• ב"ה ימות המשיח!
  • י"ב ניסן התשפ"ד (20.04.2024) פרשת מצורע

מי אמר ברזל ולא קיבל?

מסתבר שאת "הסחורה" הנדירה יספקו, לאו דווקא צדיקי הל"ו וצפונה... אלא, גם ובעיקר מי שיקפוץ, כאן ועכשיו, בתנועה אמיצה של תשובה עם כל המטען המיוחד שהוא נושא על גבו אל הרכבת המוליכה ישירות אל בעת המקדש השלישי!
מי אמר ברזל ולא קיבל?
כל הידיעות מאתר הגאולה אצלכם בואצאפ

מי לא מכיר את עזרא המוסכניק?

הפועל המסור שעובד במוסך - "תחזוקה מונעת" אדם תמים וישר דרך שפיו וליבו שווים, וכל באי המוסך אוהבים לקבל את השירות שלו.

כולם תמיד ידעו שהוא לעולם לא "יפברק" מחירים או "ימצא" איזה "תיקון דחוף" שלא היה ולא נברא רק כדי לסחוט מקהל הלקוחות שלו עוד כמה צ'קים שמנים.

מה שלא כולם ידעו, הוא, שלמרות שהוא בחר ללכת בדרך ישרה ואמינה. עזרא כלל וכלל לא היה כזה "עיוור" כפי שכולם חשבו לגביו, זאת אומרת שהוא ידע טוב מאד עם מי יש לו עסק, הוא ידע היטב מתי מרמים אותו, ובאיזה אופן מתבצע העושק ולמרות שאף אחד לא ידע את זה, וזה גם לא היה ניכר עליו, עזרא ניהל בחשאי רשימות סתר לגבי כל הדברים שאירעו עימו ועם חבריו ומנהליו לעבודה.

עזרא פקח עיניים על כל הנעשה סביבו, והיה מודע היטב לכל הדברים הטובים הראויים לשבח מהצד האחד אך גם-לאידך אל העוולות הנוראיות שמתבצעות בסביבתו.

בניגוד למאמר הכל-כך לא יהודי - "המטרה מקדשת את האמצעים", הרי שגם כשעזרא עסק בהגשמת מטרתו לשפר מצב שאינו ראוי כל כך הוא השתדל בכל כוחו שיהיה זה באהבה ובמאור פנים וגם כאשר הוא נצרך להעיר למישהו על הנהגתו הוא עשה זאת בחן בחסד וברחמים.

אבל מידי פעם עזרא היה חש ב"פיספוס" מסוים, אנשים מסוימים לא חפצו לשמוע את דברו. עזרא עשה רושם של "סבון" שלא ממש מכיר את המציאות לאשורה. גם הם העריכו מאד את יושרו וטוב ליבו אבל חשו שמדובר באדם שכביכול הגיע מ"פלנטה" אחרת ומושגים שהיו נראים להם בלתי מציאותיים בעליל...

עזרא היה חפץ מאד בשיפור ההנהגה של הסובבים אותו אך במקרים רבים זה היה ללא הצלחה. פעם, פתח לפניו אחד מחבריו את סגור ליבו: "אם היה לך, עזרא, את היצר הרע שיש לי, והנסיונות הקשים העומדים לפתחי, גם אתה לא היית מסוגל להתגבר עליהם", לעתים רבות היו הדברים שהוא מדבר נופלות על אוזניים ערלות ועזרא הרגיש פעמים רבות כאדם ש"טוחן מים" לחינם.

סיוע בלתי קונבנציונאלי

אבל "א-ל נורא עלילה" זימן לעזרא סיוע אדיר שהוא לעולם לא יכל לצפות לו, הוא לעולם לא האמין שאי-פעם הוא יוכל לשנות המצב עד לאותו יום בהיר שבו הופיע הפתרון האמיתי בדמותו של... ג'קי ליווער.

ג'קי היה אדם גבוה וחזק עם מערכת שרירים ומבנה גוף שלא היה מבייש שום ספורטאי מיומן, ג'קי עבד קודם במוסך היפואי "מופת התיקון" ולמרות העבר המפוקפק שלו הוא קיבל באחד הימים החלטה אמיצה לשחות נגד הזרם הרגיל ולעשות תשובה אמיתית ושלימה.

אף אחד לא יכל לקחת ממנו את הקשרים שהיו לו עם חבריו הקודמים ואת היכולת להכיר את "העולם התחתון" לפני ולפנים.

