• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

שיחת ב' אייר תנש"א • לכתחילה אריבער

שיחת ב' אייר תנש"א עם כתוביות בלשון הקודש, כולל תמליל לשון הקודש בכתבה המלאה
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

שיחת ב' אייר תנש"א • לכתחילה אריבער

שיחת ב' אייר תנש"א עם כתוביות בלשון הקודש, כולל תמליל לשון הקודש

המכון להפצת תורתו של משיח

ערוץ הוידאו

תמליל השיחה בלשון הקודש

לכל לראש ישנו הענין שהזמן גרמא, להזכיר אודות יום הולדת, שאז הרי "מזלו גובר" של זה שנולד באותו יום, שכאן מדובר גם במיוחד אודות נשיא בישראל ש"הנשיא הוא הכל", במילא הרי מובן שזה פועל על "הכל" - על כל המציאות של הדור שלו, ועד"ז בכל הדורות שלאחרי זה שהם יוצאי חלציו, ויוצאי חלצי' של אנשי ונשי הדור שלפני זה.

ובמה פועלים - בענין שנקרא על שם זה,  הרי היו לו ריבוי מאמרי חסידות וריבוי תורות והוראות, וריבוי הנהגות שלו שהיו ברבים, שזה הרי מראה שהיה לזה שייכות גם לרבים, כולל כל אנשי הדור, שהם כוללים בתוכם את כל שיצאו מאותו הדור, כמדובר כמה פעמים, שכל דור כולל את כל המציאות של אנשי הדור שבדור זה, במילא זהו המשך של כל המציאות של אנשי כל הדורות שלפני זה, וגם ההכנה, וג"כ כולל בתוכו העצמיות והפנימיות של כל הדורות שלאחרי זה,

כמבואר, וג"כ לשון התניא, שבן, הרי ענינו הוא שיש בו את כל הענינים שהוא קיבל בירושה, ועד"ז בת יחידה היא ג"כ יורשת כל עניני ההורים שלה, וכמדובר כמה פעמים תורת הבעש"ט, שכאו"א מבנ"י, הן אנשים והן נשים ואפילו טף, זהו כמו בן יחיד או בת יחידה שנולדו להורים זקנים, וכמדובר כמה פעמים.

במילא זה נעשה כהוראה של "תורת אמת" ש"תורה זו לא תהי' מוחלפת", נעשה זה הוראה יחד עם נתינת כח - והוא העיקר, ויותר מכך, יחד עם הנתינת כח מגיע ג"כ הסיוע, במכל שכן וקל וחומר, שהרי אם בכל ענין טוב "הקב"ה מסייעו", מסייעו או מסייעה, עד"ז במכל שכן וקל וחומר בענין שנוגע להנהגה כללית של כל היום כולו וכל החודש כולו, וכל השנה כולה, ובפרט בשנה זו שבנ"י קישרו זאת עם הראשי תיבות שזוהי שנה של "הי' תהא שנת נפלאות אראנו", 

הרי במכל שכן וקל וחומר שהענין של "לכתחילה אריבער" נמשך בכל עניני השנה, וככל הענינים של כל שנה, עאכו"כ של שנה שבה נראה ונגלה ע"י הקב"ה עצמו הנפלאות בגלוי, 

החל מעניני התורה ומצוותיה בפשטות, שכאו"א מבנ"י, הן אנשים הן נשים ואפילו טף כל ההחלטות טובות של כל אחד ואחת מהם ובמיוחד בהנוגע לעניני תורה ומצוות, שהם הרי הפנימיות והעצמיות והעיקר של חיי האדם "אני נבראתי לשמש את קוני", שזה הרי נאמר בהנוגע לכאו"א מבנ"י, הן אנשים הן נשים והן טף, כאו"א מהם נברא "לשמש את קוני", עד ל"ואיני מבקש אלא לפי כחו", 

ולא רק שיש כאן ענין של בקשה, אלא ג"כ ענין של נתינת כח וסיוע, והסיוע, עד לאופן של השתתפות, ולא כפי שמסייע לשני, והשני עושה את כל הדבר מתחילה ועד סוף, אלא ג"כ יש את הקב"ה עצמו כשותף, ושותף בכל פרט ופרט, וכמדובר כמה פעמים.

