• ב"ה ימות המשיח!
  • כ"ז סיון התשפ"ד (03.07.2024) פרשת קורח

מעגלי היהדות והגאולה בנפש הילד

הזהות היהודית של ילדינו מורכבת ממעגל חיים, ביניהם חגים, העוטפים את זהותם במחזוריות הדרגתית מופלאה שפוסעת בין סמליות, חוויתיות, מאכלים, ריחות, רגשות ותחושות שמלווים את הלב הפועם. מה נשאר לנו לעשות כדי להעניק לילדנו את הטוב ביותר?
 מעגלי היהדות והגאולה בנפש הילד
(צילום: NeONBRAND)
הישארו מעודכנים בסטטוסים של אתר הגאולה

"אמא, אפשר כבר לצאת החוצה עם המטריה..." משפט זה משוגר כל שנה לקראת סוף חודש תשרי כמעט במקביל להוצאת הקפוצ'ון שיוצא לאט לאט ממלתחת החורף, שבעדינות רבה (יש לומר...) מחליפה את מלתחת הקיץ.

האמת שאת המטריה או ה"מעיל" החם והעוטף אספנו כבר בחודש תשרי, חודש גדוש חגים ומנהגים מעין התחלה מרעננת כאשר בפתח אנו מוכנים לחזרה לשגרה בכוחות מחודשים.

הזהות היהודית של ילדינו מורכבת ממעגל חיים, ביניהם חגים, העוטפים את זהותם במחזוריות הדרגתית מופלאה שפוסעת בין סמליות, חוויתיות, מאכלים, ריחות, רגשות ותחושות שמלווים את הלב הפועם. כל זה ועוד, כל כך מוסיף להתפתחות תקינה ובריאה ומאחד בין כל ילד יהודי בכל מקום בעולם. 

כל המעטפת החמה הזו ניתנת דרך המורשת המופלאה של העם היהודי ונצרבת בתודעתו של הילד ומלווה אותו מגיל קטן ומקנה לו שייכות ומהות לעם ישראל. כל חג מביא עמו רובד עוצמתי וחוויתי לילד. אם זה ראש השנה, סוכות, פסח וכן הלאה.

לנו נשאר רק להעניק לילדינו לאסוף רגעים מכוננים, שבדרך זו או אחרת יצרבו בתודעתם ויהפכו להיות חלק מהם ויעניקו להם תחושה של יציבות, ביטחון וחוזק, בכך שישנו עוגן שסובב אותנו במחזוריות  נפלאה. כל ילד זקוק וראוי לתחושה הזו, למתנה הזו. כאשר אנו מעניקים לחגים את מקומם הראוי והנכון אנו בעצם מקבלים הרבה יותר, מכיון שלסימליות הגשמית בכל חג מלווה גם סמליות רוחנית עמוקה מאין שיעור.

אחת הדוגמאות הפשוטות ביותר וכמעט הכי נחוצות בימינו הוא השקט הנפשי שהתורה מציעה לנו.... תארו לעצמכם ילד מקבל את אמא או אבא נטולי פלאפון לחלוטין, זה לא חלום זו מציאות... האמת שאת תחושת החירות הזו ניתן לשחזר כל שבוע בשבת קודש, בעצירה ובהבדלה בין ימי החול ליום הקודש. כאשר אנו מתמסרים למהות של הקודש, החוויה היא עוצמתית ובלתי נשכחת ויש ביכולתה להטביע חותם על ערכים נחוצים.

גם שנת השמיטה שנכנסו אליה כעת מחדדת את המסר המאלף להעביר לילדינו והוא הכרת התודה. היהדות כל כך נפלאה שגם האדמה, מקור הצמיחה הטבעי של העולם, מקבלת כל שבע שנים תשומת לב מיוחדת מאיתנו. אנחנו נותנים לאדמת ישראל מנוחה של שנה שלמה, בלי זריעה חדשה, ובכך מעבירים לילדינו את מסר הכרת תודה והכרת הטוב.

בתוך כל זה מגולם המסר החשוב ביותר, והוא שיש בורא לעולם הזה או כפי שהרבי שליט"א מלך המשיח מגדיר זאת "אין דבר מיוחד ברשותו (של האדם), רק שהכל ברשות אדון הכל" זו היא המהות של שנה מיוחדת זו שנכנסנו אליה. הזדמנות מיוחדת להתחבר לקדושה, להתחזק באמונה לחוש את הגאולה האמיתית והשלמה. גם עולמנו מחכה בקוצר רוח ליום השבת שלו וגם כאן ניתן לראות סדר מופתי בדרך זו שכל יום בשבוע נמשל לאלף שנה בבריאה ואנו נמצאים כעת באלף השישי בו כבר ניתן לחוש את השבת (הגאולה) הקדושה, מתפשטת ומבצבצת בכל פינה בעולם.

על הסימביוזה המופלאה הזו, מנצח הרבי שליט"א מלך המשיח, בהכנת העולם לגילוי העוצמתי של משיח צדקנו. אי אפשר להסתיר יותר, אי אפשר שלא לראות שיש בורא לעולם. הרבי שליט"א מלך המשיח, הכין את העולם כולו ברגישות רבה ודאג שלא רק אנו המבוגרים נבין זאת אלא שגם כל ילדי ישראל שבארץ או שמעבר לים ידעו ולא מספיק שרק ידעו אלא שרק מלהביט בהם ניתן לראות משיח ואת הגאולה.

החינוך שבאכילה

זמן להטעין מצברים

תגובות

הוספת תגובה חדשה

בתהליך...