• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ז ניסן התשפ"ד (25.04.2024) פרשת מצורע

לרגל כ"ב שבט: מקבץ סיפורים על הרבנית חיה מושקא נ"ע

הערב, יחול יום ההסתלקות ה-35 של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא נ"ע - רעייתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א. לאחר פטירתה, התפרסמו על הרבנית ריבוי סיפורים, שחשפו טפח קטן מפשטותה וממעשי החסד שלה. הנה כמה מהם
לרגל כ"ב שבט: מקבץ סיפורים על הרבנית חיה מושקא נ"ע
עדכונים שוטפים בערוץ הגאולה בטלגרם

הערב, כ"ב שבט, יחול יום ההסתלקות ה-34 של הרבנית הצדקנית מרת חיה מושקא נ"ע - רעייתו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א.

הרבנית חיה מושקא הייתה נחבאת אל הכלים, ורוב החסידים כלל לא הכירו אותה. רק לאחר פטירתה, התפרסמו על הרבנית סיפורים מעוררי השתאות, המעידים על פשטותה ועל מעשי החסד האצילים שלה.

הנה כמה מהם:

משיח נמצא בעולם הזה

על פי עדויות המשמשים בקודש בביתו של הרבי שליט"א מלך המשיח, הרבנית אמרה תמיד שמשיח נמצא בעולם הזה ועליו רק להתגלות, מבלי לפרש את הדברים.

בהקשר לכך, הייתה מספרת את הסיפור החסידי אודות הצדיק ר' מנחם מנדל מוויטבסק נ"ע: לאחר שעלה רבי מנחם מנדל לארץ, התיישב בעיר טבריה. פעם הזדמן לצדיק להיות בירושלים עיר הקודש, כשלפתע נשמע קול שופר מהר הזיתים.

השמועה פשטה כי משיח בא, והגיעה אף לאוזניו של רבי מנחם מנדל. הצדיק פתח את חלון החדר, רחרח באוויר פה ושם, ופסק: "משיח עדין לא בא".

על כך שואלים - הייתה ממשיכה הרבנית - לשם מה היה צריך לפתוח את החלון, והלא היה יכול הצדיק להריח באוויר ביתו אם משיח בא? אך התשובה היא, כי בחדרו הורגש תמיד ריח המשיח, שכן המשיח היה שם!

אמרה ולא יספה, אמרה ולא פירשה..

הכל בהשגחה פרטית

פעם, באחת מנסיעותיה של הרבנית חיה מושקא, הגיעה הרבנית לרחוב שנחסם לתנועה. הנהג שהסיע אותה, נאלץ לפנות לרחוב עוקף, שם הבחינו בניידת משטרה שלידה חנתה משאית הובלות ולצידה רהיטים. הנהג לא התפעל מהמחזה שראה, והמשיך בנסיעתו. אולם הרבנית חיה מושקא פנתה לנהג, וביקשה ממנו לחזור למקום בו חנתה ניידת המשטרה ומשאית ההובלות.

הרבנית הסבירה לנהג, שאביה הרבי הריי"צ לימד אותה, שכל דבר שקורה בעולם הוא בהשגחה פרטית. ואם נחסם מהם רחוב אחד כדי לעבור דרך רחוב אחר בו ראו מחזה מיוחד, אין זה מקרה אלא השגחה פרטית שמחייבת אותם לעשות משהו.

כשחזרו לרחוב, התברר שמדובר במשפחה יהודית שהיגרה מרוסיה לארצות הברית חודשים מספר קודם לכן, ולא הצליחה לשלם את חוב השכירות בדירה בה גרו. עתה הגיע בעל הבית ובידו צו מבית המשפט לפנות את המשפחה מן הדירה. מצב לא נעים של משפחה חסרת אמצעים, שאין לה כסף לשלם שכר דירה.

הרבנית שלחה את הנהג לברר מהו סכום החוב. הנהג שב אל הרבנית, ומסר לה את הסכום המדוייק, שהסתכם באלפי דולרים - סכום עצום באותם ימים. מיד הוציאה הרבנית פנקס צ'קים מתיקה, ורשמה המחאה על סך הסכום המלא, כדי לשלם לבעל הדירה. בנוסף, ביקשה הרבנית מהנהג לעשות זאת בצנעה, לבל ירגישו בעלי החוב בושה.

כשקיבל בעל הבית את הכסף, הוא היה המום. הוא העיף מבט לעבר המכונית, והבחין ברבנית חיה מושקא שישבה שם. הוא הנהן בראשו לאות הבנה, והכניס את הצ'ק לכיסו.

מיד קרא בעל הבית לסבלים ולחש באוזניהם דבר מה. הסבלים החלו להעביר את החפצים בחזרה מהמשאית לדירה. בני המשפחה עמדו בהשתאות, ולא הבינו מה גרם לבעל הבית לחזור בו..

הרבנית הורתה לנהג להמשיך מיד בנסיעה כדי שלא יבחינו בהם.

לאחר פטירתה, נחשף הסיפור על ידי הנהג - הרב חס"ד הלברשטאם.

כיצד נפעל הניצחון במשפט הספרים?

מיד לאחר ימי ה'שבעה' על הרבנית, נשא הרבי מלך המשיח שליט"א שיחה לציבור בביתו, ודיבר על הלימוד וההוראה אלינו מדרכה של הרבנית - "והחי יתן אל ליבו".

בשיחה זו הזכיר הרבי, שבין הדברים האחרונים ששמעו ולמדו ממנה היה במהלך משפט הספרים המפורסם, כאשר עורכי הדין של שני הצדדים הגיעו לקבל עדות מהרבנית בביתה, מה שהשפיע על כל מהלך המשפט והניצחון המיוחל בסופו.

כאשר נשאלה למי שייך אוצר הספרים ענתה: "הרבי והספרים - שייכים לחסידים".

בכך, מסיים הרבי מלך המשיח שליט"א, פעלה הרבנית גם בערכאות של אומות העולם את גילוי האמת הברורה שנשיא הדור ונצחיות נשיאותו קיימים באופן נצחי ללא כל שינוי ח"ו.

הבבא סאלי והרבי שליט"א מלך המשיח

קווים לדמותה של אשת המלך

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...