• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מערכת החינוך פותחת שנה, כשפניה לשינוי אדיר ביכולת הלמידה

כמעט שניים וחצי מליון תלמידים בישראל צועדים בימים אלו לפתיחת שנת הלימודים, לא בטוח שהם ומוריהם מודעים לשינוי האדיר שעומד להתחולל בקרוב ביכולות ובאפשרויות שלהם, כילדים צעירים
מערכת החינוך פותחת שנה, כשפניה לשינוי אדיר ביכולת הלמידה
בשנה הקרובה הילדים הצעירים עומדים להפתיע גם את עצמם
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

מערכת החינוך כפי שאנחנו מכירים אותה מתחלקת לארבע שכבות מרכזיות: גני ילדים, בית הספר היסודי, חטיבת ביניים ובית הספר תיכון. חלוקה זו לא נעשתה בתום לב, אלא כדי להבדיל קבוצות גיל שונות במהלך שנות הלמידה, כדי להתאים כל מוסד לצורך וליכולת הלימודית של גילאי תלמידיו.

אלא שבקרוב מאוד, כאשר תגיע הגאולה האמיתית והשלימה בביאתו של מלך המשיח - הרבי מליובאוויטש - יחולו תמורות משמעותיות ביכולות הילדים הצעירים ותפיסתם. הדבר צפוי להשפיע עם השלכות רבות על מגוון תחומי החיים.

מה הם המאפיינים הבולטים המיוחד בילדי דור העתיד, דור הגאולה?

באופן כללי, גם בגאולה תישאר החלוקה ביכולת השכלית לפי גילאים. כלומר, למרות שנהרות הידע ישפכו בפני בני האדם - עדיין האפשרות להכילם תהיה מושפעת באופנים שונים מגילו של הלומד.

א' ב' מסוג אחר

אך בדבר יחודי לא תהיה אבחנה בין גילאי האנשים. כל לימוד שהוא מורכב משני רכיבים מרכזיים: תפיסת הענין בכללותו - הידיעה על מציאותו והתודעה הנכונה לגביו, זהו ענין אחד. הפרט הרחב יותר בלמידה הוא הניתוח של פרטי הענין, ההרחבה בו וההעמקה עד כדי פריסת תמונה רחבה ובהירה, המתאפשרת רק לאחד התבוננות בנושא.

יכולת ההעמקה וההתבוננות במציאותו ורצונו של הקב"ה, תהיה מושפעת גם בגאולה מגיל האדם. אך לא יהיה כל הבדל בין ילדים קטנים לבין אנשים מבוגרים בתחום התפיסה הכללית הנכונה והמדוייקת של מציאותו של הבורא. בעולם בו קיומו של הבורא עתיד להיות מוחשי וגלוי בכל פרט בבריאה - מדובר בנתון משמעותי וחשוב.

הבסיס של האנושות בזמן הגאולה, הנחת היסוד הראשונה המשותפת לכל הנבראים בעולם - מציאותו של הקדוש ברוך הוא וגילויו בכל פרט בעולם - לא תהיה כפופה להבדלי גיל ותפיסה שכלית, אלא הבסיס הכללי יהיה משותף וקולע אצל כל בני האדם.

גם בקרב אוכלוסיית התינוקות, אנחנו נראה שינוי משמעותי כאשר יכולת התפקוד של הפעוטות תחולל פלאים ומגבלות שאנחנו מכירים כיום בשלל תחומים אצל הגיל הרך, לא יתקיימו. במספר מישורים עומדים התינוקות והפעוטות להדביק את הפער ולהיות מסוגלים להתנהל כאנשים בוגרים.

גם קצב הגידול של אוכלוסיית הילדים יגדל פלאים, כתוצאה מכך שאישה תוכל ללדת בכל יום, כאשר זמן משך העיבור יארך פחות מיום. הדבר איננו בסתירה אפילו לדעות בתלמוד הסוברות כי בגאולה לא יתרחשו ניסים חדשים ומיוחדים שלא נראו בעולם קודם לכן, שכן אנו מוצאים שבתחילת ימי העולם, לאחר הבריאה - בדורות הראשונים קודם החטאים ששינו את פני העולם, ארך הריון לפני לידה יום אחד.

אם כן, שינוי זה איננו חידוש מיוחד המתרחש בעולם באופן ראשוני, כי אם חזרה של מצב העולם לקדמותו ולהתנהלותו הנורמלית, כאשר הריון אורך יום אחד בלבד, ומיד לאחריו אפשר ללדת ילד נוסף…

מקורות: ירמיה לא, ז; שבת ל, ב; נצח ישראל פרק נ; מדרש בראשית רבה ראש פרק לו; שיחת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א בכינוס השלוחים תנש"א; לקוטי שיחות כט ע' 14; דבר מלכות פרשת ואתחנן סעיף ח.

שינוי משמעותי בסידור התפילה וגם בדירי הצאן

להרוג את המוות: חבל התליה של הרוע

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...