• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ח אדר ב' התשפ"ד (28.03.2024) פרשת צו

החוויה הרוחנית המסעירה ביותר - בדרכה לישראל

ממש עוד מעט, כולנו נחגוג את חג שמחת-תורה • רגע לפני הגאולה השלימה, אין הזדמנות טובה מזו להכיר מעט את המושג 'שמחת תורה אצל מלך המשיח' • יומיים של התעלות בלתי נשכחת, שכבר יותר משבעים שנה ברצף נחגגים בברוקלין • לקראת היום בו החגיגה הגדולה עוברת לירושלים, כדאי לכם לקרוא את הכתבה הבאה ולהכיר היטב את האירוע • מתי כל התרחשות, איפה כדאי לתפוס מקום, ומה אסור לפספס...
החוויה הרוחנית המסעירה ביותר - בדרכה לישראל
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

כל מי שביקר בבית המדרש של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א - בנין מספר 770 בברוקלין שבניו-יורק, מכיר כבר את קצב ההתרחשויות המיוחד במחיצתו של הרבי שליט"א מלך המשיח.

במקום בו פועל צדיק הדור, מלך המשיח ומי שניבא כי הגאולה עומדת להגיע ממש בקרוב, שום דבר כבר לא שגרתי…

אמנם כל יום במקום המיוחד הוא יום מיוחד, בוודאי שבת קודש - אז מתקיימת התוועדות גדולה עם הרבי שליט"א מלך המשיח במרכז בית המדרש בה לומדים החסידים את תורתו ושרים יחד בשמחה ובעוצמה. החגים ב-770 (שמספר זה שווה בערכו לגימטריה של המילים 'בית משיח') הם כבר חוויה מיוחדת בפני עצמה, אך אל מול כל ימי השנה החקוקים בלבו של כל מי שהגיע לבקר אצל מלך המשיח - עומדים שני ימים כמלכים הבלתי מעורערים של קצב האירועים המרגש במחיצתו - חג שמחת תורה.

48 שעות עוצמתיות

כדאי שנדגיש שני דברים חשובים לפני שניכנס ללו"ז: דבר ראשון, מי שלא היה - לא יבין. לא סתם גודלת תכולת החוגגים מידי שנה בקצב של אלפים, כי רק מי שחווה על בשרו את השהיה לצד עבודת הקודש של הרבי שליט"א מלך המשיח בחג המיוחד הזה, יכול לשחזר את ההרגשה. אותיות, כמה שיהיו עשירות ומפורטות, אין בכוחן להעביר את הצמרמורת שחשים מול האירועים הללו. דבר שני, בחו"ל נחוג חג שמחת תורה על פני שני ימים - הראשון שבהם נקרא 'שמיני עצרת', והשני 'שמחת תורה'. בואו נתחיל…

מחמת כמות החוגגים הגדולה הגודשת את בית המדרש, כבר כאשר נכנסים ל-770 בליל החג מרגישים את ההבדל: המרחב הענק כולו חף מספסלים (לטובת המון הרוקדים), לצד קירות האולם ניצבות טריבונות בנויות היטב (אחת מהן מיועדת לילדים בלבד), בימתו המפורסמת של הרבי שליט"א מלך המשיח, בקידמת בית הכנסת, מוגבהת פי שניים משאר ימות השנה (לטובת הקהל הרב, שיוכל לחזות במראות הנדירים), ועוד בימת עץ מיוחדת ומבוצרת היטב עומדת במרכז החלק הקדמי (בה נערכות ההקפות עם ספרי התורה).

לאחר כניסת החג, מתקיימת תפילת ערבית חגיגית, כאשר הקהל והאולם ערוכים כבר לשמחה הגדולה שתהיה כאן עוד מעט. לקראת סיום התפילה, בחריגה מהמקובל כל השנה, מתפזר האירוע. ההקפות עוד לא היו, אבל בדיוק בגלל זה יוצא הקהל העצום מבית הכנסת הענק לסוכות אירוח גדולות מימדים, שם מקיימים המתפללים קידוש וסעודה קלה.

שותים אך במידה

הסיבה שזה קורה לפני מעמד ההקפות, היא כדי שהקהל יוכל "לתדלק" לקראת השמחה באמירת לחיים, וכדי שהחגיגה תוכל להתנהל באריכות עד שעות הלילה הקטנות - מבלי שהרעב מציק בבטן. בהקשר הזה חשוב לציין כי בלילה הראשון עדיין אוכלים בסוכה בלבד, מה שמונע שתיית 'לחיים' ואכילה במהלך האירוע המתנהל בתוך בית הכנסת. לכן הקהל יוצא כדי לסעוד בסוכה.

דבר נוסף ומעניין הוא 'תקנת המשקה' הידועה עליה מקפידים ב-770 ובכל מוקדי חב"ד, לאורך השנה ובמיוחד בשמחת תורה - אין לשתות, במצטבר, יותר מכוסית אחת של אלכוהול. אמנם בחסידות מייחסים חשיבות רבה לאמירת לחיים המקרבת בין יהודים ופותחת את הלב, אך הדבר מותנה בהגבלה קשיחה של כמות השתיה.

