• ב"ה ימות המשיח!
  • ט"ז תמוז התשפ"ד (22.07.2024) פרשת בלק

המסר של שבועות: כל יהודי מלך

כל יהודי הפך במתן תורה למלך, וכל יהודי גם צריך להתנהג בהתאם למעמדו - מלך. איך יכול כל אחד להתנהג כמו מלך? על ידי ההתקרבות לנשיא הדור שמתנהג כמו מלך - כפי שניתן לראות על מנהיגי ישראל הגדולים: משה, דוד המלך והבעל שם טוב
המסר של שבועות: כל יהודי מלך
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

חג השבועות, היום שבו קיבלנו את התורה בהר סיני, קשור בקשר הדוק עם שלושה מנהיגי מופת של עם ישראל, והם: משה רבינו – המנהיג שקיבל את התורה והעביר אותה אלינו, דוד המלך – שהסתלק בחג השבועות, ורבי ישראל "הבעל שם טוב", מייסד תנועת החסידות, שהסתלק אף הוא ביום זה.

שום דבר אינו מקרי, אלא הכל מכוון בהשגחה פרטית ומדויקת על ידי הקדוש ברוך הוא, ולכן מוכרחים לומר שלשלושה מנהיגים אלו יש מכנה משותף המקשר אותם עם חג השבועות.

פורצי הדרך 

אחת הנקודות המשותפות לשלושה מנהיגים אלו היא שכל אחד מהם היה מלך ומנהיג ראשון מסוגו בתולדות עם ישראל: 

משה רבינו היה הנשיא והמלך הראשון שהיה לבני ישראל, והוא זה שהוביל אותם לגאולה ממצרים; דוד המלך היה המלך הראשון לנצר מלכות בית דוד, ומאז שנמשח למלכות הבטיח הקדוש ברוך הוא ש"לא תכרת המלוכה מזרע דוד לעולם"; ו"הבעל שם טוב" היה הנשיא הראשון לשושלת נשיאי תורת החסידות.

בכך יובן מהו הקשר שבין שלושת מלכי ונשיאי ישראל אלה לבין חג השבועות, כי בעת מסירת התורה לעם ישראל הפך כל יהודי להיות מלך, חלק מ"ממלכת כהנים".

תהיה מלך

מהו עניינו של המלך? הנקודה העיקרית במלכות היא ההתרוממות וההתנשאות מעל העם, שלכן אסור למלך לעשות שום מלאכה או פעולה שתגרום להשפלת מעמדו בפני אזרחי המדינה.

ומצד שני, על העם מוטל לדאוג לכל צרכי המלך, בהרחבה ומתוך פאר והדר, ולשום אדם אין אפשרות לנסות למנוע את ביצוע רצון המלך.

כך בדיוק נהיה אצל כל יהודי מאז מתן תורה:

במתן תורה עם ישראל התרומם ונישא מעל פני כל העמים האחרים, ומאז, ההנהגה שלהם היא למעלה מהטבע לגמרי.

כאשר יהודי מקיים את התורה והמצוות כנדרש, הרי הוא ממש כמו מלך, ולכן הוא מקבל את כל מה שהוא צריך, בשפע ובהרחבה וללא צורך במאמץ כלשהו מצידו.

ומכיוון שיהודי הוא מלך, לכן גם הגישה שלו לקיום המצוות נעשית בהתאם לכך, ולכן הוא יכול להתמסר לחלוטין לקיום התורה והמצוות כאילו אין לו שום דאגה אחרת, כי מאחר והוא מלך הרי שכל צרכיו נעשים על ידי אחרים, ולכן הוא לא טרוד או מודאג משום דבר אחר.

להתחבר למנהיג

כאשר יהודי ניגש בצורה כזו לקיום התורה והמצוות, אין הוא צריך 'להילחם' עם היצר הרע או עם הפרעות שונות, אלא הוא מרומם ומתנשא מעל כל הסובב אותו, כך שמלכתחילה אין לו שום הפרעה לקיים את רצון ה' ולשמור את התורה והמצוות, כמו המלך, שאף אחד אינו יכול למנוע ולהפריע לקיום רצונו.

כיצד באמת יהודי יכול לגלות בעצמו את תכונות המלך המנשאות אותו מעל כל הנסיונות והקשיים שסביבו?

התשובה היא שבכל דור קיים נשיא ומלך הדור, שהוא בעל תכונות של מלכות ונשיאות, ונשיא הדור מעביר את התכונות הללו לכל יהודי ויהודי.

וכפי שזה מודגש במיוחד אצל שלושת נשיאי ישראל אלו (משה רבינו, דוד המלך ו"הבעל שם טוב"), שהנהגתם הייתה רצופה ניסים ונפלאות לגמרי, ודרכם מתגלה אצל כל יהודי כח המלכות הנותן לו לעבוד את ה' ללא דאגות ולהביא את הגאולה האמיתית והשלימה תיכף ומיד.

(על פי לקוטי שיחות חלק חי עמוד 35)

צבא של ילדים

אפר של אהבת ישראל

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...