• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ח אב התשפ"ד (01.09.2024) פרשת ראה

חייב להיות טוב | מעיין ציזיק

ימי חג גאולת הרבי הריי"צ ממאסרו מלמדים אותנו איך להתייחס לכל העובר עלינו. דווקא עכשיו צריכים להתחזק באמונה שבסוף יהיה טוב
חייב להיות טוב | מעיין ציזיק
הרבי הריי״צ
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

חייב להיות טוב. זו לא סיסמא זה הד.נ.א שלנו.

העולם נידון בטוב כך כתוב. איך אפשר לומר טוב כאשר מרגישים כזהחושך. אם נביט אחורה בהסטוריה שלנו ניתן להבחין שהכול מנותב לטובאם נרצה או לא נרצה אנו חלק מהחולייה הניצחית של העם היהודי. גםשנראה שהסוף כבר כאן ובלי הסבר שאפשר להסביר בדרך הטבע.

אנחנו לא מדע אנחנו מעל הטבע, כי יהודי הוא מעל הטבע. את כל זה ניתןלרכז לנקודות זמן שמלוות אותנו לאורך ההיסטוריה רגעים גורלייםשטומנים בתוכם משאבי כוח, דליים של עוצמה לכל אחד מאיתנו בזכותאותם צדיקים קדושים שעמדו בניסיונות וסללו דרך לדורי דורות.

בי"ב תמוז וי"ג תמוז לפני 97 שנה זכינו לאותם רגעים נדרים ששינו אתפניי ההיסטוריה של העם היהודי כאשר האדמור השישי לבית חב״ד, הרביהריי"צ נ"ע ייצא מהגלות ברוסיה לחירות. הרבי היה במאסר 18 ימים, בעוון הפצת היהדות, הרבי עצמו תיאר את שלבי שהותו בכלא כ"מדוריגיהנום".

בזמן שהותו  במעצר איים עליו אחד החוקרים עם אקדח שלוף..סיטואציהמפחידה לכשעצמה וטען בפניו כי "צעצוע זה כבר גרם לאנשים שוניםשסירבו לדבר - שידברו" הרבי, בשלוות נפש לא נבהל מאיומי האקדחהטעון המכוון אליו והשיב בנחת עוצמתית כי "צעצוע" כזה אמור להפחידרק אנשים שיש להם אלילים רבים ועולם אחד " אולם אני - אמר הרבי - שיש לי א-ל אחד ושני עולמות. אינני נבהל מהאקדח שלך!"

ה"ירייה" היחידה שנשמעה ברגע על טבעי זה זו יריית הפתיחה שלההתעללות והיסורים שניסו לשבור את רוחו של הרבי הרי"יצ.

ביום ג' תמוז אחרי שהות של 18 ימים הורשה הרבי ללכת לביתו לשששעות, לפני שיצא למקום גלותו שנגזר עליו בקסטרומה.

ביציאתו מביתו ובליווי כבד של שוטרים לפני עלותו לרכבת פנה הרבי לקהלשניסו ללוותו ואמר "ידעו נא כל העמים אשר על פני האדמה, כי רקגופותינו נתונים בגלות לשיעבוד מלכויות, ואילו נשמותינו לא נשתבדווחייבים  אנו להכריז גלוי לעין כל, כי במה שנוגע לתדנו, לתורת ישראל, מצוותיו ומנהגיו, אין למישהו זכות לכפות עלינו את דעתו ואין שום כוח שלכפיה שיוכל לשעבדנו. עלינו להצהיר בכל תוקף עקשנותנו היהודית ובכלתוקף כוח מסירות הנפש היהודית בת אלפי שנים: אל תיגעו במשיחי ובנביאיעל תרעו!

הרבי הובא למקום הגלות ואחרי מאמצים ביום י"ב בתמוז יום הולדתו שלהרבי התבשר הרבי כי הוא חופשי לנסוע הביתה. תעודת השיחרור ניתנה יוםלמחרת בי"ג בתמוז.

הרבי אמר שביום זה לא רק את עצמו הוא גאל אלא את כלל נשמות ישראלומאז נקרא יום זה "חג הגאולה". מכוח זה סלל הרבי הריי"צ עבור הכללנצחון וגאולה כללית ע"י הפצת התורה והדת בגאון עולם והותיר מאגריםשל גאווה יהודית, עקשנות ואמונה בא-ל אחד! שמחייה אלפי נשמות בדורנו.

גם אנו עכשיו יותר מתמיד נתחבר גם אם חשוך והכל מעיב ומאפיל עלינו, דווקא מהמקום ה"נמוך" והסגור הזה למרחב אין סופי של כח ואנרגיהבידיעה גמורה שיש מי שמנהל את העולם הזה והוא כל יכול ומלך מלכיהמלכים הקדוש ברוך הוא. דווקא ברגעים אלו, הרגעים שאנו כבר רואים גילוי אלוקות בכל העולם ע"י הרבי מליובאוויטש מלך המשיח שליט"א, זוההזדמנות לפתוח את העיניים ולהתחזק באמונה בלתי מתפשרת כי יהודי לאיכול ולא רוצה אחרת.

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

זמן להטעין מצברים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...