כשעה לאחר מכן, בית הכנסת כבר מלא שוב עד אפס מקום. הרחבה הענקית - מלאה לגמרי; הטריבונות ("פירמידות") מאוכלסות לאורך כל האולם; הבימה, עליה הכסא האדום והמלכותי עם הפודיום, מוכנה בגובה רב לכניסתו; זקני הרבנים ואישי ציבור מפורסמים עומדים על הבימה התחתונה, בסמוך לבימה; בבת אחת, בשעה הקבועה 20:55, הקהל כולו פוצח בשירת 'יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד' במנגינה מיוחדת השייכת רק לשמחת תורה, בתוך ההמון הצפוף נבקע באחת 'שביל' לאורך בית הכנסת, ו… הנה הוא נכנס בחיוך רחב.

מנצח על השמחה

לאורך הדרך הרבי שליט"א מלך המשיח מעודד את השירה בתנועות ידיו, עולה על מקומו, ומתחיל משם לנהל את השמחה האדירה שתתנהל במחצית הלילה הקרוב. פסוקי "אתה הראת לדעת", אותם מכריזים לפני ההקפות, נקנים בסכומים מכובדים לטובת ישיבת חב"ד ובית המדרש. הקונים, מעניקים לרבי שליט"א מלך המשיח את אמירת הפסוק בקול - כאשר הקהל כולו חוזר אחריו משפט אחר משפט.

בהמשך, מקבלות קבוצות שונות בקהל את הזכות להכריז פסוק - כהנים, ילדים, שליחים ברחבי העולם, אורחים ממדינות שונות, אנשי צה"ל, חברי המזכירות, רבנים וראשי ישיבות, וכדומה.

בסיום כל סדרת פסוקים - פוצחים בניגון שמח במיוחד, כאשר הקהל העצום שר כמעט בשאגה ורוקד בעוז על מקומו. הרבי שליט"א מלך המשיח, ממרומי בימתו, מניף את ידו בסיבובים להגברת קצב השירה מתוך חיוך רחב. כאשר הוא מחווה את העידוד כלפי איזור מסויים בבית הכנסת - אי אפשר לתאר את זינוק השירה האדירה מאותו מקום, כמו גם את עוצמת הריקוד המתפרצת. האדמו"ר הקודם, רבי יוסף יצחק, היה אומר כי מיומיים אלו שואבים שמחה לכל השנה כולה. ואכן - הוא לא חדל מלהעלות את עוצמת השמחה באולם, וזה פשוט קורה.

הריקודים ובמיוחד העידודים, הכרזות הפסוקים והשירה האדירה, הם רק הקדמה קלה למה שקורה מיד לאחר מכן - ההקפות עצמן. בכל הקפה מכובדים מספר אישים, המקבלים את ספרי התורה מארון הקודש וצועדים אל בימה יעודית מיוחדת במרכז החלק הקדמי של בית הכנסת, שם הם רוקדים עם ספרי התורה כאשר הקהל כולו שר ורוקד ניגון אותו הרבי שליט"א מלך המשיח מתחיל ומעודד ללא הרף.

רגע השיא

אלא שגולת הכותרת של מעמד ההקפות, היא ההקפה בה מכובד הרבי שליט"א מלך המשיח. אין אפשרות אמיתית לתאר בכתב, אבל בסופו של דבר - בשביל זה אנחנו כאן, אז ננסה: בהקפה הראשונה והשביעית הוא בעצמו מכובד. כך זה מתרחש: אדם שקנה את הזכות המיוחדת במאות אלפי דולרים, נוטל מארון הקודש את ספר התורה הפרטי המפורסם (ספר עתיק ומיוחד בן מאות שנים), עולה אל בימתו ומגיש לו את ספר התורה.

הרבי שליט"א מלך המשיח פוסע עם הספר אחרי החזן המקריא את פסוקי ההקפה, על שביל מיוחד המגיע אל בימת ההקפות במרכז. אז, לאחר אמירת פסוקי ההקפה, נדרך האולם כולו ומגיע רגע השיא: הוא מניף את ספר התורה אל-על, ופוצח בשירת מארש שמחת תורה של אביו - רבי לוי יצחק. הקהל כולו שר, ובמרכזו הוא מתחיל לרקוד בהתלהבות כנער צעיר, עם ספר התורה בידו - במרכז הבימה.

המראה ברגעים אלו, שמור לשמחת תורה בלבד. הקהל כולו רוקד ושר בעוז, ולא מתיק את עיניו מהמחזה המופלא. הרבי שליט"א מלך המשיח, כמו משה רבינו בדורו, הוא נציגו של אלוקים כאן בעולם. ומחזה שכזה, הוא גילוי שכינה ממשי. אין זה מחזה אופייני בכלל, ריקוד אדיר שכזה. כאשר הוא, שכל כולו קדושה, רוקד כך - זוכה האדם הקטן הנמצא בבית המדרש להרגיש, ממש לחוש, את קרבת אלוקים.

זהו לילה אחד מתוך יומיים עמוסים בגילויים חד פעמיים. הלילה שלאחר מכן מתאפיין במעמד הקפות דומה, אך בשמחה גדולה פי כמה. במשך שנים נוסעים אלפים מישראל למשך יומיים, להיות עם הרבי שליט"א מלך המשיח ב"חג של הרבי". בקרוב ממש, הוצאות הכרטיס יהיו מיותרות, והאירוע האדיר הזה יקרה כאן, בירושלים, ליד בית המקדש.

למה שלא ניסע עם טסלה לירושלים?

בתוך השבר והכאב הגדול, מצאנו אור בקצה המנהרה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...