קיימת כזו בכלל.

הפגנות, עמותות, דו"חות ועיצומים הם חלק מתופעות הלוואי מהן סובלת העיר סביב תופעת החזירים שהפכה בשנה האחרונה לנושא שאיננו יורד מסדר היום, ומשבש את כל מהלך החיים הנורמטיבי בעיר השלישית בגודלה בישראל.

האם קיים פתרון ממשי לבעיה זו? והאם ניתן בכלל להעלות על הדעת שהפתרון לבעיה זו הוא למעשה חלק קטן מפתרון רחב יותר למה שמסמלת הבעיה הזו? מסתבר שכן. לא רק שקיים פתרון ממשי ואפקטיבי למטרד הנוראי, אלא שהוא בר ביצוע ועתיד לקרות בקרוב ממש.

אחת מן ההבטחות הבולטות בתורה לגבי העידן בפתחו אנו עומדים - עידן הגאולה השלימה וביאת המשיח - היא, כלשון התורה "והשבתי חיה רעה מן הארץ".  מציאותן של החיות הרעות והמזיקות תיפסק, והן יסגלו לעצמן טבע חדש שאיננו מזיק ומסכן את בני האדם שסביבם. 

בניגוד למצב הנוכחי בוא הם מאיימות על שלום בני האדם ועל סביבתם.

צפיה מהנה

חזירי הבר, ועמם גם האריה, הנמר, כלבים נושכים וכל בעל חי שכיום מזיק ומסכן את סביבתו, ישנו את טבעם ויהפכו לפתע לחיות רגילות ומתורבתות. אמנם הדבר עשוי לשעמם את צופי National Geographic, אך ניתן לשער כי יהיה מענין לא פחות לצפות באריה וכבשה מנהלים את חייהם בתיאום ובהרמוניה…

שיתוף פעולה זה והסרת טבע רע ומזיק מבעלי חיים, מסמל גם הוא את המגמה המרכזית סביב כל תהליך הגאולה - הנבראים נשארים כפי שהכרנו אותם, העולם ומרכיביו נשארים כאן ולא מפנים את מקומם לעולם חדש ושונה, אלא שמרכיב אחד מרכזי נעלם מחיינו - הרוע.

זו גם התשובה לתמיהה מדוע אלוקים ישאיר בחיים את החיות הללו וישנה את טבען, אם ביכולתו להשמידן לגמרי? כי זוהי כל מהותה של הגאולה - הרוע, הטבע, הגשמיות, הופכים בעצמם לטוב, אמונה וגילוי כבוד הבורא בעולם.

מקורות: בחוקותי כו, ו. ומדרש תורת כהנים על המקום; סנהדרין צז, א; לקוטי שיחות (הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א) חלק ז' ע' 188

כעת זה ודאי: ישראל בדרך לסיום הפלונטר הפוליטי

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...