ובמיוחד בשנה זו, שכאמור, זוהי שנה של "הי' תהא שנת נפלאות אראנו", ויותר מזה, מגיעה בהמשך שישנו הענין של "מחר חודש", והענין של שלושה ימים רצופים כמוזכר בהתוועדות שלפני זה, שממשיכים את הז"ך דחודש ניסן, והכח של חודש ניסן וג"כ השבת, הסך הכל של כל חודש ניסן, כפי שהיתה הסמיכות והרציפות של שנה זו שהיה שני ימים ראש חודש, ואח"כ ג"כ הענין של "וביום שמחתכם אלו השבתות", שהענין של שבת נמצא באופן של שמחה בגלוי, וכמדובר כמה פעמים.

ובכל ענינים אלו יש, כאמור, נתינת כח והשתתפות, ושותפות בפועל בכל פרט ופרט בהנוגע לאנשים ונשים וטף, החל מיהודים אלו שמתאספים יחדיו שזה מראה שישנה ההתאחדות עד ל"ואהבת לרעך כמוך" ממש, וישנה התאחדות זו באופן שזה פועל בתורה ועבודה ובגמילות חסדים שזה ג"כ הענין של המקום בו נמצאים עתה, שזהו הרי מקום של גמילות חסדים ומקום של לימוד התורה, ועוד ועיקר - מקום של תפילה עד לאופן של "עוד אקבץ עליו לנקבציו", שזה נעשה הכנה קרובה לקיבוץ גלויות, וקיבוץ גלויות באופן של "יוסיף שנית ידו" במילא נעשה "אקבץ עליו לנקבציו" פעמיים, "אקבץ" ואחר כך "לנקבציו", שזה נעשה קשור ועד שזה מתבטא בגלוי שזה נעשה ה"ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים" בגלוי, כיון שמגיעה מיד תיכף ומיד ממש ו"לא עיכבם אפילו כהרף עין" הזמן ש"ביתי" - באופן נצחי, שזהו ה"מקדש אדני כוננו ידיך", בית המקדש השלישי נעשה "יקרא" ומוכרז בכל העולם כולו ע"י כל יושבי תבל, שזהו "בית תפילה יקרא" כאמור "לכל העמים", 

ומגיע מיד לאחרי זה - באם עוד ישנו היכן שהוא, מעשה טוב או מחשבה טובה או דיבור טוב, שאת זאת צריכים עוד להשלים כדי שתבוא הגאולה באופן של אמיתית וגם שלימה עד לשלימות באופן של תמימות, תמימות שבתמימות, כספירת העומר של שנה זו שהיא באופן של "שבע שבתות תמימות" כמדובר כמה פעמים, שכל שבוע של הספירה מתחיל ביום ראשון ו"יום אחד", ואח"כ זה נמשך ביום שני ושלישי, ורביעי וחמישי ושישי ושביעי, וזה נעשה בסמיכות ממש שכלל לא צריך לחכות להמשך של ספירת העומר, אלא כבר תיקנו זאת, ותיקנו באופן כפי שאומרים לאחר הברכה ולאחר הספירה ממש אומרים מיד את ה"שיבנה בית המקדש במהרה בימינו", ואח"כ אומרים ג"כ מיד שכבר תיקנו "נפשותינו ורוחותינו ונשמותינו", עד לאופן כפי שאומרים במזמור זה שזהו באופן של "סלה", הגאולה האמיתית והשלימה שהיא גאולה נצחית, 

