• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

בקרוב: בתי הכנסת יעלמו מהנוף העירוני

אמנם קשה לנו לדמיין זאת, אך כחלק מניסי הגאולה - בתי הכנסת כבר לא ישארו על תילם כפי שאנו מכירים כיום • ניחשתם נכון, זה קשור לבית המקדש • וגם: עובדה מיוחדת על המקום בו אנחנו מתפללים כיום
בקרוב: בתי הכנסת יעלמו מהנוף העירוני
בית כנסת אלטנוישול בפראג. שמו ניתן לו ‘על תנאי’ עד שיעבור לירושלים (צילום: Andreas Praefcke)
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

כולנו מכירים את המשמעות והחשיבות המיוחדת המיוחסת לבית הכנסת כיום. בית הכנסת הוא המקום הקדוש ביותר שיש לנו, הוא מרכז החיים והלב הפועם של העם היהודי, בו מתקיימים התפילות במשך כל ימי השנה, שם גם מקבלים עול תורה ומצוות בגיל 13. כל אחד פוקד את בית הכנסת לפחות כמה פעמים בשנה אם לא מידי יום. אך במבט היסטורי רחב יותר, בית הכנסת הגיע לחיינו כממלא מקום.

לאחר חורבן בית המקדש, בו שרתה השכינה, המקום שהיווה מקום התגלותו של אלוקים בעולמנו - לא היה קיים, ולכן הוזקקנו לתחליף. למקום שיבוא תחת בית המקדש כמקום גשמי שבו שורה אלוקים כאן בעולם.

אמנם לבית המקדש אין תחליף, ומאז שעם ישראל יצא לגלותו לפני כמעט אלפיים שנה, הוא כמה ומייחל ליום הקרוב מתמיד, בו יתגלה מלך המשיח - הרבי מליובאוויטש שליט"א - ותגיע הגאולה השלימה בה יבנה בית המקדש השלישי והניצחי, אך לעם ישראל מוכרח להיות מקום בו הוא פוגש את אלוקים, בורא העולם, ומתפלל אליו.

המקום שהחליף באופן זמני את בית המקדש, בתפקידו כמקום שכינתו של הקב"ה, הוא בית הכנסת. במקורות היהדות נקרא בית הכנסת "בית מקדש מעט", הוא איננו בית מקדש ממש, אליו מחכה הקב"ה, והוא דירה של ממש לבורא כאן בעולם, אלא הוא כעין תחליף זמני ומוקטן ביותר בו קיים שמץ ממגוריו של הקב"ה בעולם בזמן בית המקדש, אז האיר הגילוי במלא הודו והדרו, כפי שניתן היה לראות את הניסים הגלויים שהתחוללו בו.

מקדש מעט

השכינה העוצמתית והממשית שהיתה בבית המקדש, קיימת כיום במעט בכל בית-כנסת ברחבי העולם, באשר הוא.

בקרוב ממש, עומדים בתי הכנסת בפני עידן חדש, שכן על-פי נבואתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, הגאולה השלימה עומדת להתרחש בקרוב ממש, בית המקדש השלישי יבנה בירושלים, ואלפי בתי-כנסת ברחבי העולם ימצאו עצמם - לכאורה - חסרי שימוש? האם קדושתם הנפלאה המוכרת לנו של בתי הכנסת עומדת להתערער בקרוב, כאשר בית המקדש יחזור לשמש כמשכן לאלוקים בעולם הגשמי, ובמצב כזה אין לנו צורך ב"בתי מקדש מעט" המהווים תחליף לדבר האמיתי?

החדשות הטובות הן, כי לא זו בלבד שהתואר "בית מקדש מעט" לא ישלל מבתי הכנסת, כי-אם להיפך - מתואר זה תרד המילה "מעט", ומכאן ישמשו בתי הכנסת בתור בית המקדש של ממש.

עולים בדרגה

בביאת המשיח, כאשר בית המקדש ירד מן השמים ועננים יסיעו את עם ישראל מכל קצווי תבל לירושלים, מספרת לנו הגמרא כי עתיד להתרחש באותה עת דבר מדהים נוסף: בתי הכנסת, מכל מקום בו הם נמצאים ברחבי העולם, יועתקו ממקומם ויעברו להתנוסס בארץ ישראל, בירושלים עיר הבירה, בצמוד לבית המקדש השלישי הענק!

אז אם אינכם גרים בירושלים מול מקום המקדש - הביטו בחלון, באם אתם רואים ממנו במרחק כל שהוא את בית הכנסת השכונתי, תתחילו לתרגל את עיניכם לראות שם שטח ריק. בית הכנסת עובר לעמוד בירושלים הקדושה, צמוד לבית המקדש - ולהיות חלק בלתי נפרד ממרכז חיינו - בית המקדש השלישי.

המידע הזה מביא אותנו להבנה מרגשת כלפי המקום בו אנחנו מתפללים מידי שבת, בית הכנסת הקהילתי והמוכר שלנו! כאשר ניכנס בפעם הבאה לתוך היכל בית הכנסת, עלינו להבין כי מעלת המקום בו אנחנו נמצאים גדולה יותר ממה שתיארנו - בית הכנסת שלנו הוא מקום המקדש העתידי! אולם בית הכנסת, עומד ממש בקרוב להיות חלק מבית המקדש, האם אי פעם נתנו את דעתנו על כך שאנחנו נכניסים למקום שהוא חלק מבית המקדש?

מעניין לציין, כי הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א מציע ומבקש כי כל יהודי יהפוך גם את ביתו הפרטי לבית קדוש, באמצעות כך שבתוך הבית יתקיים לימוד תורה, תפילה, ונתינת צדקה. גם בית פרטי בו נערכו מעשים קדושים אלו, נחשב מקום קדוש העתיד להפוך להיות חלק מבית המקדש שיבנה בקרוב ממש.

מקורות: מדרש ויקרא רבה ב, ב; מגילה כט, א; מהרש"א שם; דבר מלכות (הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א) פרשת ויצא

כשר למהדרין: עבודות בניה בירושלים בחג

מערכת הביטחון תאשר בקרוב את דבר חיסולו של מוחמד דף ובכירים נוספים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...