וכשג'קי הגיע למוסך של עזרא הוא מיד התחבר אליו והיה לידיד אמת עבורו.

מכאן ולהבא היה לעזרא סיוע אדיר, זה לא היה סיוע של עוד אדם שהיה צריך "להטיף" לאחרים לשנות דרכם. ג'קי היה דוגמא אישית מהלכת לכך שלעולם "אין אבוד" ומכאן ואילך כל אימת שעזרא היה מדבר עם מישהו שייטיב דרכיו ושיקבל החלטה טובה ואותו אחד היה "מתרץ" את הנהגותיו בחינוך שקיבל או בפיתויים הקשים שהוא מתנסה בהם. היה שלמה מסמן לו בעדינות באצבעו לעבר ג'קי, פשוט להתבונן על הנהגתו הברוכה ומעשיו הטובים.

פעם אחת כשפועלי המוסך הסבו לסעודתם בצוותא, אזי, מוטל'ה - אחד העובדים שהיה אוהד כדורגל מושבע - התבדח ברוח טובה: "תמיד חשבתי שג'קי הוא השוער בנבחרת שלנו, ועזרא הוא החלוץ. אבל היום נראה לי להיפך לגמרי שהשוער הוא עזרא והחלוץ - הוא ולא אחר - זה דווקא ג'קי".

חמוץ-מתוק!

בבית המקדש השלישי שאנו הולכים לקבל תיכף ומיד ממ"ש "יככב" חומר חדש, בלתי צפוי לחלוטין - הברזל.

כך, מגלה לנו הרבי שליט"א מלך המשיח, ב"דבר-מלכות" לפרשת "ויחי", חידוש עוצמתי שיתגלה בבית ה'. שלא היה מעולם.

מסתבר שיש שני צדדים הופכיים לאותו ברזל.

הברזל הוא מצד אחד חומר יציב וחזק ובלתי ניתן לשינויים - זהו אותו ברזל שממנו היתה עשויה המחבת שלגביה קיבל הנביא יחזקאל ציווי מהקב"ה להחזיק בידיו בעת שהוא מנבא על החורבן ומקדם את פני הרעה - הוא מסמל את ההחלטה היציבה של יהודי, מלכתחילה, שלא להתפתות ללכת לאחר פלפולים ותירוצים של יצר הרע לסטות מהדרך גם לא בתואנה ואמתלא שכביכול הנפילה תביא לעליה והזדונות יהפכו לזכויות.

זוהי דרך הברזל בה עלינו לחנך את בנינו ובנותינו משחר ילדותם - ללכת על דרך יציבה, בסיס קבוע ויסוד מוצק של "כך ולא אחרת" באופן של עקשנות בלתי מתפשרת לא לוותר על "אף שעל".

אך מהצד השני לא משאירים פצועים בשטח.

למי שמתקשה מעט לדדות ולצלוע לעבר בית המקדש, ישנו פתרון חדיש ומקורי לבקוע את מסך הברזל:

הברזל מרמז על אותם "עושי מלאכה במים רבים" - הצוללנים הנועזים אלו שהצליחו להיחלץ משאול תחתית ולבקוע את תקרת הגלות.

לאלו מאיתנו שמלכתחילה לא זכו לגדול באהלי שם ועבר, הרבי שליט"א מלך המשיח פותח פתח של תקוה וצוהר של תשובה.

גם לאותו אחד שבדיעבד, לדאבון הלב, יצא לו להתנסות בנסיונות קשים ומרירים ודרכו לא היתה סוגה בשושנים, יש אצל הרבי שליט"א מלך המשיח יחידה מובחרת - "מחלקה לתפקידים מיוחדים", דווקא הוא שמכיר את המחלה מבפנים על כל התחבולות השטיקים והטריקים של היצר הרע, שכבר התמודד עם שינוי הדרך והפיכת זוית הראיה, דווקא הוא בכוחותיו המיוחדים וב"חילא יתיר" שבו הוא ניחן - כפי שמכנה ספר הזוהר הקדוש - את עבודת בעלי התשובה, גם הוא ודווקא הוא מתבקש להכין גם את אחיו וכל סביבותיו לקראת ההתגלות של מלכנו משיחנו - הרבי מליובאוויטש שליט"א - עכשיו בפועל ממ"ש ותיכף ומי"ד ממ"ש!

שלום בבית

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...