ונעשות גם ההחלטות של כאו"א מבנ"י בתוך כלל ישראל באופן של החלטה תקיפה ביותר, שלא רק שיש את ההחלטה שלושה פעמים, כמדובר כמה פעמים, אלא ג"כ ה"חזקה" נמשכת בגלוי, שמיד רואים ביום הראשון של הנהגה כזו שזהו מיד "מלכתחילה אריבער", שזה ג"כ הדיוק של הפתגם שלא רק שאומרים שצריכה להיות ההנהגה של "מלכתחילה אריבער", אלא מדגישים ג"כ שיודעים - ובמילא מתעסקים בכך שהעולם אומר באופן כך וכך, ואח"כ מגיע כאו"א מבנ"י ובפרט בשליחות של נשיא הדור ההוא שדור זה היה קשור עם שלושה שקשור עם "חזקה", עאכו"כ שלושה שבשלושה שלושה פעמים, שזהו הענין של תשעה כמוזכר לעיל, וג' פעמים תשעה,  שזהו הענין של ז"כ שבניסן, ואח"כ זה מגיע מיד - ללא כל הפסק - ואדרבה - זה נמשך בסיוע של הז"ך, זה נמשך ג"כ באופן של כח, וג"כ אח"כ באופן של "וביום שמחתכם אלו השבתות", ואח"כ באופן שה"תמימות תהיינה" נעשות תמימות שבתמימות, 

וזה מביא מיד את מתן תורה שאין צריך כלל לחכות להמשך הספירה, כיון שכבר כללו את כל הפעולות, מעשינו ועבודתינו באותן הספירות שכבר ספרו, ובאופן "לתקן את נפשותינו ורוחותינו ונשמותינו", ויותר מזה - לתקן כל פרט וכל הפרטים שבכל העולם כולו, נמצא כל העולם כולו באופן מוכן "עמדו הכן כולכם" לקבל בגלוי את כל הענינים הקשורים עם הגאולה האמיתית והשלימה, ולקבל כל זה מתוך בריאות הגוף ובריאות הנשמה, ושניהם ביחד באופן של בריאות.

ובפרט גם שזה מגיע, כאמור, בהמשך לחודש אדר ש"מזליה בריא", ואח"כ נכנסים מיד לחודש ניסן ש"ניסי ניסים נעשו לו", ואח"כ נכנסים מיד לחודש אייר, שכולל בתוכו כפי הראשי תיבות שהובאו גם בהלכה ש"אייר" זה ראשי תיבות "אברהם יצחק יעקב רחל", שזו הרגל הרביעי שבמרכבה, וכוללת בתוכה באופן גלוי כל נשי ובנות ישראל, שאין אומרים שכאן נמצא בגלוי רק דוד, ואח"כ יש לדעת שכוללת בתוכה ג"כ נשים צדקניות שבזכותם תבוא הגאולה, ובפרט הגאולה האמיתית והשלימה שהן כוללות ג"כ את הבנות, עד בנות קטנות וכמדובר כמה פעמים.

ועוד והוא העיקר, שכל ענינים אלו הינם במזומן ממש, ובפרט גם שכעת ממשיכים ועושים כאו"א מהנמצאים כאן כשליח לענין הצדקה, שצדקה מזרזת את הגאולה ומביאה את הגאולה בפועל, וג"כ מביאה אח"כ את ההמשך לאחרי הרגע הראשון של תיכף ומיד הגאולה האמיתית והשלימה יש אח"כ את ההליכה "מחיל אל חיל", ובאופן - כמדובר בהתוועדות שלפני זה של "שמיני שמונה שמינה", שקראנו בפועל ובגלוי שמונה פעמים פרשה שמיני, ואח"כ עוברים מיד ל"אשה כי תזריע וילדה זכר" שזה ג"כ מרמז, כמבואר בספרים, שכאו"א מישראל, שהוא חלק מכנסת ישראל ובאופן של "חלק הוי' עמו", שהחלק כולל את הכל, הוא כולל ג"כ כל כנסת ישראל, זה נמצא באופן של "וילדה זכר" שנולד תיכף ומיד, שלא רק שאין צריך לחכות ט' ימים אפילו לא ט' שעות, אלא יש תיכף ומיד את ה"וילדה זכר" הגאולה שאין אחריה גלות 

במילא אומרים אז את ה"שיר חדש" - לשון זכר, כמבואר בסוגיה הידועה במסכתא פסחים וג"כ במסכת שבת ובפרט בקשר עם תינוקות של בית רבן שכמה מהם נמצאים ג"כ כאן בתוך כל הקהל, ושכאו"א מהם נקרא "משיחי", שכאו"א מהם הוא בדוגמא בגלוי של משיח צדקנו,

ומגיע תיכף ומיד ממש, כל יהודי וכאו"א מישראל, כפי שכאו"א מהם נמצא באופן גלוי של "תינוק" ו"תינוקות של בית רבן" - של הקב"ה עצמו, שהוא "תורה חדשה מאתי תצא", והוא נעשה ה"מלמד" ועד"ז ג"כ משיח כשלוחו "גואל ראשון הוא גואל אחרון", 

???:חסרים כמה משפטים

עד לדוד מלכא משיחא, עד רחל, הרגל הרביעי של המרכבה, וישנה יחד בבית המקדש השלישי "מקדש אדנ-י כוננו ידיך", ג"כ השלימות של ג' אבות, וג"כ של ד' האמהות, ובפרט ע"י מצות הצדקה שהולכים לעשות כאו"א לשליח בזה, ועי"ז מתקבלת השליחות ע"י כל אחד ואחת מישראל בכל מקום שהם, ומתוך שמחה וטוב לבב,

וזה פועל מיד, ותיכף ומיד ממש, שבדיוק כפי שהיה בזמן הגלות, ש"צדקה עשה הקב"ה עם ישראל שפיזרן בין האומות", נעשה כלשון הפסוק, שבפסוק אין כתוב הצירוף באופן של "פיזרן" אלא דוקא באופן של "פרזון", ש"פרזות תשב ירושלים" תיכף ומיד ממש, בתוך כלל ארץ ישראל, ובתור הכנה שכך יהיה זה ג"כ עם "אני אהי' לה חומת אש בקרבה", אבל אש שלמעלה שהיא מוסיפה כח ומוסיף בריאות ומוסיף בריאות בפשטות, הן בגשמיות והן ברוחניות, וישנם שני הענינים יחדיו: ירושלים מוקפת חומה, בתוך כללות ארץ ישראל, וג"כ "בנערינו ובזקנינו ובבנינו ובבנותינו", שהקב"ה מקבץ כאו"א מהם בתוך כלל ישראל, אבל בתור יחיד ופרט שיש בו מציאות נצחית, "חלק הוי' עמו יעקב חבל נחלתו" כמדובר לעיל,

וזה נעשה קשור ג"כ עם "חבל" - עם "חוט המשולש" - תורה עבודה וגמילות חסדים, ובשלימות ב"חוט המשולש" שיש את הענין הרביעי, ונעשה מיד ה"צדקה עושה הקב"ה עם כל אחד ואחת מישראל" שכבר ברגע שלפני זה מקבץ הקב"ה יחד כל יהודי, וכאו"א מבנ"י, ומקבצם יחד באופן של "ואתם תלוקטו לאחד אחד בית ישראל", ש"אוחז בידו", ביד של כל אחד ואחת מהם והולכים יחד "ושב את שבותכם", "והשיב לא נאמר אלא ושב", שהקב"ה הולך עם כל יהודי וכאו"א מבנ"י ועם כלל ישראל תיכף ומיד ממש "עם ענני שמיא" "בנערינו ובזקנינו ובבנינו ובבנותינו", בארצנו הקדושה, ושם - בירושלים עיר הקודש, ובהר הקודש וב"מקדש אדנ-י כוננו ידיך", עד לקודש הקודשים, ועוד והוא העיקר - תיכף ומיד ממש, ומלכתחילה אריבער!!

ב' אייר יום הולדת הנשיא

לתת צדקה בלילה

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...